Ehtii jo palaa osia, ennenkuin mittari reagoi.
Onneksi tässä virityksessä ei ole siitä pelkoa koska tutkin vain sitä miten homma pelaa. Digitaalinen yleismittari voipi olla paras tarkkailuväline. Jesarilla kiinni tankkiin tai sarveen.
Olen myös tiedostanut sen että en voi tietää tällä zydeemillä mikä osa anturin mittauksesta otetaan ecussa huomioon ja mikä ei. Vielä en ole edes katsonut kytkentäkaaviosta miten lambdan lämmitys kytkeytyy mutta se ei ole vaikea asia tutkia.
Mitä sitten voin saada selville:
1) lambdan lämmityksen päälläolo
2) jatkuvan signaalin mittaus mahdollista oli se sitten ecun käytettävissä tai ei
3) lämmityksen vaikutus lambdan signaaliin
4) sammuuko lambdan lämmitys silloin kun ecu ei tarvitse sen signaalia
5) jos lambdan lämmitys on aina päällä niin vaikuttaako sen toimintaan jokin muu kuin lämpötila
Mitä ei selviä, ainakaan heti:
1) milloin ecu hyödyntää lambdan signaalia
Mikä erityisesti kiinnostaa:
1) lambdan toiminta ja lukema-arvot eri ajotilanteissa ja lämpötiloissa.
Brevan pakoputkiston alapönttö on jo sen näköinen että sitä pitää hieman fiksata niin samalla voin asentaa siihen lämmitettävälle laajakaistalambdalle adapterin. Siten voin tehdä loggaamalla syvempää tutkimusta seoksen muodostuksesta. Tarvittaessa voin siirtää laajakaistalambdan prosessorin muokkaamaa simuloitua kapeakaistasignaalia suoraan eculle alkuperäisen lambdan sijasta. Mahdollista tehdä vertailevaa tutkimusta. Vrt. Ikkalan Sport.
Pakoputkiremonttia:
http://www.motomatti.fi/2014/02/arkipyoran-toinen-havaittu-vika.html