Kirjoittaja Aihe: "sen ja sen verran papua"  (Luettu 3967 kertaa)

MPR3soft

  • Vieras
"sen ja sen verran papua"
« : Helmikuu 03, 2013, 01:46:04 ap »
pitää olla, että pyörän saa pystyyn, kun se makaa kyljellään  8)

Olen tähän mennessä kaatanut kaikki moponi vähintään kerran molemmille kyljilleen (kaikki neljä) - eikä hävetä yhtään - sehän on vain pyörän ja ukon ominaisuuksien testaamisen seurauksia  8)
Ainoaksi parantumattomaksi jäänyt vamma on vasemman solisluun pään luiskahtaminen pois kuopastaan. Ei haittaa muussa kuin punnerrusliikkeissä, koska silloin se tulee ulos kuopastaan  :(

Ole utelias ja selvitä uuden pyöräsi ominaisuudet ja omituisuudet harjoittelemalla rauhallisilla tieosuuksilla tehokkaat jarrutukset ja vastaohjausväistöt.
Moottoripyörät ovat kohtuuttoman kalliita esim. autoihin verrattuna. Jos on varaa mopoon, niin miksi säästää renkaissa, ajovarusteissa, ajoharjoituksissa, koska monen mielestä (esim. omaisten) itse kuljettaja on arvokkain, kun rojuja kerätään tien mutkasta..

Keväät ovat muutenkin sään vaihteluineen vaarallista aikaa, kun pitää päästä vääntämään kahvaa, eikä muisteta päivittää yksinkertaisiakaan varotoimia yllättävien tilanteiden varalta..

Ajokelejä joutuu vielä kotvan odottamaan, joten on aikaa kerrata onko motoristin vaistomaiset reaktiot sittenkään paljoa muuttuneet sitten "luolamies" ajoista:
http://www2.bajahill.net/mirror/AjoHanskassa/Ajo_Hanskassa_s1-15.pdf
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2013, 16:06:46 ip kirjoittanut MPR3soft »