Keväisin on Kerholla pidetty toisinaan puoliammattimainen ja vapaaehtoinen katsastustilanne. Aika paljon löytyy liikenneturvallisuutta vaarantavia vikoja. Alhaisia rengaspaineita (Vaikka Kerholla on paineilmaa), huonoja renkaita, vuotavia keuloja (Vaikka Kerholla on korjauspaja varusteineen), vanhoja jarruletkuja ja -nesteitä, kuluneita jarrupaloja, vuotavia polttoainelaitteita, valovikoja, puuttuva matkustajan kahva vaikka on takajalkatapit, välystä keulassa, käyntihäiriöitä, ym pientä sanomista. Tämä siis alle kahdenkymmenen pyörän otoksesta. Eikä kiinnitetty ääniin eikä e-tunnuksiin huomiota.
Syiksi omistajat kertovat että talvisäilytyksen aikana tulleita vikoja, toiset että viime vuonna on huollettu merkkihuollossa. Tai se kuuluisa: "en tiennyt". Monenlaista selitystä. Homma oli kuitenkin vapaaehtoista eikä sitä tehnyt ammattilainen vaan kahden hengen hieman paremmin moottoripyöriin perehtynyt raati. Jos olisi ollut maksullinen ja mahdollisesti ajokieltoon johtava katsastus niin ehkä pyörät olisi huollettu ennalta kuntoon. Nuorten miesten pyörät olivat huonokuntoisimpia.