Kirjoittaja Aihe: Mp-messut 2014  (Luettu 14966 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #15 : Tammikuu 31, 2014, 19:38:10 ip »
.... jolloin Cumstom versiokin menisi samaan hintaan kuin Harleyn dyna glide custom ja Triumphin Thunderbird 1600, joissa ei siis tuota ylimääräistä sähkötekniikka ole. Mutta kyllä Guzzissa yritetään roikkua vaikka pikkusen nyt kyllä hinnottelivat itseään lähemmäs marginaalia minun kukkaron näkökkulmasta... :-[

Unohda nyt ainakin tuo dyna glide jos ajaa tykkäät, on nuo harrikat aika olemattomia kapineita ajolleen jos Guzziin vertaa.... Ainakin nämä dynat ja softailit, uusinta tourinkirunkoa en ole päässyt kokeilemaan.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #16 : Tammikuu 31, 2014, 20:07:05 ip »
Huomenaamulla pitää tehdä tämän vuoden ennätys ja herätä ennen kahdeksaa. Kerhon bussi tulee noutamaan puoli yhdeksältä joten näyttelyssä ehkä noin klo. 11 aikoihin. Näkymisiin!

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #17 : Tammikuu 31, 2014, 22:59:44 ip »

Unohda nyt ainakin tuo dyna glide jos ajaa tykkäät, on nuo harrikat aika olemattomia kapineita ajolleen jos Guzziin vertaa.... Ainakin nämä dynat ja softailit, uusinta tourinkirunkoa en ole päässyt kokeilemaan.
[/quote]

Mjoo, sikäli kommentissasi on perää että tuon Dynan kans pitää olla varovainen. Kerran oon semmosen koeajanu ja sen muistan, että ei ainakaan niin vaivaton ohjattava kuin Harleyn touring mallin pyörät, joita oon koeajanu Ultran ja Road King Classicin, jotka olivat kyllä hyviä. Harleyn osalta touring mallisto pois suljettu hinnan vuoksi. Softailit myös liian kalliita mutta ne ovat myös niitä nahkalaukku pyöriä, mitkä ei oikein kiinnosta. Pitäs olla kovat vedenpitävät sivulaukut. Dynan sais customoitua Corbinin 45l kiinteillä sivulaukuilla ja muilla vermeillä matkapyöräksi mutta se runko ja ajettavuus pitäs kyllä testata uudelleen. Thunderbirdin ajettavuus on taas enemmän kuin kohdallaan. Sen sais kans hyvin matkacustomoitua budjettiin eli 25 kiloeuroon ja alle. Saas kattoo...Tähtäimessä jyvän kohdalla on kuitenkin vielä Guzzin California Touring :)
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

hannujussi

  • Viestejä: 89
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #18 : Helmikuu 01, 2014, 14:48:11 ip »
 :D Tulipahan käytyä perinteisesti Perjantaina jo kohta 20 vuotta putkeen. Guzzin osasto RM Heinolla oli hyvä ja täytyy sanoa, että Guzzistin vastaanotto osastolle oli todella positiivinen yllätys- Kaikki kunnia edelliselle maahantuojalle, mutta ns. riviguzzistin huomiointi oli parempaa ( riviguzzisti ei ole ns. kerhoaktiivi ). Pyörät hyvin esillä Baijerilaisen puristuksessa ja aktiivisuus esittelijällä hyvä+, taitaa joutua keskustelemaan pyörän päivittämisestä, vaihtokin tuntui kiinnostavan uutta maahantuojaa suht. mukavasti. Oli se Indian myös hieno pyörä, mutta mikä ihme sen tekee niin turkaseen arvokkaaksi?

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #19 : Helmikuu 01, 2014, 16:18:23 ip »
Mukava oli osasto, ja yleisöä pyöri yllättävänkin paljon Guzzien ympärillä. R.M. Heinon väki tuntuu olevan oikealla alalla, Guzzien välitys näyttää kiinnostavan, ja rohkeutta ja paukkujakin taitaa riittää. Uskon, että homma pelautuu varmasti. Muuten jäi hyvällä tapaa mieleen myös Indian ja Norton, upeita pyöriä.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #20 : Helmikuu 01, 2014, 22:36:42 ip »
No höh. Kävin RMHeinon osastolla katsomassa tarjokkaita ja totesin että aivan samat naamat ovat markkinoimassa Guzzeja kuin on olleet viime vuosinakin. Kodikasta kun ei mikään ollut muutunut. Toisaalta ei ollut myöskään yhtään mallia joka olisi kiinnostanut jos nyt pitäisi pyörää vaihtaa. Odottelen uutuuksia ja ei ole mikään kiiire sillä Breva 1100 tuntuu täyttävän oikein hyvin eläkeläisen matkamoottoripyörätarpeet vielä toistaiseksi. Sporttiosastolla ei edelleenkään ole mitään joka houkuttaisi erityisesti. Odotellaan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #21 : Helmikuu 01, 2014, 23:21:17 ip »
Aika näppärää; en itse käynyt messuilla, mutta sain silti särpiä MP14 -messuolutta.



...niin ja aika hyvän krapulan sai tälle aamulle, ihan kuin lähes joka vuosi messuja seuraavana aamuna..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

vepu

  • Viestejä: 94
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #22 : Helmikuu 02, 2014, 16:08:16 ip »
Hieno osasto oli Guzzeilla eikä sen yhden näkeminen kuumettani ollenkaan vähentänyt. Kiva oli myös grupolta saamani kaksi vuotta vanha kerholehti.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #23 : Helmikuu 02, 2014, 16:46:56 ip »
Mielenkiintoisinta oli että kun kävin kyselemässä parin euromerkin myyntihenkilöiltä sitä kuinka helposti yksityishenkilö pääsee muokkaamaan heidän edustamiensa merkkien moottorinohjausjärjestelmää oli molemmissa tapauksessa vastaus: mahdotonta, tiedostot ovat kryptatut ja niiden muokkausoikeutta ei ole edes korjaamohenkilökunnalla vaan päivitykset tulevat valmistajalta joita huollossa on valmius vaihtaa. Jos laitetta edes yrittää manipuloida niin ECU jumittuu automaattisesti ja vaatii merkkihuollon toimenpiteitä. Mielenkiintoiset vastaukset siinäkin suhteessa että että sisältö molemmissa oli hyvin samansuuntainen. Toisessa merkissä on euroopplaisen valmistajan moottorinohjaus, toisessa japanilainen.
Pitänee kai tyytyä näihin vastauksiin.

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #24 : Helmikuu 02, 2014, 17:44:07 ip »
Uskallan epäillä, että vastaus oli juuri tuollainen, koska:
- Eivät tiedä asiasta yhtään mitään
- Tehdas pääsee helpoimmalla kun on tuollaisen bulletiinissaan kertonut
- Estää tällä tavalla "epämääräisten ropaajien" käpistely, josta seuraa mahdoton määrä puheluita tyyliin: miksi, entäs jos, ja sitten, voiskos...
- Jos sitten joku räplää ja särkee, niin: "Eikös siitä varoitettu? Nyt se maksaa 1244€+ppm ja alv."

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #25 : Helmikuu 02, 2014, 19:59:37 ip »
Parasta MG- osastolta oli: - mustan gruppo -t-paidan hankinta ja toiseks, koeistun.: valkoinen Cali Touring 1400.
Ja muuten  kiva oli nähdä MV, Indian ,Norton ja A. Caponord.(ja nättejä esittelijöitä)  , Matka- kardaanipyöriä (kevyempiä malleja)+ keskustelut mp-myyjien kanssa.
 Palovaroituskin oli lauantaina kl 17-aikaan. -mikä mahtoi se olla? (ainakin hyvä tapa tyhjentää hallit?)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #26 : Helmikuu 02, 2014, 22:26:23 ip »
Lainaus
päivitykset tulevat valmistajalta joita huollossa on valmius vaihtaa
:) Ilmeisesti maltoit pitää mölyt mahassa ajatella itseksesi: "jotain ehkä tietäisin...".
Näinhän sen on todettu olevan myös Guzzin kohdalla ("huollossa valmius vaihtaa"). Ja kun kerran on päivitetty uudempaan, ei tehtaan työkaluilla voi päivittää takaisin vanhaan (mikä nyt ei virallisesti ottaen kai tarpeen olekaan). Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monella merkkihuollolla on oikeasti "valmius vaihtaa" (siitä joutuu maksamaan). Kiva jos moottorinohjauksen ohjelmiston "päiväys" tarkistetaan ja se päivitetään normaalina toimena huollon yhteydessä.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #27 : Helmikuu 02, 2014, 22:35:50 ip »
Asiaan liittyen kaivoin esille eri mallien alkuperäisasetukset: http://www.motomatti.fi/2014/02/guzzidiag-alkuperaisasetukset.html

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #28 : Helmikuu 02, 2014, 23:10:36 ip »
Eikös se ole bemaristille arkipäivää, että huollossa ajellaan uusi ohjelma boksiin. Ja ihan varmasti artisti maksaa..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #29 : Helmikuu 03, 2014, 20:07:15 ip »
Hyvät oli messut!

Guzzi hyvin edustettuna, tais olla koko mallisto paikalla ja kiitos R.M Heinon. Hyvä aloitus :) Sikäli tuli itsellä kallis reissu, että kaikki halvemmat vaihtoehdot seuraavaksi pyöräksi tipahtivat kyllä pois eli Triumphit ja Kawasaki. Kyllä se vaan California touring oli se mikä eniten sytkäytti ei auta mikkään! Guzzi on onnistunu parhaan cruiserin taas tekemään. Annettakoon anteeksi pakko vakkari ja luistonesto. Ajoasento oli Touring versiossa heti kohdallaan mulle, ei tarvis tuunata mihinkään suuntaan. Harleylla mukavalta tuntui Heritage Softail Classic, johon lähinnä käytettyyn ois mahollisuus (ja ne nahkalaukut) ja uusi BMW:n RT mukava yllätys, jos erityyppistä pyörää katselis. Mutta, kyllä alustavasti kotona on puhuttu hallituksen kanssa siten, että uusi California tulisi seuraavana entisen tilalle, joten siihen tähdätään. Näytteillähän oli myös Triumphin uusi Thunderbird LT mutta ei oikein vakuuttanut. En tiedä mistä johtui mutta jotenkin kalsean oloinen.

Kaiken kaikkiaan Mp-messut olivat antoisat ja nyt selvisi selkeämmin tulevan pyörän suunta...eli Guzzi :)
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic