Kirjoittaja Aihe: moto italia lopettaa  (Luettu 17215 kertaa)

Reima

  • Vieras
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #30 : Elokuu 09, 2013, 09:12:06 ap »

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #31 : Elokuu 09, 2013, 09:43:24 ap »
Luotettava tietolähde, koska asiasta kerrotaan maahantuojan entisen henkilökunnan toimesta. Tässä muutama siteeraus:

"
-   lopettamispäätöksen syynä eivät ole talousvaikeudet
-   SGN Motors Oy kieltäytyy toistaiseksi kommentoimasta
-   Marko Nurmi jatkaa omaan lukuunsa, myös takuuhuolto siirtymäkauden ajan
-   tänä vuonna viisitoista pyörää, prosenttiosuus kovempi kuin Moto Guzzin kotimaassa
-   yrityksen omistajat eivät ole vielä täydellä varmuudella päättäneet tuleeko Moto Italia toimimaan moottoripyörien parissa jatkossa.
"

Vaikuttaa siis siltä kuten tässä on spekuloitu, että toiminta on ollut kannattavaa ja päätöksen takana on Piaggio, joka on sitä mieltä että Guzzeja pitäisi olla Suomessa enemmän kuin 1% moottoripyöräkannasta.

Prosenttilukuja: Suomessa moottoripyöriä rekisterissä n. 200.000 (Riku Routo HS:lle äskettäin). Moto Guzzeja rekisterissä n. 2.000 (Kimmon arvio Luumäen Lehdelle), siis n. 1% kaikista. Lemillä kävi Särällä 20 Guzzia, n.1% Moto Guzzeista.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2013, 22:20:47 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #32 : Elokuu 09, 2013, 11:56:17 ap »
Pitkään teknisessä maahantuonnissa työtä tehneenä pari havaintoa:
- Myynti riippuu myös tehtaan tekemisistä ylipäätään maailmalla = maine
- Myynti riippuu tehtaan tekemisistä myös joka maassa erikseen = maine
- Myynti riippuu tehtaan antamasta tuesta ja yhteistyöstä joka maassa erikseen
- Myynti riippuu tehtaan markkinoinnista ja sen panoksista = brändi. Uskallan väittää, että Moto Guzzin tehtaan ponnistelut markkinoinnissa ja
   ns. brändin luonnissa ja sen levittämisessä on ollut liian vaatimatonta.
Yksittäinen maahantuoja ei pysty omillaan tekemään ns. ihmeitä.
Enkä tarkoita syyttää ketään - kaikkein vähiten Piikkiön väkeä.

Reima

  • Vieras
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #33 : Elokuu 09, 2013, 12:15:37 ip »
Moto Guzzin tämän hetkistä maailmanlaajuista markkinointia lähinnä nettisivujen kautta seuranneena tuntuu Piaggiolla ja tehtaalla olevan uutta potkua ainakin uuden California 1400 mallin osalta - toivotaan, että kotkan siivet kantaa.

Muutaman yön yli nukkuneena on myös tullut tunne, että muutos on nimenomaan uusi mahdollisuus saada Moto Guzzi brändi myös parempaan lentoon Suomessa.
Pitää muistaa, että saamamme palvelu Piikkiössä on ollut poikkeuksellista ja harvalle työ tai liiketoiminta on harrastus, jota voi omasta pussista rahoittaa - ei vaan ole ilmaisia palveluja.

Kuitenkin epäilen, että Moto Guzzi-moottoripyörät tulevat jatkossakin olemaan "harvojen herkkua", hyvä niin ettei tarvitse ajella samanlaisella pyörällä kuin naapurin maurilla...eikä toisaalta metsästetä sitä kadonnutta rispektiä niinkuin joissain ryhmissä...

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #34 : Elokuu 09, 2013, 12:42:46 ip »
eikös guzzien markkinaosuus suomessa ole kuitenkin parempi kun mailmalla ? aiankin verrattuna muihin italialaisiin, vai muistanko väärin

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #35 : Elokuu 12, 2013, 20:52:47 ip »
Toivotaan MotoItalialle uutta tulemista...  Intohimoa ja harrastuneisuutta aina tarvitaan.

Olen kyllä jo pidempään kummastellut sitä, että Piaggio on Suomessa jättänyt Guzzin vaille myyntiverkostoa, kun konsernilla kuitenkin täällä jo sellainen on olemassa
(kts. http://www.piaggio.fi/yhteystiedot/jalleenmyyjat-ja-huoltopisteet ).
Olenpa itsekin tilannut tuohon kotoani 100 metrin päähän mm. Nevada i.e.:n ilmansuotimen "Apriliana".
Ja kun SGN Service edustaa jo Suomessa:
Aprilia, • Arctic Cat, • Cub Cadet, • Derbi, • Echo, • Gilera, • Buell, • Kawasaki, • Piaggio, • Solo, • Tohatsu, • Vespa, • Yard-man
, niin ainakin synergia mielessä voisi sitä vihreää valoa odottaa Moto Guzzillekin...

ps.huolto ja korjaustoimintaa näyttää Marko Nurmi Piikkiössä jatkavan omaan lukuunsa ( motoitalia.fi )
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Lasse

  • Viestejä: 22
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #36 : Lokakuu 19, 2013, 00:08:55 ap »
Pitäisi hehkuttaa ja kehua, mutta ei veny....

..... tai venyy sen verran, että vilpittömin mielin kehun Marko Nurmea. Pätevä, ystävällinen eikä mikään poseeraaja. Piaggion maahantuojan kannattaisi yrittää palkata hänet riveihinsä, koska tässä maassa tuntee Guzzit parhaiten. Sellainen tekninen tietotaito - nk. hiljainen tieto - ei tule kuin vuosien varrella. Palikoita tilailla ja joutavaa jutella osaa moni muukin, mutta ammattimies on eri mies.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2013, 09:19:17 ap kirjoittanut Lasse »

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #37 : Lokakuu 19, 2013, 18:58:14 ip »
Ja osaa puhua niitä joutaviakin ;D

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #38 : Marraskuu 08, 2013, 19:33:29 ip »
Prätkien POP UP - myymälä on suomessa uutuus.
Tää myykin Piaggion merkkejä.

Yhtiöllä on MV n huolto ja tuntivel on 85 eur      huh

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/pratkaliike+teki+pop+up+-myymalan+kauppakeskukseen/201311562891