Eiköhän noilla ei-alkuperäisillä osilla tarkoiteta juttuja siihen tyyliin, että ajanmukaisen tarakan/laukut/katteen saa laittaa. En oikein usko, että etujarrun vaihtamisen jälkeen pyörä enää täyttää tuon edellä linkitetyn Trafin määräyksen tätä kohtaa:
"...museoajoneuvon tulee olla rakenteeltaan ja ulkoasultaan mahdollisimman tarkasti säilytetty sellaisena tai entistetty sellaiseksi kuin se oli ajoneuvon valmistuttua."
Älkää käsittäkö väärin, minulla ei itselläni ole mitään sitä vastaan, että pyöriä muunnellaan, vanhojakaan pyöriä. Päinvastoin, minua harmittaa tuo järjetön museoajoneuvosäädös, joka vastoin alkuperäistä tarkoitustaan haittaa todellisen ajoneuvohistorian tallentamista.
Tämä juttu ei siis mitenkään liity tuohon myytävänä olevaan V7 Sportiin (jota en ole edes nähnyt).
Ihan yleisesti vain viiksettää tuo museorekisteröinnillä markkinointi. Se kun sisältää lupauksen siitä, että ajoneuvo on hyvässä alkuperäiskunnossa. Ja kuitenkin MR-kilpiin pääsee jos jonkinnnäköistä uustuotanto-osilla kasaan koppuloitua häksätintä, joka eivät todellisuudessa ole lähelläkään sitä, mitä laite on ollut tehtaalta lähtiessään. Kunhan pultinkannat vain eivät ole liian uudenaikaisen näköisiä. Koko MR-status on kokenut sellaisen inflaation, että se on laskenut myös niiden oikeiden (entisöityjen tai säilyneiden) helmien arvoa. Puhumattakaan siitä, että sen takia hyvin säilyneitä, eri aikojen rakenteluperinnettä kuvastavia säilymäihmeitä raiskataan surutta uustuotanto-osilla takaisin "alkuperäiskuntoon".
No joo, olipaha taas melkoinen saarna, ja koko lailla asian vierestäkin. Ei mulla muuta...