Kirjoittaja Aihe: mitäs pidätte päällä  (Luettu 10536 kertaa)

• Vieras
mitäs pidätte päällä
« : Heinäkuu 02, 2006, 14:58:46 ip »
Kun toi melkein goreksi tuntuu aikas lämpöiseltä, alla oleva t-apita hiestä märkä,

voipi olla osittain pelkokertoimen,siis aloittelijan ansioo,farkkuihin oli pakko siirtyä,

mitäs päälle pistätte kun teette tollasia 30-40 km siirtymiä,siis anoppilaan

Cali.fi

mitäs pidätte päällä
« Vastaus #1 : Heinäkuu 02, 2006, 16:03:07 ip »
Olen minäkin miettinyt nahkahousujen ja takin ostoa, olisikovako Goretexia vilpoisempia? Saattaisi sellaisissa fakkumallisissa nahkahousuissa kehdata töissä päivän kärvistellä, onko kellään kokemusta, hikoavatko pallit kuinka pahasti?Toimistossa tuherran, ja ilmastointi kyllä pelaa.

Gore haalareissa kyllä tulee kuuma, eikä niissä oikein kehtaa töissä oleilla, niin ovat kurahousun oloiset. Matka on lyhyt, ja siksi välillä farkuissa suhaan, mutta kyllä aamut voivat olla vilpoisia, ja illalla siten tihkuttaa vettä :D

aripitka

mitäs pidätte päällä
« Vastaus #2 : Heinäkuu 03, 2006, 06:31:39 ap »
Yleensä on kokogore päällä. Varmuuden vuoksi. Näillä helteillä Turussa pyöriessä pakko hellittää, goretakki+hanskat+kypärä+bootsit on varustus, kaikki luukut takissa auki. Jos yli 30 kilsaa/nopeus nousee yli 100:n niin myös housut tulee jalkaan.

Hikeä saa paikattua kaupan aineilla, ja ajon jälkeen varsin miellyttävästi kolmitolppaisella. Verenhukka taas vaatii sairaalan pussukoita.

Ei lämmin luita riko, ja ajoviima jäähdyttää kyllä.:cool:

• Vieras
mitäs pidätte päällä
« Vastaus #3 : Heinäkuu 03, 2006, 06:41:48 ap »
Jos ulkoilman lämpötila lähenee kolmeakymmentä astetta siirryn yleensä käyttämään joko Renaultin tai Nissanin valmistamia ilmastoituja ajoasuja.

Antsu

• Murr
mitäs pidätte päällä
« Vastaus #4 : Heinäkuu 03, 2006, 08:46:38 ap »
Tänään lämmintä  28c, Pontiacilla riepu alhaalla t-paidalla tarkeni oitein hyvin. Pyöräilessä gore takki sievin saappaat (talvi) ja töistä työjarrut käteen, hyvin menee niin kauan kunnes joutuu pysähtymään. Housut suojaa sivulaukussa.

TunturiTT

mitäs pidätte päällä
« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2006, 10:07:05 ap »
Noh, tästä hellevaivasta pääsee eroon hankkiutumalla olotilaan, jossa anoppia ei ole. Kuten siis teki allekirjoittanut.
Asiaan:
Itsellä näin hellekeleillä on päällä nahkabyysat ja rei'itetty nahkatakki. Tuo takki on jumalten keksintö, liekö itse Zeus sen ajatellut valmiiksi. Alle t-paita ja rock'n roll. Fiilis on aivan uskomaton; takki on tukeva (itse ajan aina selkäpanssarin kanssa), tyköistuva ja silti tunne on kuin ajaisit ilman takkia. Tuuletus pelaa. Kuitenkin kaikki suojat löytyvät. Housut ovat mallia ei_hengitä omin avuin joten vaahtopallon muodostuminen haaroihin on liki pitäen totisinta totta liikennevaloissa ja pysähdyksissä. Liikenteessä ei mitään ongelmaa. Summa summarum: Mukavat ovat päällä.
Muuten; Kovalla tuulella reikätakki tahtoo vähän toimia kuten kangastakit, eli riepottelee hieman. Ilmanvastus on tuota "umpinaista" nahkatakkia suurempi.

Ps. Huomenna testaamaan erään naispuolisen motoristin sietokykyä -> pikku pyöritystä maisemassa. Lähtee nimittäin omalla pyörällä hän :cool: Tähän asti TTT:n siedätyshoito on purrut aika mainiosti...

Lainaus käyttäjältä: guzzimies
mitäs päälle pistätte kun teette tollasia 30-40 km siirtymiä,siis anoppilaan
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoStone

• Vieras
mitäs pidätte päällä
« Vastaus #6 : Heinäkuu 03, 2006, 13:37:09 ip »
Kypärä & silkkihuppu. Rukka-takki ja ajosaappaat. Farkuissa, Rukka-housut laukussa. Tällä on yritettävä pärjätä, vaikka tuo denimin suojakerroin on mitä on...Tai sitähän ei olekaan.
Yllättävän paljon näkee noita nappuloita sirkkeleissään T-paitahomma päällä. Taisi olla eräänlainen pohjanoteeraus; Varvastossut, T-paita ja shortsit. Kyllähän tuo helteellä kaatuminen sattuu ihan yhtä paljon, kuin kylmälläkin...

Ykä

mitäs pidätte päällä
« Vastaus #7 : Heinäkuu 05, 2006, 10:35:50 ap »
Meikäläinen kyllä vetäisee Yokon goretex-ajotakin päälle helteelläkin - valmistusvuosi lienee samoja aikoja Larion kanssa... :cool:  On ainakin psykologisesti suojatumpi olo!  Farkut tms housut päällä usein ajelen ja alla polvissa semmoiset neopreeniset polvenlämmittimet... pitää olon lämpöisenä aika viileässäkin illassa ja saattavat vaikka pikku lipoissa vähän polvia suojatakin(?)

Itse kans hirvittelen noita nuoria(?) hurjia kun monet painavat esim. kehäteillä shortsit jalassa hihaton paita päällä!! Voi olla aika rupinen olo kun liukuu caprihousut jalassa about 90km/h persliukua sata meetriä asfaltilla, mutta Suomi on vapaa maa - kukin tyylillään.

Harrikkamiehet, siis tämä MC 1%-porukka, kaiketi pitkin hampain suostuvat edes kypärää pitämään mutta heillä mopolla ajelu onkin vähiten vaaroja sisältävä osa elämäntyyliä:vau:

JTA

mitäs pidätte päällä
« Vastaus #8 : Heinäkuu 12, 2006, 17:33:25 ip »
Mulla on yllä kokonahkaa aina vaan. Nahkan alla vaihtelen alusvaatteiden koostumusta kelien mukaan.

Hävyttömän ruma vanha Held-merkkinen takkini toimii helteellä halvatun hyvin, kun vain muistan avata molemmat rintataskut. Ilma kiertää tosi hyvin, ihan kuin takkia ei olisikaan.
Ai joo, avonaisiin taskuihin ei sitten kannata unohtaa käteistä, muovikortteja, matkaviestimiä, kesäresidenssin avaimia, potenssilääkeliuskoja eikä mitään muutakaan tärkeää tavaraa.  Muutoin saattavat olla tuulen viemää...

Housuina mulla on kevyesti panssaroidut saksalaiset haalarit, joissa kyllä meinaa sulaa, kun pysähtyy esim. liikennevaloihin. Nesteet liikkuu... Parempi ajaa vaan ja suunnitella reitti siten, ettei matkalla ole turhia pysähdyksiä.

Syyskylmillä nämä samaiset nahkapanssarit toimivat kiitettävästi, kunhan vain muistan tällätä alle tarpeeksi villaa tms. vastaavaa materiaalia.

PekkaHml

mitäs pidätte päällä
« Vastaus #9 : Heinäkuu 12, 2006, 22:51:01 ip »
Minä olen siirtynyt sellaiseen yhdistelmäasuun; goretakki ja nahkahousut. Oikeastaan taannoinen kiinansirkkeli pakotti siihen, gorehousut oli jotenkin niin liukkaat istuimella että meinasin luiskahdella vallan pois siitä. Ja nahkahousuissa on sekin hyvä puoli, ettei niitä aina ole pakko riisua pois kun vaikka laivaan menee jne. Kunhan siivoaa isommat hyttysen- ja ampiaisenraadot pois. Lähiaikoina aion luopua siitä goretakistakin, kunhan löydän hyvän nahkatakin. Saksalaisilla on paljon hyviä nahkavermeitä, pitää sieltä joskus katella kun matka sattuu niille kulmille. Olen siihen muoviseen kahinaan kaikinpuolin kyllästynyt. Enkä tähän mennessä ole oikeasti vedenpitävää gorepukua kyennyt järkevään hintaan hankkimaan. Sadehaalari kyllä tottakai tarvitaan tässä ratkaisumallissa. Onkohan Guzziveljllä ja -siskoilla hyviä vinkkejä toimivista kokovartalokondomeista? Tosin tässä varttuneessa iässä ei muutenkaan niin huvita sateessa ajo, sitä herkkua on jo saatu...

Pekka
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2006, 22:59:00 ip kirjoittanut PekkaHml »

Pekka

mitäs pidätte päällä
« Vastaus #10 : Heinäkuu 13, 2006, 10:25:01 ap »
PekkaHml kirjoitti:
Lainaus
 Sadehaalari kyllä tottakai tarvitaan tässä ratkaisumallissa. Onkohan Guzziveljllä ja -siskoilla hyviä vinkkejä toimivista kokovartalokondomeista? Tosin tässä varttuneessa iässä ei muutenkaan niin huvita sateessa ajo, sitä herkkua on jo saatu...

Vanha kunnon Rukan kumipuku lienee paras? Myös IXS:n ohut nailoninen on toiminut loistavasti. Ostin sen viimekesänä eikä sen jälkeen ole kertaakaan tarvinnut vielä sateessa ajella. Toimii yhtä hyvin kuin lumiketjut Transitin hyllyllä. Ei ole jäänyt sen jälkeen hankeen kiinni!
Sohc van Helmi.

Lightfoot

mitäs pidätte päällä
« Vastaus #11 : Heinäkuu 16, 2006, 09:12:15 ap »
Pikaisesti selasin löytämättä vastausta kysymykseeni.  Käsineitä kaipaan, antakaa vinkkiä vaikka privana. Minulla on kahdet käsineet, mutta molemmat turhan lämpimät. Onko teillä tiedossa vuorittomia tai ohutvuorisia käsineitä? Olen myös tuskaillut ajoasun kanssa, lämpimällä kun on hiestä märkä. Ostin juuri tällä viikolla hintavan aluspaidan, toivottavasti se helpottaa. Kaverini muistutti armeijan verkkopaidasta. Helsingissä Pohjoisella Hesperiankadulla Maanpuolustus-myymälässä näyttää olevan myynnissä parilla kympillä, kait yksi on kokeiltava.

http://www.maanpuolustusyhtio.fi/

• Vieras
mitäs pidätte päällä
« Vastaus #12 : Heinäkuu 16, 2006, 15:05:29 ip »
Lainaus käyttäjältä: Lightfoot
Pikaisesti selasin löytämättä vastausta kysymykseeni.  Käsineitä kaipaan, antakaa vinkkiä vaikka privana.

Aika kova sana helteillä on aikaisemmin mainittujen Rellun ja Nissanin ajoasujen lisäksi on polkupyöräilyhanskat, reijitetty nahkapuku ja avokypära. Tai polkupyöräilyhanskat, nahkatakki ja farkut suojilla tai ilman. Itse luulen että kunnon farkut suojaavat asfaltti-ihottumalta yhtä hyvin kuin anytex muovihousut.
Kyllähän tixtexit suojaavat sateelta mutta ei paljon muulta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2006, 15:06:00 ip kirjoittanut Luukas »

Lightfoot

mitäs pidätte päällä
« Vastaus #13 : Heinäkuu 16, 2006, 17:27:18 ip »
Lainaus käyttäjältä: Luukas
Aika kova sana helteillä on aikaisemmin mainittujen Rellun ja Nissanin ajoasujen lisäksi on polkupyöräilyhanskat, reijitetty nahkapuku ja avokypära. Tai polkupyöräilyhanskat, nahkatakki ja farkut suojilla tai ilman. Itse luulen että kunnon farkut suojaavat asfaltti-ihottumalta yhtä hyvin kuin anytex muovihousut.
Kyllähän tixtexit suojaavat sateelta mutta ei paljon muulta.
Kiitos kommentistasi/neuvostasi Luukas. Minulla on myös hybridi/trekkingpyörä ja varusteet sen mukaan. Käsineitä pyöräilyyn minulla on useampi pari. Käsineet ovat "lyhytsormiset" eli viimeisestä nivelestä paljaat. Mahdammeko puhua samanlaisista käsineistä, minä kun en moottoripyörällä ajaessa niitä käyttäisi. Kun kaikenlaista ötökkää ja sepeliä lentää, haluan suojata käteni.
Visiirillinen avokypärä minulla on jo sen vuoksi, että ajelen veteraanipyörällä. Matkustajalle on sitten integraalikypärä.

Hyvää kesänkatkoa kaikille, minä olen jo varautunut talvisäilöstä sopimiseen!

Lightfoot

mitäs pidätte päällä
« Vastaus #14 : Heinäkuu 16, 2006, 17:29:12 ip »
Lainaus käyttäjältä: Luukas
Jos ulkoilman lämpötila lähenee kolmeakymmentä astetta siirryn yleensä käyttämään joko Renaultin tai Nissanin valmistamia ilmastoituja ajoasuja.

Tämä on minulle ihan uutta asiaa. Voisitko vähän valistaa asujen, hintojen suhteen ja niin poispäin?

Kiitos!