Kirjoittaja Aihe: Ruiskun kompensoija  (Luettu 8197 kertaa)

Pende

  • Viestejä: 33
Ruiskun kompensoija
« : Huhtikuu 17, 2013, 16:33:38 ip »
Onkos kellään kokemuksia tällaisesta systeemistä?

http://www.finebauforge.com/

Sen paremmin en vielä ehtinyt lueskelemaan kuin että tarjoavat ECUn uudelleen ohjelmoinnin sijaan ulkoista purkkia jolla alakierrosalueen liian laihaa seosta kompensoidaan. Itseäni on hiukan kiusannut 3-4000 rpm kohdalla oleva hengetön kohta.

Uskaltaisikohan tätä kokeilla vai onko parempia ratkaisuja tiedossa jossa vääntömonttu saadaan lapioitua umpeen? Lisätehokaan ei ole haitaksi.

Pyörä johon systeemiä sovittelisin on -07 Bellagio

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #1 : Huhtikuu 17, 2013, 18:57:12 ip »
Useassa pyörässä on 3 rpm kohdalla hengetön kohta  ;)
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #2 : Huhtikuu 17, 2013, 20:00:27 ip »
Guzzidiag liitännäisohjelmineen korjannee vaivan.

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #3 : Huhtikuu 17, 2013, 21:29:07 ip »
Liitin näyttää siltä että kapula tulee lambdalta eculle menevän johdon väliin?  Manipuloiko siis lambdan arvoja ("used for improving the closed loop fuel mixture")?

Bellagio: Ecu on 5AM. Guzzidiag -työkaluilla voidaan lukea ja kirjoittaa.Työkaluilla ei sinällään tee vielä mitään, tarvitaan osaaja ja mittalaitteet. Lienee asiallista viitata tarinaan "muuttaisinko moottorinohjausjärjestelmää".

Asiattomaksi lopuksi tulee vielä mieleen että Bellagio on tavattoman viehättävä kulkupeli. En oikeen saa helposti silmiäni irti tuosta kuvasta, mikä lie Guzzin pyöreys kun viehättää. Bellagio on myös sattumoisin se malli, jossa on jo uudempi 5AM ecu (jonka yhteydessä on normaalisti "ei säädettävä" tps, eli kiinteä imuläpän tyhjäkäyntiasento ja "tps reset" -toiminto käytössä). Bellagiossa on vielä kuitenkin läppärunko, joka on toimintaperiaatteeltaan lähinnä "Cali".  Perinteiseen tapaan (tarvittaessa) säädettävä PF3C tps.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2015, 10:28:01 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #4 : Huhtikuu 17, 2013, 22:08:40 ip »
Sporttiin laitoin commander  viitosen ja autotunen korjaamaan tuota vääntömonttoa ja nyt kun tuo automaatti on karttaa mulkannut jotain 1500 km niin ei voi kun suositella ko. pakettia. Ohituksiinkin lähtee pitkällä vaihteella ihan toiseen tyyliin kun ennemmin.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Pende

  • Viestejä: 33
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #5 : Huhtikuu 18, 2013, 08:51:32 ap »
Lainaus
Bellagio on tavattoman viehättävä kulkupeli

Tuossa kuvan Bellagiossa on kyllä jotain lisävarusteita joita omassani ei ole  :P

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #6 : Huhtikuu 18, 2013, 11:37:31 ap »
Joo se on sellainen ajonvakautuslaitteisto. Päästää varoitusääniä, jos on liian kovaa kyytiä  :P
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #7 : Huhtikuu 18, 2013, 14:52:06 ip »
Jos purkki on oikeasti itse säätämättömissä ja sisältää plug and pray -muutoskartan, ei kannata. Ellei hinta ole kymppejä (epäilen..). Diagin tai Commanderin kanssa penkkiin ja yksilöllinen säätö. Sitten ei tarvitse arvailla ja olettaa.

Bellagiohan vastaa kuulemma jo pelkkään pakoputkimuutokseen tehoa luovuttaen:

http://www.motorradonline.de/einzeltests/test-dynotec-moto-guzzi-bellagio-technische-daten/264152?seite=2
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #8 : Huhtikuu 18, 2013, 22:34:48 ip »
Lainaus
Bellagiohan vastaa kuulemma jo pelkkään pakoputkimuutokseen tehoa luovuttaen
Jossain aikaisemminkin oli esillä Dynotec:in lausuma: „Bellagio on ainut Guzzimalli, jossa on Tonti runko, uusi 6 lovinen vaihteisto ja Carc -swingi. Ajodynamiikan ja painon puolesta se on kuitenkin lumikonliukas maantiemoottoripyörä, jossa on erittäin eläväinen moottori (ja laturikin vielä oikeassa paikassa).”  Keventävät sitä 24 kg sen lisäksi että muita numeroita mainitaan 92 hv/98Nm.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2015, 10:29:30 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Pende

  • Viestejä: 33
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #9 : Huhtikuu 22, 2013, 19:16:02 ip »

Bellagiohan vastaa kuulemma jo pelkkään pakoputkimuutokseen tehoa luovuttaen:


On vaan juuttaan kallis tuo Dynotecin pakoputkistosetti. Melkein kahta tonnia huutavat siitä täydellisenä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #10 : Huhtikuu 22, 2013, 19:37:19 ip »
Veikkaan että avarampi putkisto, merkistä riippumatta, tarjoaa tehoetua. Motoitalialla oli silloin uutena pakoputkituunattu Bella ja se oli varsin raikas peli. Eivät olleet säätäneet boksia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pende

  • Viestejä: 33
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #11 : Kesäkuu 06, 2013, 22:01:25 ip »
Menin sitten hommamaan tuon palikan. Hintaan (muutama kymppi) ja helppouteen (valmiit liittimet, plug&play) nähden ihan kelpo keksintö. Kytketään tosiaan lambda-anturin ja ECUn väliin. Huijaa ECUA niin että seos pysyy rikkaammalla koko ajan.

Kaasu toimii nyt lineaarisesti entisen kulmikkaan käytöksen sijaan. Samoin matalilla kierroksilla ei ole enää nykimistä. Polttoainekulutukseen en ole huomannut vaikuttavan. Korkeintaan alentavasti kun nyt viitsii ajaa alemmillakin kierroksilla.

Bellagio tuntuu olevan hankala malli kun ei ole power commanderia saatavilla ja noihin ECUn uudelleen ohjelmoinnin tekijäksi tarvittaisiin joku joka on sen tehnyt ennenkin  ???

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #12 : Kesäkuu 06, 2013, 22:12:36 ip »
Bellagio tuntuu olevan hankala malli kun ei ole power commanderia saatavilla ja noihin ECUn uudelleen ohjelmoinnin tekijäksi tarvittaisiin joku joka on sen tehnyt ennenkin  ???

Kyllä sinne varmaan käy Norgen yms commanderi, kun vaan on samat liittimet ja eiköhän ne kaikissa carc guzzeissa ole. Kartta sitten on eri juttu, penkkiin tai autotune.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 510
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #13 : Kesäkuu 25, 2015, 09:44:55 ap »
Nyt vasta törmäsin tähän:

http://www.finebauforge.com/

Onko laitteesta muilla käyttökokemuksia ja onko Pende sinulla vielä käytössä? Näytti tulleen vuonna 2014 uutta 1200 4V/8V -koneille:

http://72.41.141.20/aeroplus.html

Mitä asioista paremmin perillä olevat tahot sanovat tuon toimintaperiaatteesta ja verrattuna PC V + autotune -hässäkkään?

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Ruiskun kompensoija
« Vastaus #14 : Kesäkuu 25, 2015, 10:28:53 ap »
PC+ autotune on (oli) ainakin hyvä.

Mutta onhan Pekalla ne diag-piuhat, unohda suosista nuo lisämokkulat.

Onko sun sportissa joku tietty juttu mitä haluaisit muuttaa?
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125