Kirjoittaja Aihe: Uusi Guzzikuski  (Luettu 9716 kertaa)

Le Mans 91

  • Viestejä: 13
Uusi Guzzikuski
« : Elokuu 26, 2013, 14:25:02 ip »
Tervehdys kaikille Guzzikuskeille!
Tuli hankittua monen japsipyörän jälkeen Moto Guzzi Le Mans -91
Tähän mennessä olen ollut pyörään tyytyväinen, mutta tuo osien hankinta
tuottaa hankaluuksia eli mistä olette hankkineet osat Guzziin, lähinnä nuo
kotimaiset osatoimittajat kiinnostaa. Nyt kun meni tuosta omasta kaasuvaijeri
niin mistähän tuo löytyisi parhaiten?

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #1 : Elokuu 26, 2013, 15:13:54 ip »
Eiköhän se, parts@motoitalia.fi  vielä toimita osia,eli tuleva entinen maahantuoja.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #2 : Elokuu 26, 2013, 15:26:15 ip »
Tervetuloa muiden guzzismiin sairastuneiden pariin.
Vielähän tuon Motoitalian pitäisi osat toimittaa.
Mutta tulevaisuutta varten; Saksasta tulee suht vikkelään kamat-> Stein Dinse ja ebay seurantaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Le Mans 91

  • Viestejä: 13
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #3 : Elokuu 26, 2013, 15:40:51 ip »
Kiitos tiedosta!
Pitääkin laittaa heti sähköpostia Moto italialle, jospa
heiltä löytyisi tuo vaijeri ja kentie samalla jotain muutakin varaosaa

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #4 : Elokuu 26, 2013, 15:46:13 ip »
Tervetuloa Italian Timantin omistajien Jaloon joukkoon!  :D
Osia saa Stein Dinseltä, Theo Lamersilta, Ebaysta hyvin näppärästi.
Onkos siinä muuten kaksi vaijeria, kuten Calissa? calissahan on ikäänkuin veto- ja työntövaijerit, jotka käyvät ristiin ja lisäksi ilman toista voi ajaa, kunhan se "vetovaijeri" on käytössä.

Muutenkin kannattaa ( aina ) käytetyn pyörän ostamisen jälkeen huoltaa ja tarkistaa pyörä kunnolla; Öljyt, jarrupalat, suodattimet, tulpat, polttimot jne. Saa mielenrauhan, jottei tarvitse matkalla miettiä, että onkohan jarrut kunnossa jne. Guzzihan on sikälikin upea omistaa, että ihan tavalliseen huoltoon ei tarvitse mitään merkillisiä kaluja ja kommervenkkejä.

Niin...ja jos ei joku homma onnistu / ole tiedossa, niin Motomatti tietää. Vaikka vain kissa elää kiitoksella...  ;)



Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #5 : Elokuu 26, 2013, 15:54:02 ip »
Jos ei ole Suomessa juuri nyt saatavilla:

Saksalaiset ostavat melko paljon myös täältä (melko sekavat sivut): http://www.collmann.eu/index/index.php.
Täällä on ilmeisen ammattitaitoista porukkaa ja osat hyvälaatuisia/korvaavia parempia mahdollisesti tarjolla: http://www.hmb-guzzi.de/shop/index.php?language=en&XTCsid=6941d00a86ed43bbbd1e07e96d060d8c
Täällä on hyviä hajotuskuvia kuten jo mainitulla Stein-Dinsellä: http://www.wendelmotorraeder.de/shop/index.php?cPath=1&osCsid=8jlee7f3dgmtr7tk6cvf2eugccoe53nu

Ja täältä Workshop Manual -korjaamo-opas omaan käyttöön:
http://www.guzzitek.org/gb/atelier_gb.htm
http://www.thisoldtractor.com/gtbender/moto_guzzi_tonti.htm
V11 - it defines you.

Le Mans 91

  • Viestejä: 13
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #6 : Elokuu 26, 2013, 18:02:31 ip »
Kiitokset noista linkeistä korjausoppaisiin.
Onkin tuota tullut huollettua nyt sen pari päivää
Ihmetystä aiheutti tuossa tuo pirun jäykkä kaasukahva
Myyjä sanoi, että tahtoo olla noissa vanhemmissa tyypillistä
sain mukaan toiset jouset luisteille, ei niin jäykät kuin nuo
paikallaan olevat ilmeisesti. No kunhan vaihdan nuo jouset
niin näkee sitten onko apuja siitä.
Toinen ihmetyksen aihe on, että kuinkas saisi tuon ajovalopolttimon
helpoiten vaihdettua vai pitääkö ottaa tuo kate irti, että pääsee polttimoon käsiksi?

pukn

  • Viestejä: 41
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #7 : Elokuu 26, 2013, 18:22:38 ip »
Terve.

Omassa calissa oli ostettaessa myös tajuttoman jäykkä kaasukahva. Yli 50 km. ajoa ei pystynyt lepäämättä tehdä.
Vika löytyi kahvan puolelta, oli aikaisempi omistaja vaihtanut sellaisen kaasukahvan, missä oli vaijerille kaksi eri kiinnitys reikää peräkkäin.
Sen kun paikkaa vaihtoi, ongelma katosi täysin.

Le Mans 91

  • Viestejä: 13
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #8 : Elokuu 26, 2013, 20:04:19 ip »
Samalainen kahva on minullakin tuossa eli vaijerille on kaksi kinnitysreikää peräkkäin
Pitääkin kokeilla tuota paikanvaihtoa kunhan saan ensin uuden vaijerin

Kari Sairanen

  • Viestejä: 158
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #9 : Elokuu 26, 2013, 22:16:13 ip »
Hoi

Eikö vuoden 91 Lemmarissa ole kaksi kaasuvaijeria, oma kummallekin kaasuttimelle?? ainakin 87 LM 4:ssä on oma vaijeri kummallekin.

Lemmarin kasukahva on uutuuttaan tosi jäykkä johtuen jämäköistä palautusjousista. Kahvaa voi keventää kun palautusjousia lyhentää kierroksen pari. Samalla kannattaa katsoa että vaijerit, päällykset, lähtevät juohevasti kaasutimelta, koska vaijerit "törmäävät" sylinteriin josta seuraa se, että vaijeriin tulee terävä mutka heti kaasuttimelta lähtöön. Hyvin öljytyt vaijerit auttavat myös kummasti.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #10 : Elokuu 27, 2013, 12:16:08 ip »
Jouset vaihdettiin jossain vaiheessa jäykemmiksi koska isoilla avauksilla paine-ero pyrki jumittamaan luistit yläasentoon. Siksi on raskasta ja aina raskaampaa mitä isompi kaasutin.

Vanhempi teräspiraalivaijerinkuorimallinen pitää voidella hyvin niin toimii. Uudemmat teflon-johteiset vaijerit eivät tarvitse voitelua.

Reima

  • Vieras
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #11 : Elokuu 27, 2013, 14:27:01 ip »
> Eiköhän se, parts@motoitalia.fi  vielä toimita osia,eli tuleva entinen maahantuoja. <

Verkkaiseen tuntuvat lukevan sähköposteja, kun ei ole mitään kuulunut entisen kanta-asiakkaan tilaukseen...


Le Mans 91

  • Viestejä: 13
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #12 : Elokuu 27, 2013, 14:59:04 ip »
Juu kummallekkin kaasuttimelle on oma vaijerinsa, kahvalta lähtee yhdellä vaijerilla n.10cm pitkä pätkä
josta sitten jakautuu kahdeksi.
Lyhensin noita jousia muutaman kierroksen ja on nyt vähän herkempi tuo kaasukahva, mutta ei palauta
tyhjäkäynnille niin nopeasti kuin ennen.
Minulla onkin näköjään tuossa nuo teflon-johteiset vaijerit eli ilmeisesti on joskus uusittu nuo vaijerit.
Soittelin tuonne Guzzi-huoltoon Piikkiöön ja kertoi kaveri, että parikertaa viikossa lukevat sähköposteja
Motoitalian porukat eli ensiviikolla olisi toiveita saada tuohon uudet vaijerit.
Nyt on vaan sellainen perinteinen patentti eli ruuvattava nippa on vaijerin päässä kaasukahvalla
ja kestänyt ainakin toistaiseksi.
Tuli vielä tuossa mieleen, että tarkoititko motomatti noilla jousilla niitä luistin jousia?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2013, 17:01:51 ip kirjoittanut Le Mans 91 »

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #13 : Elokuu 27, 2013, 17:55:15 ip »
Jousien lyhentäminen saattoi olla ihan oikeaan osunut toimenpide, mutta yleisesti kierrejousen jousivakio k kasvaa kun kierroksia vähennetään. Tuo on tuttu juttu, että nykyaikaisemman pyörän jälkeen nämä vaijerivetoiset luistit Dellortoissa tuntuvat jäykiltä. Hyvin luistavien ja linjattujen vaijereiden lisäksi sekin niksi on olemassa, että laittaa hiukka paksummat tupet kahvoihin. Voi tuntua tyhmältä ajatukselta, mutta kyllä se vaan niin on, että hiukan paksumpi kapula tuntuu jotenkin kevyemmältä kääntää kun sen pusertamisessa pääsee vähän helpommalla.  
« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2013, 11:16:38 ap kirjoittanut egon »

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Uusi Guzzikuski
« Vastaus #14 : Elokuu 27, 2013, 21:59:15 ip »
Niin, eikös tässä luistin päällä olevista palautinjousista ole ollut kyse koko ajan?