Kirjoittaja Aihe: Aikeissa ostaa Nevada  (Luettu 5917 kertaa)

Gutsiman

Aikeissa ostaa Nevada
« : Elokuu 13, 2013, 10:06:00 ap »
Jostain ihmeen syystä on alkanu syyhyttää hankkia Nevada. Kysymys kuuluu onko noissa kaikissa sama perävälitys? Kysyn koska ykkönen tuntuu koeajon perusteella aika pitkältä. Pitääkö siihen vain tottua? Ja tottuuhan siihen ajan kanssa niinku moneen muuhunkin uuteen asiaan.

motomatti

Vs: Aikeissa ostaa Nevada
« Vastaus #1 : Elokuu 13, 2013, 10:30:46 ap »
Periä on eri välityksillä. Matkan varrella on ollut eri kokoisten moottoreiden ominaisuuksiin sopivia periä.
En suosittele vaihtamaan kuitenkaan. Polttoaineen kulutus lisääntyy ja huippunopeuskin vähenee.
Opettelt vain kättämään pikkulohkoisen laajaa ja tasaista koko kierroslukualueen vääntömomenttia.

Onko kysymys kuinkakin vanhasta Nevadasta: kaasutin vai ruiskutusmoottori?
Jos on kovin iällä oleva kaasutinmalli voi kaasutinten suutintamisesta uudelleen olla apua vääntömomentin etsinnässä.
Polttoaineen laatu kun on muuttunut siinä suhteessa huonommaksi.

Gutsiman

« Vastaus #2 : Elokuu 13, 2013, 11:01:14 ap »
Onko kysymys kuinkakin vanhasta Nevadasta: kaasutin vai ruiskutusmoottori?
Kahen puolen v.2000 mallinen eli kaasutinkone. Kilometrejä n. 40 tuhatta.

TunturiTT

« Vastaus #3 : Elokuu 13, 2013, 11:17:31 ap »
Hyvä peruspyörä. Ei edes pahat kilometrit. Tuosta koneesta on helppo kaivaa vääntöä ja potkua ilmanputsari-suuttimet-putki-muutoksella. Omassa on parhaillaan vastaava tekniikka, enkä pidä ykköstä kovin pitkänä. Ainoastan kaksi päällä kaupungin liikenneruuhkassa matelu saattaa olla vähän tahmeaa. Ei se kytkin siitäkään rikki kyllä ole mennyt.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MattiK

« Vastaus #4 : Toukokuu 17, 2015, 14:01:18 ip »
Jatkan tähän, kun näitä Nevadaa ostamassa on jo pitkä liuta, mutta sellaista ensimmäisen Guzzin ostajalle sopivaa näin erotat jyvät akanoista topickia en löytänyt. Jos nyt saisimme kokoon sellaisen ketjun, ettei jokaisen tarvitsisi aloittaa uutta.

Seuraavia murheenaiheita olen muista ketjuista bongannut:
-kardaanin boorit, kuntoa voi tunnustella pyörittelemällä takapyörää edestakaisin ja tunnustelemalla, löytyykö klappia.
-vaihteiston "välivapaat" ja viitosvaihteen rattaiden antautuminen vedätettäessä. Huomaa koeajolla?
-kardaanitunneliin päässyt kosteus ja ruostuminen. Selviää vain avaamalla
-Kardaanin kulmavaihde, kunto ja öljytaso. Säännöllinen huoltohistoria ja "ensihuolto" pyörän vaihdettua omistajaa
-sähköinen bensahana. Toimii tai ei, hapettumat liittimessä
-hapertuneet polttoaineletkut, selvitettävä onko esim. huotokirjamerkintöjä
-sähköviat, maadotus ja lataussäädin. Voi etsiä hapettumia runkoliitoksista
-vanhempien mallien sytytysongelmat / virranjakaja

Mitenkä eri malleissa, onko kaasutinkoneissa tankkiin integroitua polttoainepumppua?

Sen verran taustaa itsestäni, eli olen etsimässä itselleni ensimmäistä moottoripyörää. Olen budjetoinut sellaisen max. 4000,- hankintaan, jolloin käytettävissä on: kalliimpi pyörä / vähemmän huoltoja tai halvempi pyörä ja enemmän korjattavaa. Ensimmäinen ajokausi saisi mieluummin vierähtää pyörän päällä, kuin tallissa. Yksinkertaisemmat huollot ja sähkötyöt luulisin onnistuvan itse tehden. (Kerrostaloasumisen asettamat rajoitteet). Jatkossa toivon pystyväni paremmin tekniikan läpikäymiseen, pyörän rakenteluun ja innostusta olisi myös jonkinlaisiin viri-viri-touhuihin.

GuzGuz

« Vastaus #5 : Toukokuu 17, 2015, 18:50:54 ip »
Alle 4000e saa huippukuntoisia vähän ajettuja ja oletuksena ongelmattomia Nevadoita.
Kunhan huollot on hoidettu asiallisesti.
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/moottoripyora?efrom=750
Tämä nyt varsinkin pisti omaan silmään:
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/750-nevada-classic/1834626
Tankin sisäinen bensapumppu on ainakin myöhemmissä ruiskumalleissa.
Onko kaikissa ruiskuversioissa?
Siihen osaa varmaan joku tietävä täällä vastata.

rimpjar

• tuolla mennääntämä suvi
« Vastaus #6 : Toukokuu 17, 2015, 19:43:04 ip »
Ja lahden länsipuolelta löytyy monta Nevadaa jotka vielä verojen jälkeen mahtuu budjettiin tässä yksi vähän ajettu esim.http://www.blocket.se/vasterbotten/MotoGuzzi_Nevada_750_IE_60295121.htm?ca=21&w=3

ALi

« Vastaus #7 : Toukokuu 18, 2015, 01:21:21 ap »
Olen budjetoinut sellaisen max. 4000,- hankintaan, jolloin käytettävissä on: kalliimpi pyörä / vähemmän huoltoja tai halvempi pyörä ja enemmän korjattavaa. Ensimmäinen ajokausi saisi mieluummin vierähtää pyörän päällä, kuin tallissa. Yksinkertaisemmat huollot ja sähkötyöt luulisin onnistuvan itse tehden. (Kerrostaloasumisen asettamat rajoitteet). Jatkossa toivon pystyväni paremmin tekniikan läpikäymiseen, pyörän rakenteluun ja innostusta olisi myös jonkinlaisiin viri-viri-touhuihin.
Kaikkeen ylläolevaan vastauksena on vm.2003 uudempi ruisku-Nevada. Koko murhelistan tilalle tulee mahdollisesti vain tankin sisällä olevan bensaletkun uusiminen. Linkki vanhempaan keskusteluun, jossa perusteluja
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5081.msg39178#msg39178
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

heimoli

« Vastaus #8 : Toukokuu 18, 2015, 21:11:21 ip »

Oletko katsonut mallia Breva 750?
Itse olin Nevadan perään, kunnes satuin näkemään
Brevan, ja sytyin siihen heti.
Heimo

MattiK

« Vastaus #9 : Kesäkuu 26, 2015, 17:40:52 ip »
Iloitaanpa tänne kanssamotoristeille, kun tänään minun Nevada-projektini nytkähti askeleen eteenpäin ja sain kouraani ihan virallisen ajoluvan 2-pyöräisille kulkimille.
Huonommalta puolestaan näyttää tuolla nettimoton puolella. Tarjolla olisi muutama ruisku-Nevada joita on vaikea vastustaa, mutta budjettipuolella singahdetaan kovaa ohi. Tästä taas on seurannut se, että haluihin on tullut ties mitä skootteri-perversioita. No, Bellassa pistetään mies testiin. Viime vuoden käynnillä kameran muistikortille oli tarttunut useampikin V7:n kuva, uutta ja vanhaa. Jos tämä vuosi menee hilluessa skootteririvissä, niin se on menoa sitten  ;D