Juu, kolme talvea läpiajaneena tiedän että pikkupakkanen on talviajokuskin helle. 5 - 10 astetta kylmän puolella niin ei tiessä ole loskaa vaikka olisi suolattukin.
Yhden rapatalven kuljin 15 km matkan talven ajan töihin ja takaisin 750 NTX:llä. Sinäkin talvena tosin oli pari viikkoa äreämpääkin pakkasta. Reitti oli Ylöjärvellä Kaiharin kyllästä Julkujärvelle Pinomäen metsätraktoritehtaalle. Talvirallit ja muut vapaa-ajan ajot siihen sitten päälle.
Seuraavana talvena asuin jo Rautavaaralla. Siellä työmatka niin lyhyt että ei siihen pyörää tarvittu mutta kävin Turussa viikonloppukurssia koko talven ja tuli kilometreja ajopäivinä aina 600 km suuntaansa. siis n. 1200 per vkl. Kertaakaan ei tarvinnut pysähtyä kuumuuden takia mutta ei myöskään siksi että olisi erityisen kylmä tullut. Etupyörä vain mutkaisempien teiden suuntaan.
Muutin Rautavaaralta Vilppulaan. Kuljin sieltä sivuvaunullisella 650 TT:llä työmatkat vuoden läpeensä. 26 km sivu lentokonetehtaalle Kuoreveden Halliin. Sivuvaunupyörä talvelle lienee hauskinta moottoripyöräilyä mitä tiedän.
Sittemmin olen asunut niin lähellä "suolakaivosta" ettei ole tarvinnut juurikaan moottoripyörää sitä varten. Nyttemmin minulle maksetaan rahat tilille siitä että en ole työmarkkinoiden käytettävissä niin en oikein tahdo keksiä syitä miksi pitäisi pyörällä ajaa kun en oikein pelkkää huviajoakaan miellä moottoripyörällä tehtäväksi. Aina pyrin keksimään jonkin hyvän syyn.
Keksikäähän hyviä syitä mulle että voisin vaikka Californian laittaa vakuutukseen. Lienee "kesäpyöräisempi" kuin Breva.
Seuraavat kiinnostavat kokoontumisetkin ovat vasta aikojen päästä: Ponutaival ja Savojärvi. Guzzirallikin menee läheisyytensä vuoksi päiväkäyntijuttuna. Joskus 80-luvulla oli Guzziralli Lapissa. Sinne ja takaisin oli kiva ajella. Muhos oli myös mukavan matkan päässä. Siis täältä Tampereelta katsoen.
Pitäisi koittaa asua Weberin pisteessä niin tulisi maksimoitua matka kaikkialle Suomessa missä on muita ihmisiä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Weberin_piste