Kirjoittaja Aihe: cuzzi / indian motoscycles  (Luettu 4515 kertaa)

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
cuzzi / indian motoscycles
« : Kesäkuu 18, 2006, 00:34:30 ap »
annoin kertoa itselleni kaupungilla että cuzzin v2 olisi saanut ideaa indian

sotasivuvaunupyöristä joita eurooppan oli tuotu aikojen alussa. liekö perää moisessa stoorissa.  :prof:

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 178
cuzzi / indian motoscycles
« Vastaus #1 : Kesäkuu 18, 2006, 03:46:59 ap »
Onhan tuossa vähän samaa näköä. Kuulemma BMW:lläkin
ovat ottaneet tuosta mallia, mutta tuumanneet, että
ei noiden sylintereiden tarvitse tuollalailla töröttää pystyssä.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 178
cuzzi / indian motoscycles
« Vastaus #2 : Kesäkuu 18, 2006, 08:40:09 ap »
On Mandellossa varmaan tämäkin syynätty
kokolailla tarkasti. 

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
cuzzi / indian motoscycles
« Vastaus #3 : Kesäkuu 18, 2006, 10:09:40 ap »
No ei se ihan niin mennyt.
Ensimmäinen Guzzi V2 tehtiin siihen merkilliseen Italian armeijan vuoristoajoneuvoon, jota kutsuttiin nimellä Mulo meccanico eli mekaaninen muuli.
Suunnittelijan eli Giulio Cesare Carcanon mukaan tämä ei kuitenkaan ollut V2 moottoripyöränmoottorin esi-isä, vaan esi-isä oli seuraava projekti, joka oli Fiat 500 autoon tarkoitettu alkuperäistä tehokkaampi moottori - vähän Carlo Abarthin tapaan. Guzzi teki prototyypin ja antoi sen Fiatin johdon arvioitavaksi, mutta sitä ei hyväksytty. Olisi ollut hauska peli, tehoa noin kaksi kertaa enemmän kuin tavallisessa Fiat viisisatasessa - missähän auto lienee?
Ja sitten kun Guzzin pojilla oli käsissään moottori, mutta ei käyttöä sille, alettiin miettiä, että laitettaisiinkohan se moottoripyörään, kun moottoripyörätehdas sentään oltiin.
Emeritus-guzzisti

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 178
cuzzi / indian motoscycles
« Vastaus #4 : Kesäkuu 18, 2006, 10:33:14 ap »
Tässä olisi muuli.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 178
cuzzi / indian motoscycles
« Vastaus #5 : Kesäkuu 18, 2006, 10:34:05 ap »
Ja sen moottori.