Kirjoittaja Aihe: MOTO GUZZI RACING  (Luettu 18320 kertaa)

Guzzr

  • Viestejä: 672
MOTO GUZZI RACING
« : Helmikuu 24, 2013, 09:02:07 ap »
Näkyy oleva usa,sta tämä kuva.
Kuka on tämä guzziherra ?
Lisää tietoja?

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #1 : Helmikuu 24, 2013, 11:01:13 ap »
Guareschihan tuo on. jokunen vuosi sitten voitti ko. pyörällä Daytonassa.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #2 : Helmikuu 24, 2013, 16:57:47 ip »
Tuskin sentään Vittoriano Guareschi?
Emeritus-guzzisti

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #3 : Helmikuu 24, 2013, 17:25:33 ip »
Läheltä liippaa, taisi olla velipoikansa Gianfranco. Guarescheilla on guzziliike Parmassa ja muistelen, että liikkeessä on näytillä tuo samainen MGS-01, millä voitti Daytonassa.

Jouko

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #4 : Helmikuu 24, 2013, 17:28:17 ip »
Pyörä/ääni löytyi nyt netistä
http://www.youtube.com/watch?v=kMnqUAN1q-s

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #5 : Helmikuu 24, 2013, 17:30:21 ip »
Eikös toinen noista Guarescheista on tai oli Ducatilla testikuskina  ?
Titaniumin kuski

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #6 : Helmikuu 24, 2013, 17:33:20 ip »
Löytyi täältäkin tietoja veljestä. Ducatista en tiedä..
http://www.guareschimoto.it/pagine/pag_fr_storia.html

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #7 : Helmikuu 24, 2013, 17:51:54 ip »

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #8 : Helmikuu 24, 2013, 18:06:43 ip »

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #9 : Helmikuu 24, 2013, 18:47:28 ip »
Eikös toinen noista Guarescheista on tai oli Ducatilla testikuskina  ?

Vittorianohan se, nykyisin Ducatin kilpailutoiminnan pomo.
Emeritus-guzzisti

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #10 : Helmikuu 24, 2013, 19:17:31 ip »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #11 : Helmikuu 24, 2013, 20:03:25 ip »
Läheltä liippaa, taisi olla velipoikansa Gianfranco. Guarescheilla on guzziliike Parmassa ja muistelen, että liikkeessä on näytillä tuo samainen MGS-01, millä voitti Daytonassa.

Jouko

Tuossa etukatteessa näkyisi olevankin liikkeen tarra.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #12 : Helmikuu 24, 2013, 23:22:50 ip »
Moottori ei ole tuossa ylimmässä 2007(?) kuvassa enää Guzzin MGS. Onko MPC ?  Kovasti on jäähdyttimiä edessä, tulppa eri paikassa, imupuoli isoa ja erilaista, ei näy "Daytona" -moottorisukupolven nokka-akseleiden käyttöä (miten tuntuu vaikealta uskoa että tuossa myöhemmässä jenkkien MGS tarinassa mainittu asia "Centaurossa oli loivennettu Daytonan kone" pitäisi paikkaansa). MGS moottorilla Ducati 1098 ei olisi jäänyt taakse... (?)
PS.
Kun katselin noita videoita oli vieressä linkki myös Guzzin V8 soundiin... kylläpä oli pelottava, ellei jopa "helvetillinen" ääni kun kivitalojen välissä kaveri välillä laulatti Guzzin V8 konetta http://www.youtube.com/watch?v=rdxI3faucvM
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2013, 01:14:05 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #13 : Helmikuu 25, 2013, 06:41:51 ap »
Näyttäisi olevan BB1 koneena. Taitaa ameriikan ratasarjassa, missä tuolla ajettiin, olla työntötankokoneiden kuutioraja n.1500.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: MOTO GUZZI RACING
« Vastaus #14 : Helmikuu 25, 2013, 11:55:09 ap »
Lainaus
jenkkien MGS tarinassa mainittu asia "Centaurossa oli loivennettu Daytonan kone" pitäisi paikkaansa.

Aikanaan kun Centauroa olin ostamassa (eka Suomessa) niin koitin ottaa mahdollisimman paljon selville pyörän ominaisuuksista niin löytämäni informaation pohjalta sain myös tuon yllä olevan käsityksen.
Merkittävimpiä eroja Daytonaan ovat: (riippuu tosin mihin Daytona-versioon verrataan) vauhtipyörä, kytkin, takapyörä, perävaihde, vaihteiston välitykset, nokka-akselit, rungon mitoitus, takahaarukka, rengastus, moottorinohjaus, jousitus ja tietenkin ulkonäkö ovat merkittäviä eroavaisuuksia.

Myöhemmissä Centauroissa oli lisää muutoksia ja jopa ns touring-versio.

On siis varsin suhteellista sanoa onko kyse aivan eri pyörästä vai vain kesytetystä versiosta kun pyörän käyttötarkoituskin on muuttunut. Sanoisin että Daytona kadulla on kesytetty versio rata-Daytonasta ja Centauro on edelleen kesytetty katu-Daytonasta. Itse hankin pyörän ajatuksella: "köyhän miehen Daytona". Nuo luetellut erot eivät kaikki ole muutoksia huonompaan suuntaan vaan muutoksia miellyttävämpien käyttöominaisuuksien suuntaan.

Omaani päivitettiin ennen käyttöönottoa hieman Daytonan suuntaan: kytkin vaihdettiin kestävämpään ja moottorinohjaukseen vaihdettiin eprom. Jälkeen päin on asennettu ride-height-säätö, vanteita kevennetty, kuten runkoakin ja lisätty ahdin sekä lisäruiskutusjärjestelmä. "Laiskat" nokka-akselit hyödyttävät ahtamisessa enemmän kuin "äreät".
Vahinko vain että selkäni ja ranteeni eivät tahdo sietää enää Centauron ajoasentoa kuin lyhyitä siirtymiä. Pitänee ryhtyä miettimään luopumista tai moottorin siirtoa Califormian runkoon. tms.

Ahdettuna Centauroni moottorin ominaisuudet päihittävät kyllä minkä tahansa katukäyttöön tarkoitetun Daytonan. Kisaversioihin en ole päässyt vertaamaan.

Moottori on osoittutunut hyvin luotettavaksi. Vaihteiston kytkinakselin tuplaurakuulalaakerin olen vaihtanut. Helppo homma ja samalla tulee tsekattua kytkinkin. Kardaani on kestänyt jo yli 100.000 km joten kauhukertomukset akselin hajoamisesta jo 40.000 km matkalla saa unohtaa. Centauro edellyttää huoltajaltaan jonkin verran enemmän kuin esimerkiksi V11-mallin huoltajalta.