Kirjoittaja Aihe: Uusi Guzzikuski  (Luettu 9722 kertaa)

GinTurismo

Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #15 : Elokuu 28, 2013, 09:21:23 ap »
Pidemmällä matkalla tällaisesta lärpäkkeestä voi olla apua:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Lisavarusteet/Ohjaus-ja-kahva/Kaasukaden-lepuuttaja-moottoripyoriin-82170/

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/kahvat-vivut-ja-kahvakumit/muut/apukahva-storm-throttle-power/

EDIT
Kuten MotoMatti kirjoitti: "Jouset vaihdettiin jossain vaiheessa jäykemmiksi koska isoilla avauksilla paine-ero pyrki jumittamaan luistit yläasentoon. Siksi on raskasta ja aina raskaampaa mitä isompi kaasutin."
Usein tämä estetään pakkopalautusvaijerilla, Guzzi valitsi jäykemmät jouset. Kannattanee testailla perusteellisesti että lyhennetyillä jousilla palauttaa kunnolla ettei tule yllätyksiä.
Vielä yksi GT, kiitos.

Aapo

« Vastaus #16 : Elokuu 28, 2013, 09:53:20 ap »
En tiedä -91 Lempparista, mutta nelosessa jouset ovat kaasarin ulkopuolella ja rakenne on sellainen, että täyskaasulla jousen voima suuntautuu vipuun nähden niin pienessä kulmassa, ettei se aina jaksa palauttaa luistia takaisin. Siksi niihin vaihdettiin jälkikäteen jäykemmät jouset.

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #17 : Elokuu 28, 2013, 11:23:42 ap »
Vaihda vaan takaisin orkkisjäykät jouset turvallisuussyistä. Kyllä se tänne vahvistuu viimeistään ensi kesänä.
Forza Moto Guzzi!

Le Mans 91

« Vastaus #18 : Elokuu 28, 2013, 14:01:21 ip »
Niin, eikös tässä luistin päällä olevista palautinjousista ole ollut kyse koko ajan?
Luistin päällä olevia jousia en ole lyhentänyt / vaihtanut
Tarkoitin noita jousia jotka tulee sinne kaasareiden ulkopuolelle.
Vaihdoin nuo jouset kokeeksi lyhkäsempiin kun sellaiset sain tuon
pyörän mukana kun sen ostin, mutta ei toiminut niillä niin kuin pitäisi.
Niitä alkuperäisiä jousia lyhensin pari kierrosta ja nyt on parempi.

Aapo

« Vastaus #19 : Elokuu 28, 2013, 15:51:08 ip »
LM IV:ssa ainakaan ei ole luistin päällä palautusjousia.

Omassani tein joskus pienet peltilipareet, joilla siirsin jousen ohjaintapin linjausta siten, että kulma täyskaasulla jäi jyrkemmäksi, jolloin voi vaihtaa ohuemmasta langasta tehdyt hieman pidemmät jouset. Siis jousivakioltaan pienemmät. Kulmamuutoksen takia palauttaa silti myös täyskaasulta.
Edelleen ärsyttää kaasukahvan pitkä liike. Pitäisi vissiin kehitellä jotain, vaikka Lemppari onkin nykyään melkein eläkkeellä.

TunturiTT

« Vastaus #20 : Elokuu 28, 2013, 22:15:06 ip »
Ranteisiin papua pojat  ;)
Noihin kaasareihin on ameriikan vesselit rakennelleet väkipyörän, joka parantaa vaijerin sisäänmenokulmaa ja samalla keventäneekaasua.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzr

« Vastaus #21 : Elokuu 28, 2013, 22:59:54 ip »
Keskustelu foorumilla j-kuu 2011 -

http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?action=search2

Oli vähän samoista asioista teemana.  Mun LM on samanvuotinen punainen - löytyy ehkä gruppo-jäsen. kuvista.

- Sen jälkeen olen kokeillut crusing control -  isolla O-renkaalla kun ajaa pitkiä matkoja . Ja toimii, ainakin suoralla tiellä (vähemällä liikenteellä ).

- Kaasukäden lepuuttaja mpyörille  ei toimi tällä LM 1000 mallilla , olen todennut.
      - tai toimii se jos vahvistaa letkuklemmarilla - sahaa ensiks uran mihin klemmari sopii. Mutta täyskaasun käyttäessä - ei toimi kun kahvan liike on pitkä.

Suomessa on vain muutamia(ja on ollut) näitä 90-luvun LM- tonnisia.
  Onko Uusi guzzikuskin ajopeli mahd. mustanvärinen??

- En muista jos olen vaihtanut ajovalon , täytyy tarkistaa huoltokirjasta-= omasta papereista missä olen kirjoittanut kaikki huollot, korjaukset, varaosat y.m

Guzzr

« Vastaus #22 : Elokuu 28, 2013, 23:02:11 ip »
Ja foorumin kesk.aihe oli siihen aikaan Le Mans Historia 1975-1993
 ;) ;) ;)

Le Mans 91

« Vastaus #23 : Elokuu 29, 2013, 09:29:07 ap »
Keskustelu foorumilla j-kuu 2011 -

http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?action=search2

Oli vähän samoista asioista teemana.  Mun LM on samanvuotinen punainen - löytyy ehkä gruppo-jäsen. kuvista.

- Sen jälkeen olen kokeillut crusing control -  isolla O-renkaalla kun ajaa pitkiä matkoja . Ja toimii, ainakin suoralla tiellä (vähemällä liikenteellä ).

- Kaasukäden lepuuttaja mpyörille  ei toimi tällä LM 1000 mallilla , olen todennut.
      - tai toimii se jos vahvistaa letkuklemmarilla - sahaa ensiks uran mihin klemmari sopii. Mutta täyskaasun käyttäessä - ei toimi kun kahvan liike on pitkä.

Suomessa on vain muutamia(ja on ollut) näitä 90-luvun LM- tonnisia.
  Onko Uusi guzzikuskin ajopeli mahd. mustanvärinen??

- En muista jos olen vaihtanut ajovalon , täytyy tarkistaa huoltokirjasta-= omasta papereista missä olen kirjoittanut kaikki huollot, korjaukset, varaosat y.m

Tuota kaasukädenlepuuttajaa tuli myös kokeiltua, mutta eipä siitä ollut juurikaan apua kun se tosiaan
tahtoo vaan luistaa tuossa kahvan päällä. Tietysti voisi vielä kokeilla tuota klemmarisysteemiä.
Juu musta on tuo minun Le Mans, ostin tämän Oulusta.
Viikonpäivät tämä on minulla ollut ja takana 3000km

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #24 : Elokuu 29, 2013, 09:49:57 ap »
Ajelin n. 80000km LM IV -86:lla alkuperäisillä palautusjousilla eikä tullut jännetupin tulehdusta kertaakaan. Pisimmät siivut olivat jotain 1000km/päivä enkä muista kaasukahvan häirinneen suoritusta. LM V alkuperäisenä tekee sinusta rautakouran huomaamattasi, kunhan sinunkaupat on tehty.
Forza Moto Guzzi!

Aapo

« Vastaus #25 : Elokuu 29, 2013, 11:01:35 ap »
Niille, jotka eivät tunne Lempparin kaasarin rakennetta:

http://www.bevelheaven.com/Products/dellorto/phm.htm
« Viimeksi muokattu: Elokuu 29, 2013, 13:17:16 ip kirjoittanut Aapo »

Le Mans 91

« Vastaus #26 : Syyskuu 02, 2013, 18:26:04 ip »
Nyt on sitten uudet vaijerit laitettu ja eipä ollut tuosta apuja siihen liian jäykkään kaasukahvaan :(
Kävi pikemminkin päinvastoin eli on vieläkin jäykempi kuin noilla entisillä vaijereilla.
Laitoin sitten kuitenkin sen kaasukahvan apupojan paikalleen eikä luista kun laitoin nippusiteellä
kiristyksen kahvaan, ei muuten tulisi mitään ajamisesta :o
Motoitaliasta tilasin samalla pari kappaletta öljynsuodattimia ja yllätys oli kun tuli mukaan
pari öljypohjatiivistettä ja öljyproppuun myös tiivisteet vaikka en niitä erikseen pyytänyt
No ompahan nyt nuo tiivisteet valmiina jos ei tuo entinen öljypohjan tiiviste lähde ehjänä pois :)

kaide

• Rookie_1977
« Vastaus #27 : Syyskuu 02, 2013, 21:32:45 ip »
Kokeilitko ilman vaijereita, että kahva kääntyy herkästi ja ettei ylimääräistä kitkaa koidu mistään kohtaa. Muistaakseni LM V:ssä on erilainen rakenne kaasukahvassa kuin LM IV:ssä.
Forza Moto Guzzi!