Kirjoittaja Aihe: Kypäräasiaa  (Luettu 15264 kertaa)

GuzGuz

Vs: Kypäräasiaa
« Vastaus #30 : Elokuu 07, 2014, 23:54:10 ip »
Hah! Toi on jo hyvää! Testata armeijan komposiittipäähineitä..
Ei sillä etteikö hyvää mp kypärää voisi tehdä, ottaisivat huomioon meidän kommentit kauppallisten kriteerien sijaan.
Ja hinta oli?

jjp

« Vastaus #31 : Elokuu 08, 2014, 09:37:01 ap »
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

motomatti

« Vastaus #32 : Elokuu 08, 2014, 10:35:16 ap »
Armeijan kypäriä juurikin. Samoja mp-kypäriä kuin siviilimotoristitkin, ainakin periaatteessa, käyttää armeijakin. Mönkijät ja enduropyörät ovat käytössä puolustustarkoituksessa. Eivät ole luodinkestäviä eikä sotilaskomposiittikypärä sovellu lainkaan mp:n ajoon...
Jostain syystä suosivat muovikypäriä....

TunturiTT

« Vastaus #33 : Elokuu 08, 2014, 11:34:42 ap »
Aiheeseen; en ole koskaan ajanut suupertti päässä. Se ei mun kallolle sovi. Mielenkiinnosta olen testannut kaupassa, kun aika moni on sitä kehunut hiljaiseksi ja hyväksi. Silmiinpistävää on mielestäni sellaisen valtavan kokoinen kuori! Ainakin minun päänupilla,  kun on ympärystä sen 60cm. Vissiin se hiljaisuus on tehty paksulla fyllillä ja iso pää+eristepaksuus tekee potasta järkyttävän näköisen. Sen verran olen turhamainen, etten halua pääni näyttävän siltä, kuin hartioillani keikkuisi turvonnut melooni. Laadukkuudesta en osaa sanoa tässä mitään. Avattavaa en koskaan tule hankkimaan, joten niistä en sen enempää aio mielipidettä muodostaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Junkers

« Vastaus #34 : Elokuu 08, 2014, 18:17:58 ip »

Kyllä nämä kypäräasiatkin ovat aika pitkälti myös mieltymysasioita ja niihin on yhtä monta näkökulmaa kuin on kuskejakin. Minusta on melkolailla riidatonta, että eri kypärävaihtoehdoista parhaan suojan antaa umpikypärä. Toisaalta monella painaa vaakakupissa myös käyttömukavuus. Itse ajattelin asian niin, että ostamalla tunnetun valmistajan päähänistuvan ja normit täyttävän kypärän, hoitamalla sitä asianmukaisesti ja kiinittämällä sen kunnolla joka kerta ajoon lähtiessäni voin luottaa siihen, että se antaa riittävän suojan onnettomuustilanteissa. Arvelen, että näin toimien haaverin mahdollisesti sattuessa riippuu lopputulos kuitenkin enemmän muista tekijöistä (esim. nikamiin ja sisäelimiin kohdistuvista voimista) kuin eri kypärien eroista. Täytyy vain toivoa, ettei tällaista tosielämän testitilannetta koskaan tule. 

Guzzr

« Vastaus #35 : Elokuu 08, 2014, 19:23:26 ip »
 ;)  Motoristikaverini omistaa Schubert-kypärän- tämmönen kalliimpi malli- ja kerran tapahtui pikkuvahinko kun kypärä yhtäkkiä putosi hyllyltä lattialle.
Näin se meni rikki ,neliösentin kuoriosa irtosi.
Mutta ei se mitään merkitsee. Kypärä on sen jälkeen kiertänyt Eurooppaa, käynyt Gibraltarissa, Nordkapille ,Imatranajoille jne. Katos : se oli kallis....... :P

Itse sov./yritin kerran Porissa mp-liikeessä  Schubert-kypärän - ei meinannut saada se päästä pois- oli niin outu mekanismi/lukko - sen jälkeen en oo koskenut
näitä.
Voi olla vaarallista jos vahinkotapahtumassa ei saa kypärän päästä (tai joku toinen henkilö ei saa kypärälukon aukaisemaan)

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #36 : Elokuu 09, 2014, 09:35:24 ap »
>>...jos vahinkotapahtumassa ei saa kypärän päästä ...<<

Kypärää ei tarvitse poistaa uhrin päästä heti / väkisin. Minulta otettiin kulho pois kahden miehen voimin. Toinen tuki niskaa ja toinen otti kypärän. Kävin niin hienosti, että olivat etukäteen sitä monesti harjoitelleet.
Kolhun jälkeen ei kypärällä ollut mitään virkaa. Vakuutusyhtiö osti sen ilman mitään kommervenkkejä.

TunturiTT

« Vastaus #37 : Elokuu 09, 2014, 09:50:07 ap »
Kun onnettomuustilanteessa kypärä poistetaan, ei lukkoa murehdita. Remmi katkaistaan jos lukko ei helposti avaudu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

millegt

« Vastaus #38 : Elokuu 09, 2014, 11:16:03 ap »
eikö kuitenkin aikanaan 90 luvun schubert ollu kallis hiljainen ja kestävä, niissähän ei ollu semmosta perinteistä remmiä vaan käännettävä leukaosa joka hiljensi suhihnat, niihin laitettiin tarrojakin onnettuomuutta varten että miten ne avataan, nyky shubeteista ei tietoa mutta lienevät tavallisia kypäriä, voi ajaessa koittaa että toisella kädellä tiivistää kaulan alta ilma virran niin huomaa kuinka paljon sieltä tulee melua

mun mielestä ylipäätään kypärää ei kannata ostaa ilman koeajoa, oma koko, pleksi, ajoasent, pään asento jne vaikuttavat niin paljon ääniin ja suhinoihin että yhdistelmä voi olla yllättävä, toisella hiljainen kypärä tuo toisen hokkenhaim tunnelmiin viiden kympin nopeudessa

ja mitä koneen ääniä kuuluu niin pleksi jos on niin ottakaa pois ja käykää ajamassa ero on mykistävä mitä kilinöitä korviin tulee

hyvä keino kypärän kuminoita testata on että kävelee kantapäillä asfaltilla varsinkin jos on buutsin kantalaput huonona niin helposti huomaa mikä kypärä kumisee ja mikä ei, niin ja muistakaa painaa tulpat niin syvälle että eivät ota fylleihin kiinni