Ilmanputsarin vaihto on helppo: Satulan alta yksi ruuvi irti ja varovasti tanki takapäätä ylös. Putsarinkansi pois ja siinähän se.
Öljysuodattimen vaihto on hieman - huom! hieman - työläämpi: Öljypohjan kehältä kuusikoloruvit irti ja pohjan alapuolella olevat pitkät ruuvi - 4 kpl - irti ja pohja irstoaa. Jos kanittaa, niin tarkista onko kaikki ruuvit irti ja naputa varovasti pohjaa. Hyvä juttu tällaisessa on se, että saa kaikki pohjalle kerääntyneet töhkät pois ja samalla valutettua sen ihan tyhjäksi.
Peräöljyt on helppo vaihtaa. Talven aikana olisi hyvä irroittaa koko perämurikka kardaaniputken neljästä pultista ja tarkistaa paikat. Booriholkkiin on syytä lisätä vaseliinia ihan kunnolla. Vaseliinia myös takapyörän vetohampaisiin. Minä lisäisin peräöljyyn käsikirjan mukaan Molykotea.
Laatikkoöljy on myös syytä vaihtaa.
Renkaat on kuulemma sellaiset, että niiden kanssa ei pärjää kuin ao. koneiden kanssa. Rengasmestari sanoi joskus, että ihan turha sitten raahata rautoja ja Tip-Toppeja. Ei nouse vanteelle tienpenkalla.
Jarruneste on tietenkin vaihdettava, vaatii kaverin, mutta jos ei möhlää, niin ei ole kummoinenkaan juttu.
Vaijerit olisi syytä öljytä - helppo juttu. Vanha pyörä => jarrupalat vaihtoon, samoin ajovalopolttimo ja tulpat - eivät maksa paljon.
Huollolla ja tarkistuksilla on ensi kesänä huolettomia ilometrejä - ei tarvitse miettiä lauantai-iltana jossain Perä-Mettälässä ( Norra-Skogsmark ), jotta onkohan jarrut kunnossa...
Kaikenkaikkiaan Moto Guzzi on helppo ylläpidettävä; Suurin osa on itse tehtävissä ilman erikoistyökaluja.