Jatkan tähän, kun näitä Nevadaa ostamassa on jo pitkä liuta, mutta sellaista ensimmäisen Guzzin ostajalle sopivaa näin erotat jyvät akanoista topickia en löytänyt. Jos nyt saisimme kokoon sellaisen ketjun, ettei jokaisen tarvitsisi aloittaa uutta.
Seuraavia murheenaiheita olen muista ketjuista bongannut:
-kardaanin boorit, kuntoa voi tunnustella pyörittelemällä takapyörää edestakaisin ja tunnustelemalla, löytyykö klappia.
-vaihteiston "välivapaat" ja viitosvaihteen rattaiden antautuminen vedätettäessä. Huomaa koeajolla?
-kardaanitunneliin päässyt kosteus ja ruostuminen. Selviää vain avaamalla
-Kardaanin kulmavaihde, kunto ja öljytaso. Säännöllinen huoltohistoria ja "ensihuolto" pyörän vaihdettua omistajaa
-sähköinen bensahana. Toimii tai ei, hapettumat liittimessä
-hapertuneet polttoaineletkut, selvitettävä onko esim. huotokirjamerkintöjä
-sähköviat, maadotus ja lataussäädin. Voi etsiä hapettumia runkoliitoksista
-vanhempien mallien sytytysongelmat / virranjakaja
Mitenkä eri malleissa, onko kaasutinkoneissa tankkiin integroitua polttoainepumppua?
Sen verran taustaa itsestäni, eli olen etsimässä itselleni ensimmäistä moottoripyörää. Olen budjetoinut sellaisen max. 4000,- hankintaan, jolloin käytettävissä on: kalliimpi pyörä / vähemmän huoltoja tai halvempi pyörä ja enemmän korjattavaa. Ensimmäinen ajokausi saisi mieluummin vierähtää pyörän päällä, kuin tallissa. Yksinkertaisemmat huollot ja sähkötyöt luulisin onnistuvan itse tehden. (Kerrostaloasumisen asettamat rajoitteet). Jatkossa toivon pystyväni paremmin tekniikan läpikäymiseen, pyörän rakenteluun ja innostusta olisi myös jonkinlaisiin viri-viri-touhuihin.