Kirjoittaja Aihe: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?  (Luettu 287773 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #150 : Heinäkuu 10, 2013, 14:16:17 ip »
Hommahan menee siten, että pyörä penkkiin-> ajetaan käyrät ja tarkastellaan seoksen käyttäytyminen. Sen mukaan voi tehsä johtopäätöksiä. Todennäköisesti on ala-keskialueella rikkaalla ja ylempänä jopa vähän laihalla. Jos seos heittelehtii saa Commanderilla sen korjattua ja ominaisuuksia hierottua.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Reima

  • Vieras
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #151 : Heinäkuu 10, 2013, 16:24:07 ip »
Jep, kiitoksia vinkeistä.
Turistimoottori Matti antoi lisäksi vinkin tämmöisestä firmasta:
http://www.dyno-might.fi/

Voisi käydä penkissä vaikka ensin ja laittaa säädöt kohdalleen.

Reima

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #152 : Heinäkuu 10, 2013, 17:30:51 ip »
Laita sitten käyrät nähtäville, mielenkiintoista nähdä vakion lukemat ja seokset!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Reima

  • Vieras
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #153 : Heinäkuu 10, 2013, 21:16:21 ip »
Kokeilen ensin Mikan avustuksella kotikonstein ja takapuolituntumalla  8)
Mutta infoon tietysti veljeskuntaa kokemuksista.

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #154 : Heinäkuu 11, 2013, 14:58:30 ip »
http://www.dyno-might.fi/
Voisi käydä penkissä vaikka ensin ja laittaa säädöt kohdalleen.

Minulle tuo kyseinen lupasi Caliin PC:n ja asennuksen & kartat ~800€:lla. vaikka elämä on, niin silti kallista...

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #155 : Heinäkuu 11, 2013, 16:51:55 ip »
Esimerkki: 305€ alveineen, Suomeen toimitettuna: http://www.power-commander-shop.com/010.090/Power-Commander-Moto-Guzzi.htm
Asennuksesta joku saattaisi sanoa "Kalervon pala". Mielestäni asia on niin yksinkertainen että vaikka malleja on sivuilla lueteltu useita, PC III USB on se joka sopii sekä 15M että 15RC ecuun, siis kaikkiin näillä ecuilla varustettuihin Guzzeihin. Erot lienevät johtojen pituuksissa. Omastani olen muistiin merkinnyt "DynoJet Power Commander III USB 701-410, For: 701-411, 702-411, 703-411, 706-411, 707-411, 708-411, 709-411". Muinoin omat kulut dynossa luokkaa 250€, oli työläs (vaikea saada käyrä tasaiseksi).

Alle 500-600€ lienee vaikea saada dynossa säädettyä Commanderia käyttöön? Olisiko käytetyn hintataso 200-250€ (harvoin saatavilla)?  Säätö on ammattilaisen työtä, siitä ei voi tinkiä.

Harmillista kun USA:ssa saa saman kapulan paljon halvemmalla: "Please note that we can only ship Internationally if we do not have an established distributor for a particular country", eivät vaan suostu lähettämään Eurooppaan.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #156 : Heinäkuu 11, 2013, 17:27:59 ip »
Komentaja n.300, asennus kymmenisen minuuttia, penkitys/kartan teko 50-150 €. Jättää muutamat kiiltävät ja kaljareissut hankkimatta, niin se on siinä. Hyvä kate jos maksaa 800 jossain..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #157 : Heinäkuu 11, 2013, 19:51:11 ip »
Kuka penkittää näin halvalla? Käsittääkseni kunnon kartan tekoon menee helposti useita tunteja + penkki ei paljasta kaikkea -pitää välillä ihan kokeilla "luonnossa".

-KG-

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #158 : Heinäkuu 11, 2013, 20:21:02 ip »
Nämä on Keski-Suomen hintoja. En tiedä mitä tunti ruuhkasuomessa maksaa. Jos haluaa yksilökartan, jolla ajetaan SM-tasolla kilpaa, menee koko päivä, parikin. Osaava penkittäjä tekee tunnissa parissa aihiokartasta (saa Dynojetin sivulta ja tulee Commanderin mukana levyllä) riittävän korjaamaan virheet. Myös osakaasut. Omaani hierottiin vajaa tunti ja kartta on todella personoitu. Kaksisylinterisen kartassa ei ihan ole samaa määrää ikkunoita, joista syöttöä muutetaan, kuin nelimukisessa.
Luonnossa kannattaa sitten itse säätää kiihdyyyspumpputoiminnon prosentit kohdilleen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

juhizi

  • Viestejä: 30
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #159 : Heinäkuu 11, 2013, 23:40:37 ip »
Itse hommasin viimekesänä 1100 grisoon jenkeistä Fatduc lambda manipulatorin, muutti kyllä moottorin luonnetta alakierroksilla, ei nykäse enää niin pahasti ja pystyy ajamaan alle 2500 kierroksen niin että ei revi ja nyi. Hyvä ostos mielestäni. Ainut miinus on että silloin tällöin saattaa pienen hetken näytöllä palaa vikavalo. Mutta ei se menoa haittaa:)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #160 : Heinäkuu 12, 2013, 01:38:41 ap »
Lainaus
Osaava penkittäjä tekee tunnissa parissa aihiokartasta
Vasta eilen kurkkasin mitä commanderin sisällä oli nyt viimeksi:
Show notes => "Moto Guzzi V11 European Model, ***Advanced Map***, Quat-D under engine full racing exhaust, Custom air filters."
Mitään noista kilkkeistä minulla ei kyllä ole... Olisi nyt edes tekstit muuttanut...en tiedä onko vaan täräytetty jostain imuroitu kartta sisään  mutta käyrät olivat kyllä oikeen näitit.

Pakko referoida taas Saksasta asiallinen mielipide (laajakaistalambda /afr -mittarin ostamisesta):
"
Älkää jauhako enää jatkuvasti tuota roskaa, ostakaa lopultakin mittalaite ja kokeilkaa itse. Laitatte kuitenkin rahaa uusiin kilpitelineisiin, mikrovilkkuihin ja hulppeisiin lisävarusteisiin (ja maksatte näistä aiheutuvia oppirahoja) mutta kun on kyse todella tärkeistä apuvälineistä, menevätkin rouvan tarpeet edelle, tuhlaaminen saa nyt riittää jne...
"
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2013, 00:35:46 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #161 : Heinäkuu 12, 2013, 19:08:50 ip »

Pakko referoida taas Saksasta asiallinen mielipide (laajakaistalambda /afr -mittarin ostamisesta):
"
Älkää jauhako enää jatkuvasti tuota roskaa, ostakaa lopultakin mittalaite ja kokeilkaa itse. Laitatte kuitenkin rahaa uusiin kilpitelineisiin, mikrovilkkuihin ja hulppeisiin lisävarusteisiin (ja maksatte näistä aiheutuvia oppirahoja) mutta kun on kyse todella tärkeistä apuvälineistä, menevätkin rouvan tarpeet edelle, tuhlaaminen saa nyt riittää jne...
"

Kyllä, oikeassa ovat siellä Saksassa. Vaan kun piti ostaa Smartiin uudet renkaat ja iskarit että saa leimaan, BMW:hen uusi eturengas ettei saa sakkoja, Guzziin uusi nokka-akseli ja öljypumppu ja nostinkupit ja ja ja ennenkaikkea lunastaa BMW huollosta, niin ei just nyt raaski ostaa sitä parinsadan euron parempaa lambdaa.

... vaikka mieli tekis.

Asiaan mitenkään liittymättä pistän tän tähän http://motojussi.blogspot.fi/2013/07/bmw-kulkee-taas.html

Reima

  • Vieras
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #162 : Heinäkuu 12, 2013, 21:22:40 ip »
Power Commander asennus oli helpompaa kuin heinänteko... ;D

Empiirinen takapuolituntuma laina-PC:llä tuunatulla Californialla lupauksia antava - ainakin vastaa kaasuun napakasti, yli kolmentonnin kierroksilla mukava lisääntynyt vääntö ja "tyhjäpotkuja" ei lyhyellä lenkillä ilmennyt.
Viikonlopun pidemmällä lenkillä saa ehkä tunnuslukuja polttoaineen kulutuksesta - voipi olla että lisääntyy, kun lisää höpinää töttörössä ja kuski töpinöissä  8)

Grazie mille Mika!

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #163 : Heinäkuu 12, 2013, 21:38:53 ip »
Tervetuloa pahisten ja lainsuojattomien seuraan! Tässä taasen yksi todiste siitä että ne tehtaan säädöt ehkä täyttää päästömääräykset mutta ovat ajolleen hieman raakileita...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Miksi puuttuisin moottorinohjausjärjestelmään?
« Vastaus #164 : Heinäkuu 12, 2013, 21:49:50 ip »
Tutustupa siihen kiihdyyyspumpputoimintoon. Sillä saa uutta ryhtiä kiihtyvyyteen..
Hyvä pyörä, parempi mieli.