Kirjoittaja Aihe: Bellagio tai Sport 1200  (Luettu 30151 kertaa)

Willberg83

Bellagio tai Sport 1200
« : Tammikuu 09, 2014, 08:10:19 ap »
Olen siitä lähtien kun kortin ajoin ajanut suzukin nakuilla, tällä hetkellä tallissa Bandit 1250A.

Siitä lähtien kun näin ensimmäisen kuvan Bellagiosta päästin että tuollaisen mä haluan. Niitä vaan ei tunnu ihan hirveesti olevan käytettynä tarjolla. Ja koska myöhemmin tänä vuonna häät johon kaikki ylimääräinen raha menee tässä vaiheessa niin en pysty uuttakaan ostamaan tai perustelemaan kotona hallitukselle.

Nyt kuitenkin innostuin talven aikana myös Sport 1200. Siinäkin ulkonäkö ja äänimaailma natsaa. Tiedän että on Bellagiota kalliimpi mutta näitä näyttäisi kuitenkin olevan käytettynäkin myynnissä.

Ei ole kokemusta kummastakaan mutta tiedän kuitenkin sen että seuraava pyörä jonka talliin kärrään on Guzzi. En vaan tiedä vielä kumpi näistä kahdesta.

aj@

Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #1 : Tammikuu 09, 2014, 10:05:30 ap »
Näin äkkipäätään tuntuisi Sportti olevan lähempänä totuttua. Niitä näyttäisi löytyvän " kohtuurahalla ".

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #2 : Tammikuu 09, 2014, 11:01:03 ap »
Jos jätät Suitsan varapyöräksi, niin sitten Bellagio.
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

« Vastaus #3 : Tammikuu 09, 2014, 11:47:44 ap »
Nämähän on makuasioita, mutta pyri koeajolle kummallakin. On niin erilaisia mopoja.
 Omaan käteen tuo Bellagio olisi parempi.  Ketterämpi ja terhakampi kuin Sport. Vaikka numerot sanovat muuta. Ja minun silmään huomattavasti paremman näköinen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Willberg83

« Vastaus #4 : Tammikuu 09, 2014, 13:32:13 ip »
Suzze menee valitettavasti joko vaihdossa ellen sitten saa sitä myytyä itse ennenkuin Guzzi pöpö vie vallan. Ei ole tarvetta kahdelle isolle pyörälle. Ostin isomman Banditin aikoinaan siinä toivossa että olisin voinnut reissata paljon kesäisin mutta elämä olikin toista mieltä enkä ole enään pariin vuoteen ajanut kuinm päiväreissuja johon Bellagio riittäisi.

Näistä kahdesta ehkä tuo Bellagio tosiaan lämmittää ulkonäöllisesti hivenen enemmän mutta niin myös Sportti.

Mites noiden äänimailma eroaa tai eroaako ollenkaan? Suzzessa minulla on GPR mökäputki mutta Guzzin meinasin pitää ihan vakiona (näin ainakin toivon). Ja onko mielipiteitä Sportista että V2/V4/V8? Olen pikaiseen lukenu että hiukan eri käyrät noissa on mutta onko niissä sitten ajossa mitään suurempaa vaikutusta?

Kiitos kaikista vastauksista!!

Sami

« Vastaus #5 : Tammikuu 09, 2014, 17:15:15 ip »
Omaan silmään Bellagio ja Sport on vähän eri tyylisiä pyöriä ja toisaalta jos Sporttia harkitsee, ei kannata unohtaa myöskään Brevaa. Konetta lukuunottamatta kun on melkein sama pyörä, Sportin etukatteen kun iskee Brevaan, ovat kuin kaksi marjaa. Itse asiassa alkujaan tuota Sporttia myytiinkin Breva 1200 Sporttina joillain markkina-alueilla. Pieniä eroja toki siellä täällä, mittaristo jne, mutta lähempänä toisiaan ehdottomasti kuin Bellagio ja Sport ;)
Breva V850
Vespa GTS 250ie

Peki

« Vastaus #6 : Tammikuu 09, 2014, 17:22:36 ip »
Guzzia, ainakin harvinaisempaa mallia (= muuta kuin Californiaa), hankkiessa kannattaa aina vilkaista myös ulkomaiden tarjonta, varsinkin Saksan. Valikoima on paljon runsaampi ja järjellisestä hintatasosta saa paremman kuvan. Esimerkiksi Mobile.de:ssä on tällä hetkellä myynnissä puolensataa Bellagiota ja suunnilleen saman verran Sportteja.

Tuntuvat muuten Bellagiot saksanmaalla pitävän hintansa todella hyvin, käytetyistä huudetaan samaa tai jopa enemmän kuin Sporteista/Grisoista.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #7 : Tammikuu 09, 2014, 20:12:20 ip »
Ja onko mielipiteitä Sportista että V2/V4/V8?

Kaikki ne on V2  ;D   Toiset on vaan 2V kansilla ja toisissa on 4 reikää/ kansi.   4V/8V on sama pyörä, Mandellossa vaan eivät aluksi osanneet päättää miten nuo mallinimet pitäisi olla.

Jos mä saisin pyörän valita niin se olisi Bellagio tuolla 1200 4v koneella. Olisi nätti ja kulkisikin mukavasti. (Mitähän varten ne ei vieläkään tuota risteytystä ole tehneet...  ??? )

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

« Vastaus #8 : Tammikuu 09, 2014, 21:30:27 ip »
Näkyy Heinolla vielä olevan Sportti kaupan. http://www.rmheino.fi/pages.php?pages_id=132
Siinä ei ole muuta vikaa kun että moottorinohjaus on päivittämättä. Sen takia edellinen omistaja luopui siitä kun ei kulkenut niin kuin oli odotukset.
Ikkalalla lienee siihen sopiva päivitys, vai? Mullakin taitaa jossain olla tehtaan uusin päivitys jemmassa.

MarkkuEVP

• Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
« Vastaus #9 : Tammikuu 09, 2014, 21:57:07 ip »

Juu

Italiassa hieman edullisimmat Bellagiot..  Vanhempia saa n. 5000 € hintaan.
Tosin Tullin tilastoja katsellessa tuonteja en löytänyt.  Vaikea Bellagio veron määrää arvioida...

En koskaan ole ajanut... ja saattaa että kiinnostus katoaa, jos ei ole ketterä ja kevyt / matala.
Tehot varmaan riittäisi minulle. Olihan tällä jollain sivulla 10 hv saa kohtalaisen helposti lisää.

Pitää jolloinkin sitten " eläkkeellä" käydä kokeilemassa... jossain.

MR

Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #10 : Tammikuu 09, 2014, 22:46:59 ip »
Näkyy Heinolla vielä olevan Sportti kaupan. http://www.rmheino.fi/pages.php?pages_id=132
Siinä ei ole muuta vikaa kun että moottorinohjaus on päivittämättä. Sen takia edellinen omistaja luopui siitä kun ei kulkenut niin kuin oli odotukset.
Ikkalalla lienee siihen sopiva päivitys, vai? Mullakin taitaa jossain olla tehtaan uusin päivitys jemmassa.

Tallella on. 2012 mallin sport corsan ohjelmahan se on. Sen uudempaa ei taida olla. Latasin omaanikin ihan sellaisenaan. Pitää sitä toki enskesä säätää  ;)

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

ALi

« Vastaus #11 : Tammikuu 12, 2014, 16:21:13 ip »
Bellagio (Luxury) täälläkin himottanut jo pari vuotta ja mobile.de stä olen niitä aika ajoin katsellut.
-09-10 tuontivero mennee jonnekin 1500-2000 paikkeille (km lukemalla ei näytä juuri olevan väliä).
Hankinta on kuitenkin "priorisoitu" taka-alalle, kun tuo perhe syö kaiken kuorman  ::) .
Niinpä olen itselleni perustellut, kuinka hyvä ja luotettava tämä nykyinen Nevadani on.
Se riittää kaupunkiajossani ja kuluttaa vain 4 litraa/100km, kun Bellagio on "puolet" janoisempi  :o .
Joo...ja tiedän, tiedän..., ettei tämä itsensä moisella huijaaminen enää montaa kesää mene umpiluuhun  ;D
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Guzzr

« Vastaus #12 : Tammikuu 12, 2014, 16:43:05 ip »
On ainakin yks vikaa lisää kun katsoo kuvista Heinon käyt. Sport 1200. Rek.-kyltin yläpuolella on jotain. Tarviiko vaihtaa osia tai muuten korjaa, mitä on tapahtunut liikenteessä?
Kyllä firma varmasti laittaa näin uusi mpyörä kuntoon ennenkuin myy uudelle omistajalle.

Guzzr

« Vastaus #13 : Tammikuu 14, 2014, 21:56:47 ip »
Kylmää ja muuten huonot mp-kelit mutta tänään katsoin Yarden Oy,n käyt. mpyörien listalta , siellä Musta Sport ei ole nyt mukana. Ehkä myyty /vaihdettu?
Tänäänkin puh.soitto Bike W nimiselle firman mp-myyjille, mutta ei sopinut kaupat 1200- kardaanipyörälle- kun meinasin vaihtaa nuoremmalle väh. ajetulle japsimp.  ....Aika hyvä valikoima - yli 300 mp. siellä.
Mutta Guzzini en halua myydä. ::)

Willberg83

« Vastaus #14 : Tammikuu 16, 2014, 12:40:56 ip »
Kävin tossa toissapäivänä Espoon Heinolla vähän utelemassa mitä Guzzeja tulee koeajoon ja koska mutta eivät vielä osanneet sano mitään. Oon ite kans katsonut saksan ja italian markkinoita mutta en vaan tiedä jaksanko sitä rumbaa...

Luotan siihen että löydän täältä Suomesta joko Bellagion tai Sportin sitten aikanaan. Mitä nopeemmin sen parempi sillä tätä on odotettu jo monta vuotta.