Kirjoittaja Aihe: moto italia lopettaa  (Luettu 17226 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #15 : Elokuu 05, 2013, 19:46:25 ip »
Näin alaa tuntemattomana yksityisajattelijana ihmetyttää se epäloogisuus, että millä opilla nämä nyt kaikki keksivät kesken lyhyen sesongin aikana pistää lapun yhtäkkiä luukulle. Myynti pysähtyy siihen paikkaan ja käyttäjäkunta ei saa läheltä varaosia. Ensin Ducati ja nyt Guzzi.

Vertailun vuoksi, Ruotsissa näyttäisi olevan 16 jällenmyyjää ja maahantuoja 2010 alkaen Svenska Piaggiogruppen (Vespa, Gilera, Piaggio, Derbi, Moto Guzzi & Aprilia), jota vetävät H-D:ltä tulleet 2 kaveria. Norjassa ja Eestissä näyttäisi olevan myös sama maahantuoja kaikille Piaggion merkeille. Aiotaanko Aprilia ja Guzzi pitää niin erilaisina että talon sisäistä kilpailua ei tule? Ranskassa kiertää Aprilia/Guzzi –rekka ja pyörät ovat sulassa sovussa samassa esittelyrivissä.

Lainaus
myös oma vika kun liian vähän on siellä tullut asioitua
Ei hiukkaakaan, ei vähääkään. EU on ”yhtä ja samaa”, palvelut ja tavarat liikkuvat vapaasti. Mitä nyt Suomen valtio koettaa pistää hanttiin moottoriajoneuvojen kohdalla (kauppiaiden suosiollisesti lobatessa) parhaansa mukaan. Jos ei pärjää tässä globaalissa katsannossa, piru nokkii. Ja vaikeaahan se on, kun meitä suomalaisia on niin vähän ja painoarvomme suuren valmistajan silmissä on kuin se kärpäsen jätös valtameressä.

Lainaus
liki tunnin mittaisia puhelin palavereita
Uskallan epäillä (mutta en tunnusta julkisesti että tämän sieltä kuulin), että kylmä totuus valitettavasti on, että oikeasti tällaisesta toiminnasta on oltu harmissaan. Kissa kiitoksella elää. Mutta tähän kulunkiin en usko asioiden kaatuneen, jokainen firma valitsee oman toimintatapansa ja palvelu & apu on yksi tunnetuista perusasioista.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2013, 14:38:55 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #16 : Elokuu 05, 2013, 20:14:21 ip »
Harmin paikka joskaa ihan yllätyksenä ei tullut mullekaan. Ensin liike lopettaa lauantain aukioloajat ja viimeksi kun kävin koeajaan uutta Calia huomasin, että liikkeessä ei ollut juuri yhtään uuden uutta guzzia parin uuden Calin lisäksi. Ei yhtään Stelviota, ei Norgea eikä juuri muutakaan. Olikohan yksi V7. Silloin tuli tunne, että näinköhän lafka kauaa sinnittelee. Jotenkin sen aisti liikkeessä käydessä.

Mutta toivon tosiaan, että Guzzin myynti- ja huoltotoiminta jatkuu ja jopa paranee tulevaisuudessa. Nimittäin jälleenmyyjiä ja valtuutettuja huoltopisteitä voisi olla enemmänkin. Vanhan loppu (vaikka ei sitä tosiaan toivonutkaan) voi olla myös uuden ja vielä paremman alku.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #17 : Elokuu 05, 2013, 20:28:11 ip »
Näin alaa tuntemattomana yksityisajattelijana ihmetyttää se epäloogisuus, että millä opilla nämä nyt kaikki keksivät kesken lyhyen sesongin aikana pistää lapun yhtäkkiä luukulle. Myynti pysähtyy siihen paikkaan ja käyttäjäkunta ei saa läheltä varaosia. Ensin Ducati ja nyt Guzzi.


Lainaus
liki tunnin mittaisia puhelin palavereita
Uskallan epäillä (mutta en tunnusta julkisesti tätä suoraan kuulleeni), että kylmä totuus valitettavasti on, että oikeasti tällaisesta toiminnasta on oltu harmissaan. Kissa kiitoksella elää. Mutta tähän kulunkiin en usko asioiden kaatuneen, jokainen firma valitsee oman toimintatapansa ja palvelu & apu on yksi tunnetuista perusasioista.

Kun katselee viimeisten vuosien tulostietoja, niin epäilen jonkinlaista kestävyysvajetta. Mikään lafka ei kestä vuosikausia tappiota, varsinkin jos liikevaihto (= myydyt mp:t ) pienenee drastisesti.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #18 : Elokuu 05, 2013, 21:56:09 ip »
Lainaus
viimeisten vuosien tulostietoja
Niin, julkisista tiedoista voimme kai vain arvailla eri osa-alueiden kannattavuutta. Siellä näyttäisi olleen kaksi firmaa. Huolto ja varaosamyynti esim. ei voine olla tappiollista. Lisäksi (riippuen myyntihinnoista) taloon on jäänyt sekä maahantuojan että jälleenmyyjän kate. Numerot näyttävät että tulosta on tehty, tuskin luopuminen on tapahtunut omasta aloitteesta. Tässä mielessä ei voi kun ottaa osaa suruun.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2013, 14:37:38 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Reima

  • Vieras
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #19 : Elokuu 06, 2013, 07:55:25 ap »
Talvisäilytyksen varasin Cali EV:lle muuten jo ennakkoon heinäkuun alussa Espoon RM Heinolle, huoltopäällikkönä toimii Motoitaliassakin aikanaan työskennellyt ja Moto Guzzeista insinöörityön tehnyt Seija Lahtinen ja huoltomekaanikkona Guy Wikström - tämä vinkkinä muillekin PK-seudun Guzzisteille.

Samasta paikasta löytyi tammikuussa myös EV:kin...en panisi hanttiin, jos... ;)

Reima

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #20 : Elokuu 06, 2013, 08:13:59 ap »
no voi, tästä on päässy aina hakee osat fillarilla jos on jotain tarvinnu, onkohan voimakaksikko siellä jo eläke iässä ei varmaan vielä ihan ??

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #21 : Elokuu 06, 2013, 18:00:46 ip »
Eiköhän ne tulevat myyjät löydy Sumekon jälleenmyyntipisteistä. Tuskin kaikista, mutta veikkaisinpa liikkeitä, jotka myyvät jo nyt kaikkia heidän merkkejään, eli Apriliaa, Kawasakia ja Vespaa.
Pk-seudulla semmoinen on vaikkapa TK-Biketeam, toisaalta siellä on jo varsinaisena syömähampaana BMW ja lisäksi Triumph. Varsin asiallinen firma kaupanteossa, eipä tuosta montaakaan päivää ole kun vehkeen ostin ja sen voisi sitten asiallisesti vaihtaa Ca...... jne, mikä tähän mennessä on ollut mahdotonta. Turha taitaa olla spekuloida, eivätköhän aikanaan ilmoita, mutta mielenkiintoista on.

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #22 : Elokuu 06, 2013, 21:32:31 ip »
askön ajoin fillarilla ohi ja katoin ikkunoissa oli tiedotteet, siinä missä oli ennen uudet guzzit oli se california punakilvillä ja pari museo guzzia, kaksi nojatuolia ja pyöriä pöytä jossa samppanja pullo muutama lasi kukkia ja pari korttia, liekkö olleet siinä jo ennen, en ole kattellu, keväällä viimeksi kävin

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #23 : Elokuu 07, 2013, 11:43:47 ap »

Että tämmöinen uutinen sitten. Jos päätös oli Piaggion, niin toivottavasti siellä (edes tällä kertaa) tiedetään, mitä tekevät. Moto Italia taisi kuitenkin olla kansaivälisestikin yksi niistä pisimpään toimineista Guzzin maahantuojista/jälleenmyyjistä. Ei muuten mikään ihan vähäpätöinen saavutus Suomen kaltaisilla markkinoilla, välissä sentään niin 90-luvun alun kotimainen lama kuin Guzzin suunnilleen kaikkien aikojen heikoin jakso 90-luvun lopulla. Taitavat Honda ja Kawasaki olla Suomessa ainoat, joilla vielä on sama maahantuoja kuin 80-luvun alkupuolella. 

Mikään maailmanloppuhan tämä ei tietenkään ole, mutta yhden aikakauden loppu kuitenkin. Onko tämä muutos sitten askel parempaan vai huonompaan, sen näyttää aika. Vähän pahaa pelkään, mutta katsotaan nyt. Tässä vaiheessa ennen kaikkea lämpimät kiitokset kaikista vuosista Piikkiön väelle minultakin. Vaikken varsinaisesti kanta-asiakkaisiin kuulunutkaan.

Reima

  • Vieras
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #24 : Elokuu 07, 2013, 11:44:01 ap »
Sähköpostilla en enää päässyt läpi Piikkiöön, kun yritin henkilökohtaisen kiitokseni hyvästä palvelusta ja avusta silloin kun sitä kipeimmin tarvitsi Motoitalian porukalle välittää.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #25 : Elokuu 07, 2013, 12:10:23 ip »
...talvella  1990 laskeuduin Kapen perässä kellariin -missä ennen oli vaihtopyörät- katsomaan -87 mallin Le Mans IV:sta , punavalkoinen keskellä riviä , aivan turha operaatio Kapelta oli sitä enään räjäyttää käyntiin  koska olin jo "mennyt mies"
Yksi aikakausi on todella päättynyt..

Sama pyörä on edelleen omistuksessa.

-Kari-

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #26 : Elokuu 07, 2013, 12:58:39 ip »
Kolme pyörää Piikkiöstä olen ostanut. Ja kolme vaihdokkina vienyttä ovat myyneet. Joten "aiheutin" kuuden pyörän kauppatilanteen.
Ja ehdin jo lupaamaan Stelvion ostamisen. Päivämäärä vain oli auki...

Maailma vain menee tälleen...  :'(
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2013, 08:16:02 ap kirjoittanut TimoEv »

Reima

  • Vieras
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #27 : Elokuu 07, 2013, 15:23:03 ip »
Piikkiöstä on ostettu vuonna 2007 koeajamatta herrasmiessopimuksella "teknisesti täysin ehjä" Kapelta punainen 10-vuotta vanha, mutta siisti Nevada ja vaihdokkina myös koeajamatta Themetuksen entinen Norge vuonna 2009, josta jouduin terveyssyistä luopumaan viime syksynä. Norge meni hienosti ja myös herrasmiessopimuksen mukaan Motoitalian kautta kaupaksi kahdessa viikossa.

Vaikka tuunausosia tuli Mandellon suunnastakin tilattua, niin usein siinä Heipan tiskillä tuli vierailtua ja lisävarusteita osteltua.

Talvisäilytyksistä tuli vuotuinen perinne, kun pyörä jäi aina syysajelun jälkeen Markon hoitoon.

Kun taas pyöräilykuosiin kiitollisena toipui, niin olisin varmaankin vaihdokin sieltä keväällä ostanut, mutta olin Vernerin mukaan hätäinen...

Kuten aikaisemminkin olen todennut, muutos on aina mahdollisuus eikä toisaalta kukaan täällä maailman tappiin heilu.

Mutta kahta en vaihda... ;)
 

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #28 : Elokuu 07, 2013, 19:57:12 ip »
niin, kai se joku ottaa Guzzin myydäkseen ja huoltaakseen suomessa, tuskin merkin loru suomen osalta loppuu. Mutta jotenki ois luontevaa, että siinä vaiheessa jos ainoa maahantuoja Suomesta loppuu, varsinkin jos lopettaminen on tapahtunut Piaggion toimesta, olisi heti ilmoitettavana valmiit suunnitelmat jatkoa ajatellen. Vaikkakin suunnitelmat olisivat ne, että mitään suunnitelmia ei ole...
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: moto italia lopettaa
« Vastaus #29 : Elokuu 07, 2013, 23:57:32 ip »
Mandellossa kaikki hyvin.