Kirjoittaja Aihe: Pyörän hankkiminen EU-alueelta  (Luettu 8953 kertaa)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Pyörän hankkiminen EU-alueelta
« Vastaus #15 : Joulukuu 14, 2014, 11:36:21 ap »
Lisäilen vielä yhden kompastuskohdan tähän ketjuun: muista että olet itse verovelvollinen tai pyörä on jo valmiiksi rekisterissä Suomessa kun ostat sen.

VMPK:n sivulta bongasin tämän kuvion: https://lh3.googleusercontent.com/-ckMcx8iE1wQ/VIibI5o_HxI/AAAAAAAALC8/LF1c0RaKODI/s0/kilvitysongelma.jpg

Byrokratia kukkii.

Erinomainen näyte myös valtion tietohallinto-osaamisesta. Ja kuinkahan paljon me kaikki olemme maksaneet noista systeemeistä? Faksi ???
Emeritus-guzzisti

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Pyörän hankkiminen EU-alueelta
« Vastaus #16 : Joulukuu 17, 2014, 23:12:51 ip »
Onko kellään kokemusta tai onko kukaan kuullut koskaan kenenkään vaihtaneen Suomeen rekisteröidyn pyörän toiseen muualla Euroopassa. Olisi nimittäin aikas vaivatonta ajella täältä nykyisellä pyörällä vaikka Saksaan ja tulla sieltä uudemmalla takaisin. Verojen takiahan tuo ei periaatteessa ole järkevää, mutta mietin tässä vain, että onnistuisiko se edes (byrokratia ??? ).
Kilpailun, liikkuvuuden ja kaupan kannalta on korjattavaa, jos/kun kalusto vaihtuu vain käteisellä ja vain yhteen suuntaan.
Vanhammalla (10-15v) pyörällä ei hintaeroa eli myyntitappiota paljoa syntyisi, mutta jotenkin tuntuu siltä, ettei meille Suomalaisille EU:na tarjoiltua vapaakauppa-aluetta käytännössä ole edes olemassa, kun on motoista tai autoista kyse.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)