Kiitos mallitiedoista.
Kyllä, ostin tämän moottoripyörän.
On melkein samannäköinen kuin ylläolevassa kuvassa. Lisäksi varustettu mustilla syl.suojaputkilla.
En tiedä jos tänne ´sopii´, mutta kerron vähän lisää ; kun olen Guzzistikin:
Miksi tein tämän vanhan BMW-n hankinnan? No, on kivaa , ja
- "Uus" merkki ja mp-valmistusmaa minulle.
-Ùusi moottorityyppi/malli 2:della syl. ja bokserimoottori.
-En ole omistanut mp tällä värillä ennen (ajanut 40 v.), enkä ole ajanut tää. katetyyppilla varust. m.-pyörällä .(Le Mans aika lähellä). Kerran ajoin kaverin ostettu -82 RT kotiin mp-kaupasta
Seinäjoelta. Muistan myöskin kerran MG-kok.ajon Kurikan leirintäpaikalla - siellä oli hieno CS - telttanaapurina.(nostalgiasyytkin)
-S on sporttipyörämalli; matkaajoon sopiva mp.
- Näitä "ikiliikkujia ? Nyt ajettu 68 000 km.
-On museokatsastettu, ja edullinen liikennevakuutus - saa ajaa kun halua ilman ilmoituksia (30 pvä/vuosi -ohjeiden mukaan )
-Kaks.-henkil -mpyörä.
-Superbike 70 - 80-luvulla ja harvinainen mp-malli.
On aika´ hyvännäköinen ollakseen Bemari.
-Laukutkin mukana ja mp hyvässä kunnossa .
Kotimatkalla havaittu:
Mp,n hyvät maantieajoominaisuudet , rauhallinen moottorikäynti 100 km tuntivauhdissa ja kulutus oli 5,1 litraa , +5 celsius.
Keula oli vähän outo mulle - ei ollut "tuttu". Oli väh. epävakainen/horjuva hitaassa vauhdissa. Ohjauslaakeri huomasin oleva aika tiukka ja vaimenn.
Paras meni kierroksilla 2700 - 4000 k/min.
Volttimittari näytti 15 ?
On todella hyvä kate, ei huomannut kuormaautojen tuuliviimasta ollenkaan
Automaattinen takaisinmenevä sivutuki ja voi käyttää satulassa istuen.
Aika korkea tanko, kun oli vaihdettu korkeammalle.
Hyvä kun oli muovi"pala´kaasukahvalla - sai väh. "tuki ajaessa.
Bing vuoti bensa kerran matkan aikana .(Heti kraana kiinni! )
Ei öljyvuotoja, paitsi vähän kardaanin täyttöruuvilta.
Hyvä kun oli alle uudet renkaat, mutta ( Bridge. Battlax ja Shinko Tour Master(max speed 240 km/t) - ja, en tiedä?
Kotona katsuttu:
Kevyt runkorakenne ja kevyt moottori(luulen) = kevyt moottoripyörä.
Sivumuovipaneelien kiinnitys olivat parilla pitkillä O-renkailla(35 cm).
Etuvalon sivulla on p. virtalukko.
Mp-kello aloitti toimimaan perjantaiyön aikana tallissa, ilman tehtyjä toimenpiteitä, ja kellonaikaakin oli melk. oikea - mysteeri vai taika -
ehkä se tiesi että kesäaika oli tulossa

Olen tilannut: Pari tankkimerkkejä ja mietin uuden katelasin osto - aika hintainen on.
Mp,n ventiilikopat eivät ole osuneet pyörän 32 v. ajan asfalttiin - ei ollut semmosia "merkkejä" - vai oliko vaihdettuja?
On iso tankki, 24 litraa.
Sen lisäksi: Uuden (tai melk.uus/2-3 v. vanha mp) hankkiminen oli vaikea tehdä, kun en halunnut vaihda pois mun ZZR,n.
Ja maksavat paljon, ja arvo putoaa nopeasti nykyään ja ehkä olenkin
´keräilijä´-motoristi.
Jos vertaa mallitietoja näiltä vuosilta:
_ Moto Guzzi 1000 SP ja MG 850 LM llä ovat max.vääntö yli 8 ja
BMW 7,6, kun taas MG,llä on melkein sentin pitempi isku sylintereissä.
_Tehot ~samat.
_ MG syt.järjestelmä akku/katkais. ja BM elektron.sytytys (ainakin -82 mallissa) -tämä Maurer en tiedä vielä.
_Katteet vähän erilaiset.
Muuten suht. samanlaisia, mutta B,llä "riipputis." -
Moto Guzzit nuoremman näköisiä
