Kirjoittaja Aihe: Mp-messut 2014  (Luettu 14946 kertaa)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Mp-messut 2014
« : Tammikuu 23, 2014, 20:29:40 ip »
Kausi alkaa näyttelystä. Ajaminen ehkä vähän myöhemmin.
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #1 : Tammikuu 23, 2014, 23:05:29 ip »
Tänä vuonna vastaan, ettei kiinnosta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #2 : Tammikuu 24, 2014, 08:21:02 ap »
Kumpi ei kiinnosta?  ;)

Willberg83

  • Viestejä: 35
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #3 : Tammikuu 24, 2014, 09:19:51 ap »
Pakkohan siellä on käydä vaikka tuntuu että vuosi vuodelta vähemmän nähtävää. Mut on se kuitenkin aina sellainen fiilisbuusteri ja tavallaan kauden korkkaus et ei sitä raaski sit kuitenkaan jättää väliin. 8) 8)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #4 : Tammikuu 24, 2014, 09:24:28 ap »
Kumpi ei kiinnosta?  ;)

Messut. Ajaminen kyllä kiinnostaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #5 : Tammikuu 24, 2014, 11:12:14 ap »

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #6 : Tammikuu 24, 2014, 14:59:23 ip »
Paljonko vaikuttaa päätöksiin, jos Ducati 1199 Superleggeran hinta on pudonnut 5000€?
Forza Moto Guzzi!

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #7 : Tammikuu 24, 2014, 15:37:14 ip »
Jos ikää olisi 20 vuotta vähemmän ja sen aikainen työpaikka sen aikaisella palkalla niin olisi hyvinkin Superleggera harkinnassa.
Nyt kiinnostaa enemmän pappamallit kuten California-mallit yleensä. Mutta kun on reilusti downsiftannut menoissa ja erityisesti tuloissa niin tuo varallisuupuoli on menettänyt merkitystään ja vaikutustaan. Tallissa viisi ajokuntoista pyörää ja keväällä valmistuu kuudes niin ei ole pakotusta pyöränhankintaan ihan juuri. Kunhan saisi vielä sieltä tallin perältä pari raatoa entistettyä.
Vuonna -91 oli Ducati tallissa, 906 Paso, vaihtui Quotaan ja se vaihtui parin vuoden päästä Centauroon jota muuten kävin äsken tallin perällä käynnistelemässä. Pakkaspäivän viihdettä, nääs. Samalla laitoin akkuja lataukseen.

Noita jos-pyöriä on yleensäkin ollut paljon puheissa. Toinen ryhmä on kun-pyörät. "Kun mä saan kunnon duunin/voitan lotossa/perinnön niin ostan semmosen ja semmosen....

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #8 : Tammikuu 24, 2014, 18:16:57 ip »
Näin se on. Ostaa ja kokeilla pitää vain huomatakseen, ettei natsaa. Tunnin koeajolla jostain liikkeestä ei ole mitään merkitystä. Joskus viikon jälkeen alkaa ymmärtää mistä on kysymys. Kokemusta on ja ainakin nyt tuntuu siltä, että downshifting voisi onnistua tällä kertaa. Kalliimpia en enää haikaile, vaikka mistäs...... ::)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #9 : Tammikuu 24, 2014, 19:00:43 ip »
Hyvät on ollut hankkeet, jos voisi työtä tekevä harkita Superleggeran hankkimista. Taitaa olla satkun mopo. Toki jos ei muita kuluja ole, Ducati on esim asuntona vähän kehnon puoleinen..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #10 : Tammikuu 24, 2014, 23:46:39 ip »
Voiko pyörämerkkiä vaihtaa järkisyistä tai hinnan perusteella?
Ei voi.
Jos näin tekee, niin eikö sitä sorru poikamaiseen hätäilyyn?
Kyllä sortuu.
Kun on kerran löytänyt hyvän, niin eikö se kuulu kastiin, "kahta en vaihda".
Joo, näin se menee.

En ole muuten koeajanut kun kali kakkosta ennen ostamista. Sitäkin noin kilometrin verran.  Guzzi kun on aina sopiva  ;D Ja jos ei ole niin ajan kanssa niihin tottuu...

Lauantaina näyttelyyn, nähdään sielä.


HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #11 : Tammikuu 25, 2014, 08:51:21 ap »
Perjantai menneepi messuillessa todennäköisesti ehtoolle asti.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #12 : Tammikuu 25, 2014, 09:19:50 ap »
Taitaa jäädä menemättä.

Ei ole aikeita ostaa uutta pyörää ja kukaan ei ole esitellyt niin mielenkiintoista mallia, että viitsisi velkaa ruveta tekemään.

Taloustilanne näyttää myös olevan aika tiukka ehkäpä seuraavat pari vuotta.

Tallissa on kyllä tällä hetkellä vähemmän pyöriä kuin aikoihin, mutta aina sieltä joku ajokuntoinen löytyy.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #13 : Tammikuu 25, 2014, 15:20:54 ip »
Lauantaina pitää mennä kun on vuodesta ´83 joka vuosi käynyt. Eikä vain sen vuoksi vaan haistelemaan tuulia ja katselemaan lähinnä katuenduroita ne kun kivoja ja niin monipuolisia. Tietää mitä on vuosien saatossa sitten käytettyinä tarjolla. Pieni unelma on kai Stelvio ja Cali 1400 eli tämän nykykaksikon Quota /Cali Classic -tilalle. Kummatkin kun saisi noin viisivuotiaina niin hinta/laatu -suhde alkaa olla kohdillaan.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Mp-messut 2014
« Vastaus #14 : Tammikuu 31, 2014, 18:14:47 ip »
Nyt tullee kyllä MP-messuille mentyä. Viime vuonna jäi väliin ja tais jäähä sitä edellisenäki. Sikäli on myös käytännön intressiä että pyörän vaihto alkaa olemaan totisinta totta kahden vuoden sisällä. Nykyinen California vaihtuu mutta ei vielä varmaa että mihin. Mm. MP-messuilla kiinnostaa erityisesti California 1400 touring, Harley Davidson Dyna Glide sekä Triumpih Thunderbird. Thunderbirdistä tulossa siis myös 1700cc commander ja LT-versiot, saa nähä onko messuilla... Mukava ois koeistua myös Kawasakin 1700 Classic tourer sekä voyager custom  versiot, ei pois suljettuja nekään.

Suurella todennaäköisyydellä cruiserlinja kuitenkin jatkuu seuraavassakin pyörässä mutta Moto Guzzin osalta miinuksena on vain tuo hinta uudessa Calissa. Touring -versio on siinä kipurajalla mutta ei mahdoton. Periaatteesta vain vähän karsastaa kun noihin on ängetty hintaa lisäämään luistonesto ja vakkari, olisivat optiona. Tällöin hinta olis sen 1500e halvempi, jolloin Cumstom versiokin menisi samaan hintaan kuin Harleyn dyna glide custom ja Triumphin Thunderbird 1600, joissa ei siis tuota ylimääräistä sähkötekniikka ole. Mutta kyllä Guzzissa yritetään roikkua vaikka pikkusen nyt kyllä hinnottelivat itseään lähemmäs marginaalia minun kukkaron näkökkulmasta... :-[
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic