Kirjoittaja Aihe: hymy herkässä  (Luettu 6209 kertaa)

California

• on the Route 66
hymy herkässä
« : Kesäkuu 30, 2006, 07:57:55 ap »
Terve vaan kaikille! Olen uusi rintamalla, eli huomenna päräjää upouusi Moto Guzzi California Classic persuuksin alla. Pyörän väri siis musta. On tullut jo 1,5 vuotta luettua eri lehtiä, tehtyä vertailuja jne. Loppu peleissä jäi jäljelle Harley Davidson ja Moto Guzzi. Guzzi vei sitten voiton persoonallisella olemuksellaan sekä hyvillä matkustusominaisuuksilla, etenkin kun on tarkoitus matkata kaksi päällä. Pyörän piti kuitenkin olla V2 Cruiser, eli cruiser kategoriassa on tullut vertailuja tehtyä. Calissa siis melkein jalat edessä mutta ei ihan:cool: No, huomenna pääsee tutuiksi Guzziin. Täytyy kai liittyä sitten Guzzikeroon! Ai niin, kortin ajoin viime maanantaina. Toivottovasti California käy  myös aloittelijoille, ei vaan viitiny pienempää laittaa, koska vaihdossa häviää aina ja kriteerinä oli se, että pyörän pitäis olla sen verta iso, että matka taittuu matkustajan kanssa.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Kimmo Saarelainen

• Administrator
hymy herkässä
« Vastaus #1 : Kesäkuu 30, 2006, 09:31:37 ap »
Tervetuloa joukkoon Mr California!
Etpä aloittanut vaatimattomasti moottoripyöräilyä :)
Itsekin olen tulokas näissä hommissa. Syksystä -05 Nevadalla (750) olen ajellut. Mielestäni se oli hyvä koko aloittaa, mutta jo nyt vajaat 6000km ajettuna on alkanut mieli palaa isomman perään (mekin ajellaan usein kaks päällä). Kuuluu kuulemma taudinkuvaan...
Kimmo

Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

TimoStone

• Vieras
hymy herkässä
« Vastaus #2 : Kesäkuu 30, 2006, 10:32:37 ap »
Tervetuloa Jalojen Moottoripyörien joukkoon! Enempää kehumatta oivallista valintaasi, on kuitenkin todettava, että Oikeassa Moottoripyörässä on kardaani.

Ja mukaan ajeluihin, sekä elokuun Guzziralliin.

• Vieras
hymy herkässä
« Vastaus #3 : Kesäkuu 30, 2006, 16:23:36 ip »
morjensta,itellä samanlainen 750 nevada, onko sulla ollut huolia pyörän kanssa,kysyn vaan ihan näinne etukätee,mitä vois odottaa,ite aloitin toukokuussa pyöräilyn monen vuoden jälkeen.Mites satula, onko sinusta kovanlainen?? Niin se vm

on 74

• Vieras
hymy herkässä
« Vastaus #4 : Kesäkuu 30, 2006, 16:56:09 ip »
sori, tietty vm on -94

Tuulenpoika

hymy herkässä
« Vastaus #5 : Heinäkuu 01, 2006, 02:03:15 ap »
Mun pyöräily muuttui täysin kun ostin toukokuussa vanhan cali 3:sen .Ajelin

vuosia V65:lla.(vastaa Nevadaa) Fyysisesti pieni ,varsinkin kaksin päällä

ajaminen ei innostanut.Ja soundi mitätön.Mutta nyt jytisee ,ajaminen pelkkää

nautintoa ....

Kimmo Saarelainen

• Administrator
hymy herkässä
« Vastaus #6 : Heinäkuu 01, 2006, 11:17:58 ap »
guzzimies kirjoitti:
Lainaus
morjensta,itellä samanlainen 750 nevada, onko sulla ollut huolia pyörän kanssa,kysyn vaan ihan näinne etukätee,mitä vois odottaa,ite aloitin toukokuussa pyöräilyn monen vuoden jälkeen.Mites satula, onko sinusta kovanlainen?? Niin se vm

on 74

Nevadakin on vuosien varrella muuttunut monesta kohtaan. Vuonna 2002 siihen tuli aika radikaaleja muutoksia. koko etupää meni uusiksi joten ajogeometria muuttui paljon. Nevadan -04 malliin tuli kaasuttimen tilalle ruiskut. Eli eri vuosimallien välillä on aika paljon eroja. Nevadan "heikoin lenkki" on perän öljyvuoto. Se johtuu kardaanin rakenteesta. Tiivisteet saattavat alkaa ruiskia öljyä takavanteelle. Itse avasin perän kolme kertaa ennen kuin vuoto lakkasi. Pari ekaa kertaa meni harjoitellessa ja sitten tiesin mitä piti tehdä ja miten...

Vaihteiden ja kuivakytkimen oikea käyttö vaatii myös omat niksinsä. Minulla meni aika paljon aikaa ennen kuin aloin tottua niihin. Mutta nyt sujuu ja pienet rutinat ja takeltelut kuuluvat niiden luenteeseen (kuulemma).

Satulan kovuus on asia johon tottuu ajamalla. Eli kovaa ajao, kyllä se siitä :)

Terv. Kimmo

Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

• Vieras
hymy herkässä
« Vastaus #7 : Heinäkuu 01, 2006, 15:04:14 ip »
Kiitti tiedosta, mulla luojan kiitos toi perä vielä ainakin toiminut hyvin, mut kytkimen

ääni häiritsee, joku sanoi,et se on ominaisuus, mutta vapaalla pitelee sitä "ROHEETA"

ääntä, kun vetää kytkimen stongaan kii, ääni häviää,joku toisiaan kertoili,et kytkin se siellä kehdossaan ääntelee, jos mulla autossa olis sellainen ääni, kytkin olis aika nopeesi auki, mut katellaan

PekkaHml

hymy herkässä
« Vastaus #8 : Heinäkuu 01, 2006, 15:07:48 ip »
Jos niitä ääniä EI kuulu guzzista...on syytä olla huolissaan...
Pekka

• Vieras
hymy herkässä
« Vastaus #9 : Heinäkuu 01, 2006, 17:12:19 ip »
Terve Pekka ,voitaisko tavata joskus kun samasta kylästä ollaan,en nyt tarkoita

treffejaä.älä ymmärrä väärin,vaan tiedonhalusta,näin aloittelijana,jos sulla on se 350

satanen, niin "syy" tähän harrastukseen ja nimenomaan merkkiin on sinun

Guzzipeikko

• Vieras
hymy herkässä
« Vastaus #10 : Heinäkuu 01, 2006, 17:30:01 ip »
Ihan on pakko sanoa kun ketjun nimi on hymy herkässä, niin näin on :D

Pekka

• Vieras
hymy herkässä
« Vastaus #11 : Heinäkuu 02, 2006, 14:54:47 ip »
No voi perskuta rallaa, sinä siis ajelit ossa toukokuun n.puolenvälin paikkeilla

saaristenkatuaetelän suuntaan, jätit sen sen parkkiin kesportin kulmalle ja

siinä tyttären kanssa (2v) kateltiin, loppu on historiaa, tapsa, hml

PekkaHml

hymy herkässä
« Vastaus #12 : Heinäkuu 02, 2006, 22:14:23 ip »
Kyllä nyt täytyy karistaa syyt pois niskoilta... Guzzilla kyllä ajelen mutta v11 Sportilla. Että minen suinkaan ole vikapää... Hymyillään kun tavataan...

Pekka