Motomatin kanssa on mukava kinastella, kun aina kinastellaan asiasta, eikä toistemme ÄÖ:sta tai kauniista parrasta...

>> Jos on tarkoitus kaatuilla ja kolaroida, siis ajotapa on riskihakuinen, voi siihen tietenkin varustautua sen mukaan. <<
Älä viitsi Matti... Eipä minullakaan ole koskaan ollut tarkoitus kaatuilla, eikä ajotapani ole mitenkään riskinhakuinen, osin jokus jopa liian varovainen. Mutta niin se vain kävi.
Ja minusta on ihan sama ajanko Espoosta Ahlaisiin tai lähimpään Alepaan. Kun tuossa kotikujan risteyksessä saattaa puusilmä jakelukuski tuupata minut kankaalle. Sen verran älyttömästi ne tuosta kaupan pihasta näyttävät lähtevän...
Vaikka ajaa kuin enkeli, voi vastaan tulla mankeli.
Huomioliivi on pelkästään kuskin mielenrauhalle. Eipä se juurikaan näy Calin laukkujen ja pleksin takaa sillä tavalla kuin on tarkoitus. Paras turvaliivi on ajatella olevansa näkymätön.
Ja mitä tulee noihin standardeihin... Kiistaahan tuli jo siitä, kenen valmistajan ja minkälainen kangas sallitaan. Ja sitten ompeleet, suojaustaso, irtosuojat jne. Kun jokainen piti omaansa parhaana. Enkä minä tarkoita sitä, että olisi oltava EU-haarniska peltisellä niskasuojalla, vaan ihan tavallista kaupassa myytävää ajoasua. Ajoasuhan EI ole T-paita ja Dressmanin farkut sekä Retu-kengät. Kyllähän täällä kaikki ymmärtävät mitä tarkoitan.
Vuonna 1986 Tuusulassa eräänä aamuyönä tuli palohälytys rakennusliikkeen varastoalueelle "työmaakopin palo". Sehän on semmonen "käydään nyt sekin pimentämässä" -palo. Kuitenkin jokainen palosotilas oli pukeutunut kunnolla. Ja hyvä, kun siinä vieressä oli pressun alla dynamiittia varastoituna laittomasti ja se lähti kesken sammutuksen. Paloautosta mm. kuoriutuivat kalustojen rulo-ovet pois. Sammutusasujen lahkeita repeytyi jne.
Mutta kun ei kukaan ollut T-paidassa ja lenkkareissa säästyttiin hengissä.
Ihan sama juttu on moottoripyöräilyssä. "Käyn vain tuossa Essolla tankkaamassa, eikä ennenkään ole mitään tapahtunut..."