Näin alaa tuntemattomana yksityisajattelijana ihmetyttää se epäloogisuus, että millä opilla nämä nyt kaikki keksivät kesken lyhyen sesongin aikana pistää lapun yhtäkkiä luukulle. Myynti pysähtyy siihen paikkaan ja käyttäjäkunta ei saa läheltä varaosia. Ensin Ducati ja nyt Guzzi.
Vertailun vuoksi, Ruotsissa näyttäisi olevan 16 jällenmyyjää ja maahantuoja 2010 alkaen Svenska Piaggiogruppen (Vespa, Gilera, Piaggio, Derbi, Moto Guzzi & Aprilia), jota vetävät H-D:ltä tulleet 2 kaveria. Norjassa ja Eestissä näyttäisi olevan myös sama maahantuoja kaikille Piaggion merkeille. Aiotaanko Aprilia ja Guzzi pitää niin erilaisina että talon sisäistä kilpailua ei tule? Ranskassa kiertää Aprilia/Guzzi –rekka ja pyörät ovat sulassa sovussa samassa esittelyrivissä.
myös oma vika kun liian vähän on siellä tullut asioitua
Ei hiukkaakaan, ei vähääkään. EU on ”yhtä ja samaa”, palvelut ja tavarat liikkuvat vapaasti. Mitä nyt Suomen valtio koettaa pistää hanttiin moottoriajoneuvojen kohdalla (kauppiaiden suosiollisesti lobatessa) parhaansa mukaan. Jos ei pärjää tässä globaalissa katsannossa, piru nokkii. Ja vaikeaahan se on, kun meitä suomalaisia on niin vähän ja painoarvomme suuren valmistajan silmissä on kuin se kärpäsen jätös valtameressä.
liki tunnin mittaisia puhelin palavereita
Uskallan epäillä (mutta en tunnusta julkisesti että tämän sieltä kuulin), että kylmä totuus valitettavasti on, että oikeasti tällaisesta toiminnasta on oltu harmissaan. Kissa kiitoksella elää. Mutta tähän kulunkiin en usko asioiden kaatuneen, jokainen firma valitsee oman toimintatapansa ja palvelu & apu on yksi tunnetuista perusasioista.