Nyt on aika pitkälle käyty kaikki pyörässä läpi.
Kaikki vaijerit voideltu, jarrupalat vaihdettu, jarrunesteet vaihdettu dot3-4, kaikki välykset kohdilleen, huohotus putsattu/osin uusittu, kaikki kiristetty jne.
Kaasareiden imuputket oli yllättävän löysällä, vaikea sanoa oliko imuvuotoa ja mitä jos. Sytytykselle letkut on fine.
Nesteet vaihdan kun pääsee ajamaan lämpimäksi ja varmasti sopivat määrät, hah!
Ja sitten tutustumaan myös saisko kaasuttimien säädöt kohdille kotikonstein.
Kukaan ei sitten mun lambda ideaan reakoinut..
Olihan hyvä oppitunti pyörän putsaamisesta ja muuten mekaniikkaan tutustumisesta.
Parempi fiilis lähteä reissuihinkin kun tietää nyt työkalulieriössä olevan kaikki kalut mitä käytin purkaessa ja kootessa.
Varatulpat, tiivistesarjakin boksiin, varavaijerit kytkimeen ja kaasuun myös.
Perän irroitin, mutta en enempää purkanut.
Vaikutti oikein timmiltä ja noi spooritkin oli melkein uuden veroisessa kunnossa, laitoin niihin sitkostettu vaseliinia molylla.
Yllättävän puhdas ja töhnätön oli kardaaniputken seinämät.
Ristiniveltä en ottanut esille, kaikki vaikutti niin välyksettömältä ja sopivalta pyörittäessä.
Perän öljyt tuli laskettua valmiiksi pihalle kun murikka oli irti.
Hyvältä näytti sisältö, tasaisen tummaa öljyä, ei vettä seassa, ihan tasalaatuista mustaa piimää, ei edes mitään kokkareita seassa.
Kaikkiaan vaikutti että 52000km ei paljon ole kuluttanut osia.
En tiedä mitä ennen mun omistusta on tehty, mutta itse en koskaan ole pessyt kun talossa ei vesi juokse muuten kuin kantamalla samalla.
Sateessa on kyllä ajettu.
Perän pikku tihku on kai vaan hyväksyttävä ja lämpö. Se tihuttaa perän ja vanteen väliin sen pienen mitä tekee.
Kylmänä pyöräytin myös konetta puristuspainemittari kiinni sylinterissä, vasen näytti 10,1kiloa neljällä/viidellä kiekalla, oikea 8,2.
Onko huolestuttava ero? Lämpimänä testaan vielä mitä sitten sanoo lukemat. Tankki tyhjänä testasin, mutta kaasareissa oli varmaan jotain vielä sisällä?
Et olisko niin että oikea pytty sai vähän liotinta ja siitä ero?