Osaako se GuzziDiag näyttää muuten sen mitkä on nuo kulloisetkin rikastusarvot ? Niistä näkisi mm. sen onko "ryyppy" jo pois päältä
Motomatti ja Ikkala varmaan vielä tarkentavat, mutta tässä kertauksen omaisesti:
1. GuzziDiag
OBD -ohjelma, jolla voidaan vain katsella lukuisia arvoja ja tehdä joitakin huoltotoimia. Katseluikkunaan voidaan hakea 8 eri arvoa, jotka näkyvät "online". Laitan tuohon kuvan alas jossa näkyy mielenkiintoisempia tältä kannalta. Siinä on mm. "rikastuskerroin". Tilaikkunassa oikealla ylhäällä näkyy myös asioita (onko kaasu tyhjäkäynnillä, täysin auki vai välillä, lambdasta näkyy mielestäni myös onko tilanne se että se säätää vai onko vielä paikat kylmiä). On tietysti hankala ajaa PC tankin päällä ja katsella arvoja... siksi GuzziDiagin voi laittaa tallettamaan näitä arvoja myös tiedostoksi (ja ajaa esim. pc tankkilaukussa).
2. Ecun luku-/kirjoitus
Molempiin on omat pikkuohjelmansa ecukohtaisesti; "IAW_Xx_Reader" ja "IAW_Xx_Writer". Näillä ainoastaan siirretään dataa PC:n ja ecun välillä.
3. Karttojen katselu/muutos
TunerPro ohjelmaan ladataan ecukohtainen XDF -tiedosto, joka kertoo TunerPro:lle, mikä tieto on mikäkin, "tulkitsee" ecusta luetun tietomassan. Tätä varten tarvitaan sitä "reverse engineering" -toimintaa, jota varten nimimerkki "Meinolf" on rakentanut Saksassa testipenkkinsä (haetaan mikä tieto on mikäkin). Readerilla luettu tiedosto avataan sitten TunerPro -ohjelmassa ja aletaan hommiin. Katsellaan, vertaillaan, muutetaan ja tallennetaan. Lopuksi TunerProlla tehty uusi tiedosto siirretään "Writer" - ohjelmalla ecuun.
Osaavimmat tosiaan käyttävät Innovaten tavaraa ja jopa ohjelmia ja siirtävät niillä saatua dataa esim. Exceliin ja sieltä TunerPro -taulukkoihin. Juuri näitä target lambda -arvoja jne. Ikkalan viime kesän polkuja läksi esim. nimimerkki "DiLo" juuri Saksassa kulkemaan. Hän viritteli PC V:n ja Autotunen vanhempaan 15M ecuun, johon se ei virallisesti käy. "Teettää" ruiskukarttoja Autotunella ja siirtää niitä käsin sitten ecuun.