No ei se ihan niin mennyt.
Ensimmäinen Guzzi V2 tehtiin siihen merkilliseen Italian armeijan vuoristoajoneuvoon, jota kutsuttiin nimellä Mulo meccanico eli mekaaninen muuli.
Suunnittelijan eli Giulio Cesare Carcanon mukaan tämä ei kuitenkaan ollut V2 moottoripyöränmoottorin esi-isä, vaan esi-isä oli seuraava projekti, joka oli Fiat 500 autoon tarkoitettu alkuperäistä tehokkaampi moottori - vähän Carlo Abarthin tapaan. Guzzi teki prototyypin ja antoi sen Fiatin johdon arvioitavaksi, mutta sitä ei hyväksytty. Olisi ollut hauska peli, tehoa noin kaksi kertaa enemmän kuin tavallisessa Fiat viisisatasessa - missähän auto lienee?
Ja sitten kun Guzzin pojilla oli käsissään moottori, mutta ei käyttöä sille, alettiin miettiä, että laitettaisiinkohan se moottoripyörään, kun moottoripyörätehdas sentään oltiin.