Kokeiles uudella releellä. Muistaakseni tuo on ihan tavallinen "autorele", joita saa ao. liikkeistä tai Motonetista. Hintaa on jokunen Euro. Rele on semmoinen otus, että siinä ei ole kuin kaksi asentoa. Jos se on viallinen, niin se temppuilee eri tavoin. Muistaakseni tuo kytkentä menee siten, että starttinappula kytkee starttireleen kelalle jännitteen. Kelan toinen puoli saa maita joko vapaavaihteen kytkimen tai sivujalan kytkimen kautta.
Minun Calissa rele pimeni ja otin samanlaisen releen parhaan lapseni autovaraosista...
Toinen mahdollisuus on varsinainen starttinappula. Joskus temuloin Stonen kanssa starttiasiaa ja lopulta syypää oli se nappula. Väliajaksi tein pienen johdinlenkin startin ruuvin alle, jolla käynnistin pyörän. Sillä samalla varmistin, että itse startti oli ehjä, kun joka kerta jysähti tulille.
Se on helppo irroittaa kahvasta. Se itse nappula on "vähän" pienikokoinen ja teknisesti hieman hontelo tuohon kohtaan ( kosteus yms. ).
ÄLÄ pruuttaa CRC:tä vaan asianmukaista elektroniikkasprayta, se kun ei syövytä, mutta puhdistaa ihan samalla tavalla. Jos saat sen releen auki kuori ehjänä - jota epäilen - niin sama pruuttaus sinnekin.
Tuo sivujalan kytkin on myös aika robustissa paikassa, joten se kannattaa tarkistaa ja tarvittaessa irroittaa ja sen haitarisuojakumi on oltava ehjä.
Vapaavaihteen kytkin on sen verran takomalla tehtyä hienomekaniikkaa, että se tuskin menee rikki.