Kun tuli Nevada kehuttua, niin onhan se nyt pakko pari sanaa sanoa Californiastakin..
EV -04. Aivan mahtava pyörähän tämä on, ajettavuus on erinomainen omassa lähinnä matka-ajossa (no, kauppaankin tulee mentyä mieluummin pyörällä, 10km).
270kg ei tunnu mitenkää käsiteltävyydessä, paitsi tukevuutena. Pysäköidessä nyt joutuu miettimään hieman tarkemmin miten jättää.
Loistava ergonometria, taittuu mutkiin siinä kuin Nevadakin, hymyssä suin tuon loistavan väännön kanssa!
On kyllä kulmat kohdillaan etuhaarukassa, kulkee kuin juna ja kuitenkin sopivasti herkkä jos nopea väistö.
Hieno balanssi. Väitän että Calilla pujottelee erittäin ketterästi verrattuna muutamaan kokeilemaani muuhun saman kokoiseen.
Ajoasento rennon pysty, sopii kuluneille nikamilleni paremmin kuin mikään toistaiseksi kokeilemani.
Hieman kiersin ohjaustankoa eteen ja siis ylös varsinkin samalla, vähän kahvoja ja peilejä eri kulmaan ja löysin oikein viihtyisän asennon.
Pöyrästä kertoo paljon se että kun lähden kokeilemaan jotain muutosta esim säädettäviin iskareihin, niin lenkistä tuleekin yllättäen päivän mittainen.
Ja sitten se jokin, se jokin mitä monessa pyörässä ei ole..
Joku sanoi osuvasti että Calissa on primitiivistä, jotain vaikka WW1 aikaisten lentokoneiden sitä itseään.
Sitä mieltä itsekin, jotain hiton viehättävää että tekniikka on vanhaa perua ja yksinkertaista ja kone resonoi ja elää.
Olkoon kärjetön sytytys, ruiskukone, hydrauliset venttiilit, integroidut jarrut jne ei kuitenkaan poista sitä sielua mikä tuossa pyörässä on.
Täydet pisteet taas Guzzille, EV e persona molto desiderabile.