Kirjoittaja Aihe: V11 Lemans 2003 clip on  (Luettu 7767 kertaa)

Lemans11

  • Viestejä: 12
V11 Lemans 2003 clip on
« : Toukokuu 14, 2013, 10:51:46 ap »
Moro,olen uusi jäsen ja heti kärkeen pari asiaa.

Löytyykö mistään päin Euroopppa korotuspaloja tai korkeampaa clip on sarjaa ?
Mistä edullisen hyytelöakku ?

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #1 : Toukokuu 14, 2013, 11:53:54 ap »
Tervehdys,

Minulla on ollut kaksi suoraa erilaista "super-bike-pappatankoa", ensin LSL musta ja sitten alkuperäinen V11 Sport Cafe "kullitettu".  Varsinkin jälkimmäinen mielestäni mukava (selkä suorana).  Siihen saa vielä alkuperäisvaraosana viralliset kiinnitysosat, joilla tanko on 100% eristetty (värinä) yläkolmiosta.  Joutuu poraamaan suuret reiät.  Nyt kokeilen alkuperäisiä clip-on tankoja, ajovakaussyistä.

Clip-on tyyppiset:
Kuvassa on saksalaisella V11 kuskilla Verlicchi tangot, Moto Spezial kiinnitysosat iskunvaimentimien putkiin.  Ovat kuulemma vankemmat kuin ”Däs” –tangot, jotka ovat kalliit ja himotut (säätyvät hyvin monipuolisesti) ja jotka kuulemma mahdollisesti katkeavat jos pyörä kaatuu.

Alkuperäiset ovat Tommasellit, ehkä niiden valikoimasta löytyy jotain ?  Alkuperäisvaraosana ei saa enää clip-on tankoja. Nehän olivat vanhemmissa V11 malleissa yläkolmion alapuolelta iskareissa kiinni ja uudemmissa yläkolmion yläpuolelta, kuten arvelen 2003 LeMans mallissa olevan. Siitä ei voine korottaa kun erikoisratkaisuilla.

Däs: http://www.daes-mototec.com/index.php/shop.html
(Lenkerstummel, Moto-Guzzi V11)

Täällä lopussa on mainittu ne kolme kauppanimeä (kaksi eri tuotetta) jotka sopivat olemassa olevaan tilaan: http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=2777.75
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2017, 00:32:19 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Lemans11

  • Viestejä: 12
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #2 : Toukokuu 14, 2013, 13:37:16 ip »
Grazie,nopeista vastauksista,näillä mennään,kunhan saadaaan ensin talo maalattua.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ykä

  • Viestejä: 188
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #4 : Toukokuu 14, 2013, 15:11:12 ip »
...ja muistetaan, että sitten Suomessa ei moisilla clip on tangoilla saa ajaa tieliikenteessä  ;D

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #5 : Toukokuu 14, 2013, 15:55:18 ip »
Jos clip-on-tangot ovat tyyppikatsastetussa pyörässä alkuperäiset niin saa käyttää. Yllättävän monessa sporttipyörässä näkyy olevan.

Ykä

  • Viestejä: 188
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #6 : Toukokuu 14, 2013, 16:17:52 ip »
Niin järjellä ajateltuna tuntuisi saavan vaihtaa alkuperäiset clip-on tangot tarvikkeisiin ja käytännössä luultavasti ei puututa asiaan.
Vai meinasitko Matti, että esim. LSL clip-oneja on tyyppikatsastettu joihinkin pyöriin?

Pykälä on vähän hölmösti kirjoitettu: ...ohjaustangon saa vaihtaa toisenlaiseen yksiosaiseen. (ei sanatarkka lainaus).
Olisiko tulkinta niin, että mikä tahansa clip-on katsotaan samanlaiseksi ohjaustangoksi?
Kuten vaikkapa erimerkkinen rengas, kunhan on pyöreä ja musta...ja oikean kokoinen?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #7 : Toukokuu 14, 2013, 22:02:05 ip »
Joskus riitti tarkempaankin syyniin sellainen, että laittoi clip-onien pulttien väliin ohuen latan. Eli asennettuna sisempien pulttien väliin olis sillaksi laitettu ohkoinen latta. Ai kantanut mitään voimia, mutta oli "yhtenäinen".
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Isa-Masa

  • Viestejä: 72
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #8 : Toukokuu 14, 2013, 22:17:43 ip »
    Hello!

Mä hommasin sporttiin Odysseyn akun pari vuotta sitten Akku-palvelu Häkkiseltä 145.€
On pressiis sama kun orginaali, joka mulla pelitti moitteetta ekat 12.v.
Uuden epäilivät kestävän enää 6-7.v (laatu ei saa olla liian hyvä..??),mut kelpaa mulle jos toimii edes sen 6-7.v.
Joku akku-jobbari "netti akku" tai jotain trokaa kans samaa. On kuulemma tilaustuote.

         T.Isä-Masa

Ykä

  • Viestejä: 188
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #9 : Toukokuu 15, 2013, 07:31:35 ap »
Joskus riitti tarkempaankin syyniin sellainen, että laittoi clip-onien pulttien väliin ohuen latan. Eli asennettuna sisempien pulttien väliin olis sillaksi laitettu ohkoinen latta. Ai kantanut mitään voimia, mutta oli "yhtenäinen".
Erikoinen tulkinta, yhtenäinen ohjaustanko minusta tarkoittaa päästä päähän yhtenäistä putkea - clip-onithan ovat kaksi pätkää ja siksi pitänyt sellaisina tyyppikatsastaa.(?)
Tyyppikatsastuksen mukaisuuden pikkutarkkuus ei ole minulle selvää siinä mielessä, että salliiko minkä tahansa valmistajan clipareiden käytön vai pitääkö olla OEM osat?
Tieto lisää tuskaa ja epätietoisuus tekee vielä kipeämpää  ;D

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #10 : Toukokuu 15, 2013, 10:34:57 ap »
Kerkesin hieman tutkiskelemaan tankoasiaa. Pyörän alkuperäiset clip-on sarvet saa vaihtaa ilman katsastamista samalaisiin esimerkiksi vaurioitumisen vuoksi. Ei siis erilaisiin clipareihin. Clip-onit saa vaihtaa yhtenäisiksi sarviksi myös.
Tässä lainaus MMAF:n sivuilta:
Lainaus
Ohjaustangon tilalle saa vaihtaa toisen mallisen edellyttäen, että uusi stonga on yksiosainen, riittävän jäykkä ja täyttää muutoin ohjaustangosta annetut määräykset. Alkuperäisen, kaksiosaisen clip-on tangon tilalle ei siis epäloogisesti saa vaihtaa toista kaksiosaista clip-on tankoa.

Koko juttu muutoskatsastamisen tarpeesta kun tehdään muutoksia: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=133.0

Yleensä ottaen tuolta MMAF:n sivuilta löytyy vastaus liki kaikkiin katsastus, rakennemuutos ja lakiasioihin liittyvistä asioista.

MMAF painottaa osaamistaan parhaana moottoripyöräteknisenä asiantuntijaorganisaationa Suomessa. Suurin osa tämänhetkisestä voimassa oolevasta moottoripyörälainsäädännösta on MMAF:n hallinnon tuotantoa ja Smoton edelleen valtionhallintoon hyväksyttäväksi toimittamaa.

Tällä hetkellä MMAF:n hallintoa vetävät ns Bomber-skenen edutajat. Aiemmin siellä oli enimmäkseen pitkäkeulaharrastajia. Yhdistyksen uskottavuus on korkealla tasolla niin Trafin kuin myös Liikenneministeriön virkamiesten piirissa.

Ykä

  • Viestejä: 188
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #11 : Toukokuu 15, 2013, 11:45:33 ap »
Säädökset tuppaa vähän muuttumaankin tässä ajan mittaan.
Tänään katsurilla käydessä kokonaismassa-asiaa ihmettelemässä taas, näkyi uusissa ohjeistuksissa olevan maininta, että ohjaustangon saa vaihtaa toisenmalliseen aika väljillä reunaehdoilla eli tangosta clip-oniin ja toisinpäin - muutoskatsastus tietty silloin tarvitaan.

Ykä

  • Viestejä: 188
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #12 : Toukokuu 15, 2013, 12:03:57 ip »
Säädökset tuppaa vähän muuttumaankin tässä ajan mittaan.
Tänään katsurilla käydessä kokonaismassa-asiaa ihmettelemässä taas, näkyi uusissa ohjeistuksissa olevan maininta, että ohjaustangon saa vaihtaa toisenmalliseen aika väljillä reunaehdoilla eli vaikka tangosta clip-oniin ja toisinpäin - muutoskatsastus tietty silloin tarvitaan.
Tanko ei vain saa osua runkoon.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #13 : Toukokuu 15, 2013, 12:13:28 ip »
Ohjauksen kääntökulmaa voi rajoittaa, niin ei tarvitse tangon kulmasta tinkiä kaikkea. Loppujen lopuksi kovin vähällä kääntökulmalla tulee toimeen. Täysratalaitteet tietenkin erikseen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ykä

  • Viestejä: 188
Vs: V11 Lemans 2003 clip on
« Vastaus #14 : Toukokuu 15, 2013, 13:23:33 ip »
Kääntökulmat sun muut tekniset ratkaisut on triviaaleja juttuja verrattuna lakien ja asetusten kanssa painimiseen - pykälät joskus tekee sinänsä järkevästä toimenpiteestä kielletyn ja sille ei sitten mitään voi...
Perkules, kun menin muutoskatsastusta suunnittelemaan.
Nyt joudun vaihtamani nopeusmittarinkin tarkistuttamaan, onneksi paikallispoliisi on palveluhenkinen ja tuttu komisario lupasi pyytää jonkun konstan sen tekemään  :) katsuri sanoi paljon mittareita poliisin lapuilla katsastetun.
Oma-aloitteisesti aloin näprätä dB-killereitä putkiin jo ihan oman ajomukavuudenkin vuoksi 8)