kun Breva hetikohta uutuuttaan ei suostunut käynnistymään
Tuossa Wilguzzifoorumin tarinassa myös käy ilmi että kyseessä on yleinen ilmiö Carc -malleissa, jos ei nyt aivan vika.
Asiasta kirjoittanut Mike Haven on ymmärtääkseni Guzzidealeri (mphcycles), hänellä pitäisi olla myös kokemusta.
”Spent some quality time with my trusty Fluke88, when you test the circuits you will be amazed at how much spread there is in the drops. The basic issue is a voltage drop on the positive side , from battery to the starter relay”.
Hänen mukaansa perusonglema kuitenkin on, että johonkin jännitettä hukkautuu jopa 2,2V ennen kuin se on starttireleellä. Mitatessa eri paikoista, jännitteenpudotuksessa on hämmästyttäviä eroja, koska käytetty johto on alimittainen ja vie sähköä liian moneen paikkaan. Lisäksi hän mainitsee että johtojen halkaisija pienenee selittämättömästi virtalukon liittimellä. Voisiko olla niin, että kun startti imaisee virtaa, aiheutuu jännitteenpudotus. Tässä tilanteessa tämä pudonnut jännite putoaa edelleen, tästä "johdotussyystä", johon Mike Haven viittaa? Siksi riittävän paksu ohituslenkki saattaa auttaa?