Kirjoittaja Aihe: G-B  (Luettu 38037 kertaa)

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #30 : Maaliskuu 24, 2014, 07:11:28 ap »
sitten vaan uskottelemaan itselle että nyt on "kokoelma" valmis.. ja ei enää tule lisää pyöriä..


Uskoo ken tahtoo ;D
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #31 : Maaliskuu 27, 2014, 10:54:22 ap »
Mikäs G&B:ssä on moottorinohjauksen merkki ja malli? Jos se on tyypiltään ohjelmoitava niin joillekin asioille voi tehdä paljonkin. Jos se taasen on vanhempaa teknologiaa niin silloinkin on mahdollisuus muuttaa joitakin asioita. Todennäköisesti laite on valmistajan toimesta päästömittautettu ja ehkä siksi hieman nuhainen.

Näin kevätkauden koeajo ei kerro vielä totuutta moottorinohjauksen toiminnasta: tuskin sitä on säädetty täkäläisiin olosuhteisiin vaan eteläeurooppalaiseen lämpöön.
Toiminta voi olla aivan toista kun ilman lämpötila on yli 20 astetta.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #32 : Maaliskuu 27, 2014, 11:41:57 ap »
Arvelen vuosimallista päätellen, että ECU on M16.
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #33 : Maaliskuu 27, 2014, 12:20:23 ip »
Nopealla torven avauksella menee joko laihalle tai paksulle. Oma meni läskille ja hiipui siksi. Vähän sai pureskeltua, niin lähti vetämään. Ja pikakaasu on ehdoton varuste, suosittelen!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #34 : Maaliskuu 27, 2014, 15:40:13 ip »
Lainaus
pitäisikö minun olla valmistajaan muutoinkin yhteyksissä
Ainakin siitä olisi iloa tällaiselle viattomalle sivusta seuraajalle :), kuunnella sivusta juttuja. Luulisi olevan valmistajalle myös kiintoisa yksilö, jos se on yksi melko harvoista maantieliikenteeseen hyväksytyistä ylipäätään ja kaiken lisäksi hyvin vähän ajettu? V11 -moottoreissa oli ennen katteja aina 15M ecu, luulisi että tässäkin on?  Siis ohjelmoitava. Luulisi olevan jossain melko hyvin näkysällä?  V11 malleissa heti penkin alla ja yhdellä avaimen liikkeellä näkyvissä, mutta tässä "penkinalustaa" ei varmaan ole olemassakaan? MM laittaa vaikka Italossa siihen vakiokartan, niin vetää hyvin eikä vahingossa keuli...  Saattaahan se olla että pajalta tulee sähköpostin liitteenä uusi tiedosto mikä ajetaan ecuun, tietty voisi olla hyvä mainita että tarvittavat työkalut ja kaapelit löytyvät Marellin 15M ecun päivittämiseen.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #35 : Maaliskuu 27, 2014, 18:33:43 ip »
Toki valmistajan päivityksiä kannattaa kysyä. Ei olisi ensimmäinen kerta kun moottorinohjaustiedostoja muutetaan jälkikäteen.

Tiedä sitten millä systeemillä heidän mahdolliset päivitykset saadaan täällä käyttöön. Voi olla tiedostonkäsittelyssä eroa. Mutta ei hätää. On useampi kohde mistä saa sellaisia päivityksiä jotka sinällään tai hieman muuteltuina soveltuvat Supertwiniinkin. Toukokuussa olen viikon verran Savonlinnan lähistöllä. Toisen kerran Juhannuksen jälkeen pari viikkoa. Eiköhän siinä ajassa saada jotain aikaiseksi....

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #36 : Maaliskuu 27, 2014, 23:41:47 ip »
Motorcyclist:
"
The Supertwin's power comes from the 1064cc, two-valve-per-cylinder motor of the naked V11 Sport, supplied directly by Guzzi. The motor is essentially standard, although Ghezzi & Brian's airbox, plus tweaking of the Weber-Marelli fuel-injection system, adds a bit of low-rev power. The bike also wears a less restrictive exhaust that helps lift peak output. Ghezzi also balances the flywheel to reduce vibration. The Supertwin uses the five-speed gearbox from the California instead of the V11's more modern six-speed box because Guzzi originally refused to supply the new unit.
"

WebBikeWorld:
"
The 1100cc V-twin engine fuel injection is tweaked to produce 94 horses and gobs of torque.
"
Tuon mukaan moottorin sisuskaluihin ei ole puututtu, mutta hengitystä on parannettu ja karttoja optimoitu. En tiennytkään, että käytössä onkin Calin vaihteisto kun eivät antaneet Guzzilta alkuun uutta V11/6 vaihteistoa, myöhemmin olisivat antaneet mutta projekti oli jo liian pitkällä.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #37 : Maaliskuu 28, 2014, 20:40:26 ip »
Jospa siellä putkessa oli pitkän säilytyksen tiimoilta hiirenpesä?  ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #38 : Maaliskuu 28, 2014, 23:57:08 ip »
Lainaus
lokinpesää ilmanputsarissa
Kuvasta kurkin että siinähän on ne ihan pienet tötteröt imukurkkujen nokalla pelkästään.

Kun tps tuskin omineen kerralla tekee suuntaissiirtoa käyrässä, niin olisivatko ruiskusuuttimet olleet osin tukkeessa? "Kuiviltaan" sentään seisoneet pitkään? Entäs jos ne vieläkin ovat nirsoja ja tehoja tulee joka reissulla lisää... vasta kun on 200L VPoweria ajettu alkaa todelliset tehot löytyä :)
V11 - it defines you.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #39 : Huhtikuu 07, 2014, 22:22:41 ip »
Tekikö toimittaja koeajonkin.?  Mistä saa lukea tekstin netistä?

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #40 : Huhtikuu 10, 2014, 09:04:26 ap »
Tyylikäs ol juttu,tul myös Länsi-Savon välissä. Jos et oo vielä lukennu ,olit liikenneteema liitteen "kannessa"

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #41 : Huhtikuu 15, 2014, 10:18:43 ap »
Täällä päin on mopo- ja kevaripojilla tapana ajella kypärän hihna irtaallaan. Ei ole kysymys unohduksesta vaan siitä että on kova jätkä.

Haluan myös nähdä kyseisen jutun G-B:stä ja omistajastaan.
Moderaattori voinee jutun laittaa sinne missä Gruppon kotisivuilla on jo muitakin juttuja jos saa luvan. Oikeudet juttuun lienevät ko sanomalehdellä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #42 : Huhtikuu 15, 2014, 11:48:36 ap »
Itsekin ihmetellyt tuota kypärän pitoa hattuna. Toinen ihmettelyn aihe on nauhakengät mopolla ja kevarilla ajossa. Itse kerran salilta tullessa kaaduin talviskootterilla, kun kengännauha tarttui johonkin. Saattoi näyttää typerältä, kun laskeuduin polvi edellä kaupan pihaan..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #43 : Huhtikuu 15, 2014, 19:45:57 ip »
Kuuluu tämä samainen hitsari-Leuku tuttavapiiriini. Ajelee BossHossilla. Herralla on kostajatakki yllä kylillä käydessä. Komeasti liehuu helmat. En ollenkaan epäile etteikö niin olisi käynyt.
Tyrväällä joskus 30 vuotta sitten piikkikuski vei tyttöystäväänsä tarakalla ja tytöllä oli pitkä huivi joka risteyksessä pysähtyessä meni ketjujen väliin. Tyttö putosi vähän matkan päästä kyydistä kun huivi kiskoi ja sai vakavia vammoja. Huivikin meni pilalle.

HessuL

  • Viestejä: 37
Vs: Ghezzi-Brian Supertwin 1100 -01
« Vastaus #44 : Huhtikuu 19, 2014, 01:20:19 ap »
Viikonlopuksi lupailee upeaa kesäkeliä joten eiköhän se pidä lähteä tekemään joku pidempi reissu..

Taisi matka suuntautua ainakin aluksi kohti etelään; mies ja VARSINKIN pyörä bongattu pitkänä perjantaina VT 5:llä Mikkelin eteläpuolella Soikkalassa nokka Lahden suuntaan. Olin työn syrjässä kiinni tien poskessa ja  kateellisena kuuntelin kun V2 lauloi kaunista lauluaan... :P Tosin kyllä tuli itsekin työmatka kaksipyöräisellä taitettua ja mukavaa oli, harmitti vain kun piti työmaan kohdalla hiljentää ja laittaa pärrä parkkiin, mieluusti olisi itsekin jatkanut matkaansa huomattavasti pidemmälle!