eikö kuitenkin aikanaan 90 luvun schubert ollu kallis hiljainen ja kestävä, niissähän ei ollu semmosta perinteistä remmiä vaan käännettävä leukaosa joka hiljensi suhihnat, niihin laitettiin tarrojakin onnettuomuutta varten että miten ne avataan, nyky shubeteista ei tietoa mutta lienevät tavallisia kypäriä, voi ajaessa koittaa että toisella kädellä tiivistää kaulan alta ilma virran niin huomaa kuinka paljon sieltä tulee melua
mun mielestä ylipäätään kypärää ei kannata ostaa ilman koeajoa, oma koko, pleksi, ajoasent, pään asento jne vaikuttavat niin paljon ääniin ja suhinoihin että yhdistelmä voi olla yllättävä, toisella hiljainen kypärä tuo toisen hokkenhaim tunnelmiin viiden kympin nopeudessa
ja mitä koneen ääniä kuuluu niin pleksi jos on niin ottakaa pois ja käykää ajamassa ero on mykistävä mitä kilinöitä korviin tulee
hyvä keino kypärän kuminoita testata on että kävelee kantapäillä asfaltilla varsinkin jos on buutsin kantalaput huonona niin helposti huomaa mikä kypärä kumisee ja mikä ei, niin ja muistakaa painaa tulpat niin syvälle että eivät ota fylleihin kiinni