Kirjoittaja Aihe: CARC perän purku, hyvät kuvat.  (Luettu 35703 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #15 : Lokakuu 14, 2012, 11:28:57 ap »
Nätin näköinen säätö oli kaverilla letkun suhteen mutta jutusta ei selvinnyt minne hän laittoi suuntaisventtiilin joka tyypillisesti huohottimissa piilee.

Huohottimen tehtävänä on pitää perävaihteen sisäinen paine vähintään samana kuin ulkoinen paine tai mieluimmin hieman alempana. Auttaa mm tiivisteiden kestävyyteen.

Toinen asia letkussa on että se helposti itse aiheuttaa kondensiota ja vesi valuu sitä myöten perän suuntaan...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2012, 14:00:30 ip kirjoittanut motomatti »

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #16 : Lokakuu 14, 2012, 12:03:38 ip »
CARC:n valmistusprossein koneistus hommat on ilmeisesti hanskassa, kun ainakaan tuohon saakka puretussa
perässä ei näy ainuttakaan säätölevyä? Voihan niitä tosin vielä löytyä jos purkamisen joutuu
tekemään loppuun saakka.  Valmistustoleransseja kuitenkin esiintyy ja se aiheuttanee ylimääräisiä
ääniä joissakin tapauksissa.
 Aika suolainen on kokomurikan hinta. Siinä vaiheessa kun sen tunnit tulevat täyteen on koko pyörän
hinta siinä mallissa, että perä maksaa yli puolet pyörän arvosta. Toivokaamme sen olevan kestävä.
Stein-Dinsen hinta n. €3000.

Pekka
Sohc van Helmi.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #17 : Huhtikuu 28, 2014, 21:05:18 ip »
http://forum.guzzitech.com/forum/topic?f=196&t=3738

Nyt näitä linkin vinkkejä sai sitten kokeilla ja noinhan se aukee nätysti.

Oli proppu sen näkönen että pakko oli ottaa auki.  Bemari opetti miltä perän magneettiproppu EI saa näyttää. Jotain hyvää oli siinäkin vehkeessä.

Vaan eipä ollukkaan tuo iso laakeri viallinen niinkun epäilin vaan tuo pieni. (Onneksi, tuosta isommasta pyytivät 225eur tuossa kylällä.)  Muuta vikaa en usko olevan, nätisti pyörii eikä kuumene. Hampaat näyttää hyvältä.

Tuo pieni laakeri on sama kun esim calin gardaaninivelen tukilaakeri. Paitsi että tuo carc- laakeri on C3. Mitäköhän varten? Eikös se ole enempi jonnekkin sähkömoottoreihin tarkoitettu? Semmonen tukilaakeri vaan olis mulla hyllyssä, siis tavallinen, ei c3. Voiskohan sen laittaa kiinni vai mennäänkö mettään pahasti?

Stefaa mulla ei tietty ollu mutta vanha saa nyt luvan vielä pitää.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #18 : Huhtikuu 28, 2014, 21:06:38 ip »
Se isompa laakeri. BMW on käyttäny samaa laakeria.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #19 : Huhtikuu 28, 2014, 21:35:50 ip »
Eikös C3 ole sitä samaa väljyyttä kuin kampiakseleissa käytettävä. Eli tuossa varmaan kuormankantamisen ja lämpökäyttäymisympäristön takia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #20 : Huhtikuu 29, 2014, 12:08:22 ip »
Voipi olla tuossa paikassa tavallisessa laakerissa liian pieni käyntivälys. Tosin ihmettelen sitä itsekin sillä toisaalta sen toimintaolosuhteet ovat varsin hyvät öljykylvyn sisällä. Melkoinen kuormahan noille tulee ja sen perusteeella vois ajatella että perä lämpeää niin paljon että iso välys olisi puolusteltavissa. Toisaalta meillä on täällä pohjolassa melko viileä ilmasto....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #21 : Huhtikuu 29, 2014, 14:50:50 ip »
Ei tuolla perävaihteessa ole merkitystä, onko keli 10 plussalla vai 30. Se on siinä perän lämmönvaihteluvälissä pikkuero.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #22 : Huhtikuu 29, 2014, 20:07:21 ip »
Toisaalta mulla ei ole perä lämmennyt kuin oikein yrittämällä niin että ei kättä kärsi. Toisaalta ei ole vesi kiehunut peräkotelon päällä. Että ei se paljon lämpene jos lämpö pysyy alle 100 asteessa.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #23 : Huhtikuu 29, 2014, 20:13:57 ip »
Hain nyt semmosen ceekolmosen kun kerran alkuperäinenkin oli.

Stefa pitää. Koppa ei tihku. Remppa kustanti 16e + öljy. Pitää seurailla tiheemmällä öljynvaihtovälillä tuleeko sitä moskaa vielä vai loppuko.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #24 : Huhtikuu 29, 2014, 20:25:45 ip »
Tuli sitten hintoihinsa. Jotkut epäilevät halvan remontin laatua.
Lisää nyt ainakin vakuutuksen hinta ajamattomilta päiviltä, työn hinta kun et liene ollenkaan halpa mekaanikko, työvälineiden kuoletusarvo, osien hakuun kulunut aika ja kulut, netissä asian ihmettelemiseen kulunut aika, jne. Eipä taida satanen riittää....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #25 : Huhtikuu 29, 2014, 21:30:08 ip »
Metritavaralaakeri ei yleensä kallis investointi ole. Oman porakaivopumpun uusiminen olisi maksanut pari tonnia ja työt. Itse vaihdoin hajonneet laakerit, taisi maksaa 17 euroa..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2014, 08:46:42 ap kirjoittanut TunturiTT »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Velipoika

  • Viestejä: 70
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #26 : Huhtikuu 30, 2014, 09:34:50 ap »
Hain nyt semmosen ceekolmosen kun kerran alkuperäinenkin oli.

Stefa pitää. Koppa ei tihku. Remppa kustanti 16e + öljy. Pitää seurailla tiheemmällä öljynvaihtovälillä tuleeko sitä moskaa vielä vai loppuko.

Niin laitokko koppien väliin mitää tiiviste ainetta? Omassa ku hikoilee noista koppien "raoista".

T: Mikko

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #27 : Huhtikuu 30, 2014, 10:19:30 ap »
Joo, sitä perinteistä punaista tiivisteliimaa. Sitten ku koppa oli jo kasassa niin muistin että olis mulla ollu parempaakin mössöä jota hain vaihteistoa varten talvella.



HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Pekka73

  • Viestejä: 68
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #28 : Huhtikuu 30, 2014, 10:33:10 ap »
Metritavaralaakeri ei yleensä kallis investointi ole. Oman porakaivopumpun uusiminen olisi maksanut pari tonnia ja työt. Itse vaihdoin hajonneet laakerit, taisi maksaa 17 euroa..

Taitaa ihan hyvän työpalkan saada tuossa hommassa, täytyypä pitää mielessä kun meilläkin tuollainen pumppu on. Jottei mene täysin OT:ksi niin tuohon omaan pyörääni tilasin pyöränlaakerit, hintaan 37 euroa (4 kpl). Ja valitsin vielä kalliimmat vaihtoehdot (SKF).

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: CARC perän purku, hyvät kuvat.
« Vastaus #29 : Huhtikuu 30, 2014, 10:45:20 ap »
Hikoilusta osien tiivistepintojen välistä, jos ei sitten tippumalla tule, ei tarvitse olla huolissaan. Rakenteet sen verran elävät että väistämättä öljy tekee pölyn kera lievää "mustumista" saumojen tietämiin. Lähtee pesuaineella pois. Sen takia ei kannata toimenpiteisiin ryhtyä.