Kirjoittaja Aihe: Sammuuko ?  (Luettu 7312 kertaa)

MarkkuEVP

• Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Sammuuko ?
« : Marraskuu 20, 2013, 22:00:06 ip »

Kysellään hieman.

Miten sammutat pyöräsi ?

Avaimesta tai tappokytkimestä . ? ? 

Havaitsin juuri ettei avaimesta mainittavaa hiljentymistä tapahdu.
Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

motomatti

Vs: Sammuuko ?
« Vastaus #1 : Marraskuu 20, 2013, 22:07:44 ip »
Vain hätätilanteessa tappokytkimestä.
Normaalisti käytän aina virta-avainta.
Se on vain tapa. En ole miettinyt onko asiasta mitään etua kun käyttää tappokatkaisijaa.

Jotkin Guzzi-mallit toimivat siten että kun tappokytkin on off-asennossa niin silti virrat päällä ollessa starttinapista painaessa startti pyörii mutta kone ei käynnisty. Sama asia jos sivutuki on alhaalla kuten on joissakin California-malleissa. Olen huomannu että jotkut käyttävät sivutuen alas laskemista pyörän sammuttamiseen.

TunturiTT

« Vastaus #2 : Marraskuu 20, 2013, 22:52:19 ip »
Tätä on muistaakseni udeltu aiemminkin. Avaimesta, kun kerran siitä lähtee virrat päällekin, niin siitä poiskin. Ei jää tapponappula vahingossa päälle..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #3 : Marraskuu 21, 2013, 10:57:11 ap »
Avaimesta, mutta tappokatkaisijaa on hyvä välillä virkistää.
Forza Moto Guzzi!

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #4 : Marraskuu 21, 2013, 12:35:45 ip »
Ei kai teknisesti asialla ole merkitystä...  ???
Minä sammutan yleensä avaimesta, mutta toisinaan tapponappulasta. En koskaan sivujalan avulla.

Ihan toisesta asiasta; Joskus ( 1970-luvulla... ) sanottiin, että pitkään virrat päällä ilman käynnistystä polttaa puolan.
Onkos tästä kenelläkään kokemusta?

motomatti

« Vastaus #5 : Marraskuu 21, 2013, 12:43:09 ip »
Niin voi käydä jos on kärkisytytys. Elektronisessa tai digitaalisessa sytytyksessä ei sitä varaa ole.

TimoEv

« Vastaus #6 : Marraskuu 21, 2013, 12:45:31 ip »
No näin minäkin sitä olen pähkäillyt. Mutku tuo konevehjesähkö on vähän tuntematon. Paljon paremmin pysyy käsissä tuo 400V pitania. Ja tietenkin hitulesähkö...

TunturiTT

« Vastaus #7 : Marraskuu 21, 2013, 14:06:28 ip »
Mulla joskus lämpeni puolat, kun virtalukko hajosi Lariosta. Muuten sammui virrat, mutta puolille tuli yhä pientä jännitettä.

Camn

« Vastaus #8 : Marraskuu 21, 2013, 17:56:01 ip »
Lainaus
Ei kai teknisesti asialla ole merkitystä
Joskus on tarinoitu täälläkin siitä että Guzziologyn mukaan niissä ruiskuguzzeissa, joissa ecu saa erikseen tiedon "tappokytin painettu/ei", tällä olisi ehkä merkitystä. Tarina kertoo, että jos ei meinaa käynnistyä heti, tappokytkimestä virrat pois.  Taas päälle ja uusi yritys. => Olisiko vaikka niin, että käynnistysrikastus lähtee varmuudella toimimaan, tiedä häntä (?).  Pitäisi kokeilla vielä se, että laittaa ihan Base Fuel Map:iin  lisää syöttöä tilanteessa "kierrokset ihan alhaalla" (700 rpm), tästäkin olen lukenut kommentin että näin jonkun kohdalla alkoi käynnistymään nopeammin.
V11 - it defines you.

MarkkuEVP

• Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
« Vastaus #9 : Marraskuu 21, 2013, 23:07:43 ip »
Mulla joskus lämpeni puolat, kun virtalukko hajosi Lariosta. Muuten sammui virrat, mutta puolille tuli yhä pientä jännitettä.

Vaihdoitko koko virtalukon... 

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TunturiTT

« Vastaus #10 : Marraskuu 22, 2013, 08:19:42 ap »
Kyllä. Hajosi vielä kappaleiksi irrottaessa. Nyt paikallaan traktorin virtalukko  ;D

iso-masa

« Vastaus #11 : Marraskuu 22, 2013, 15:07:11 ip »
Tarkistelin Calia jo ajoissa kevättä varten ja hain hain esille sivutuen turvakytkimen johdo liitospään tankin alta  ja yhdistin sen tuelta tulevaan. Kokeilin toimivuutta ja toimii kuten pitääkin. Tuli vaan mieleen, että miksiköhän se johto on irrotettu ? Onko laitteen kanssa yleensä jotain ongelmia? Cali on ollut minulla 4 kesää ja nyt muistin etsiä johdon kun tankki oli pois. Jätin litoskohdan tankin ulkopuolelle että jos tulee ongelmia niin on helppo irrottaa.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #12 : Marraskuu 22, 2013, 16:13:52 ip »
Tuli vaan mieleen, että miksiköhän se johto on irrotettu ?

Eiköhän suurin osa calien sivujalan kytkimistä ole jo ohitettu tavalla tai toisella.... Ainakin mulla on molemmista. Kone pysyy käynnissä kun pyörä on sivujalalla.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TimoEv

« Vastaus #13 : Marraskuu 22, 2013, 16:24:38 ip »
>> Kone pysyy käynnissä...<<

Kyllä mun Cali pysyy käynnissä sivujalan varassa. Vasta vaihteen kytkeytyminen stumppaa myllyn.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #14 : Marraskuu 22, 2013, 16:35:36 ip »
Sulla onkin melekeen uusi se cali  :P   Noissa vanhemmissa on vähä yksinkertaisemmat systeemit. Jalka joko on pitkällä tai ei.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125