Kirjoittaja Aihe: Kehut Evoluutiosta  (Luettu 2512 kertaa)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Kehut Evoluutiosta
« : Toukokuu 14, 2014, 19:31:12 ip »
Kun tuli Nevada kehuttua, niin onhan se nyt pakko pari sanaa sanoa Californiastakin..
EV -04. Aivan mahtava pyörähän tämä on, ajettavuus on erinomainen omassa lähinnä matka-ajossa (no, kauppaankin tulee mentyä mieluummin pyörällä, 10km).
270kg ei tunnu mitenkää käsiteltävyydessä, paitsi tukevuutena. Pysäköidessä nyt joutuu miettimään hieman tarkemmin miten jättää.
Loistava ergonometria, taittuu mutkiin siinä kuin Nevadakin, hymyssä suin tuon loistavan väännön kanssa!
On kyllä kulmat kohdillaan etuhaarukassa, kulkee kuin juna ja kuitenkin sopivasti herkkä jos nopea väistö.
Hieno balanssi. Väitän että Calilla pujottelee erittäin ketterästi verrattuna muutamaan kokeilemaani muuhun saman kokoiseen.
Ajoasento rennon pysty, sopii kuluneille nikamilleni paremmin kuin mikään toistaiseksi kokeilemani.
Hieman kiersin ohjaustankoa eteen ja siis ylös varsinkin samalla, vähän kahvoja ja peilejä eri kulmaan ja löysin oikein viihtyisän asennon.
Pöyrästä kertoo paljon se että kun lähden kokeilemaan jotain muutosta esim säädettäviin iskareihin, niin lenkistä tuleekin yllättäen päivän mittainen.
Ja sitten se jokin, se jokin mitä monessa pyörässä ei ole..
Joku sanoi osuvasti että Calissa on primitiivistä, jotain vaikka WW1 aikaisten lentokoneiden sitä itseään.
Sitä mieltä itsekin, jotain hiton viehättävää että tekniikka on vanhaa perua ja yksinkertaista ja kone resonoi ja elää.
Olkoon kärjetön sytytys, ruiskukone, hydrauliset venttiilit, integroidut jarrut jne ei kuitenkaan poista sitä sielua mikä tuossa pyörässä on.
Täydet pisteet taas Guzzille, EV e persona molto desiderabile.



 

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Kehut Evoluutiosta
« Vastaus #1 : Toukokuu 14, 2014, 20:36:06 ip »
Kelpuuttaisin oitis omaan pyörääni EV:n vanteet ja keulan.
Kieltämättä itseänikin hymyilyttää joka kerta, kun omalla V11 Calilla ajan. Olkoonkin tehoton ja painava jne. Se joko kolahtaa tai sitten ei, välimuotoja ei taida juuri olla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

rimpjar

  • Viestejä: 331
  • tuolla mennääntämä suvi
Vs: Kehut Evoluutiosta
« Vastaus #2 : Toukokuu 14, 2014, 21:10:32 ip »
Kieltämättä onhan tuo aivan sopeva ajaa ja pyöritellä kaupungissa. 8)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Kehut Evoluutiosta
« Vastaus #3 : Toukokuu 14, 2014, 23:40:51 ip »
Niinpä, en kyllä guzzeja näe yleisesti painaviksi, kokonsa keveimpiähän ne. Mistähän se muuten tulee? Kompakti V-2 kai isoin tekiä?
Teho/vääntö/paino on kuitenkin näissä vanhan liitonkin pyörissä sitä että jos oikein kaikki otetaan, niin samoja lukemia 0-100 kun vaikka samanikäiset Porsche 911:t.
4:sella jos kiirusta, 5:lla normaalit ohitukset vaikka täyskuormassa on sujuvat, mitä nyt tärinä menee 140km/h siihen ettei meinaa nähdä.
Mutta sekään ei tunnu epämielyttävältä. Suorastaan hieronnalta...
Tarkoitin että rauhalliseen tarvittaessa ripeään ajoon kattaa hienosti potku ja ominaisuudet.
Guzzien omituisuuksista sinänsä vähän jäävi sanomaan kun kaikki pyöräni on olleet samalta pajalta. Todella vähän ajanut muita, olisko edes 10:ntä.?
 V-65C oli mukava jyrä, suuntavakaa ja varma ajaa. Jatkuvat sähkö-ongelmat (liikaa pesty, sateessa ulkona pitkään?) sai vaihtamaan Nevadaan ja nyt sitten tämä Hildakon Juura.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Kehut Evoluutiosta
« Vastaus #4 : Toukokuu 15, 2014, 21:10:15 ip »

Taitaa olla  EV viimeinen luotettava Guzzi jos tekniikkapalstaa lukee.  Uusien kardaanit ja elektroniikka taitaa olla liikaa normaali ihmiselle.  Haavoittuva elektroniikka ei varmuutta kasvata.  Sama ilmiö autoissa... jos sammuu niin hinaamalla korjaamolle.

Kaasarilla mennään varmasti
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää