Kirjoittaja Aihe: Varaosahinnat Moto Italiassa  (Luettu 11018 kertaa)

pekkakos

  • Viestejä: 14
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #15 : Lokakuu 03, 2012, 13:56:24 ip »
Joo - kellä varaa, kellä ei. Mä ainakin tykkään, ettei kovin järkevää olemaksaa 15 Eukkia ylimääräistä siitä ilosta, että saa samaa kamaa ylihintaan ja vielä bonuksena kusetetuksi tulemisen ilon. Mutta jos kerran fyrkkaa on niin mikä ettei. Kukin tavallaan.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #16 : Lokakuu 03, 2012, 13:57:31 ip »
Moto Italian valttina on juuri toimituksen nopeus. Pistävät paketin nopeinta reittiä esim pikalinjan kyytiin Helsingin suuntaan. Koskee kaikkia osia, mitä hyllystä löytyy. Pelkkää öljynsuodatinta ei ehkä kannata yksin kappalein tilata. Kaikkia vaan ei kiinnosta vertailla ja ostaa halvinta ja ehkä sopivaa. Varmasti vastaavat, jos kysyy paljonko pakkaus- ja postituskulut kutakin lähetystä kohti ovat.
Forza Moto Guzzi!

pekkakos

  • Viestejä: 14
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #17 : Lokakuu 03, 2012, 14:07:31 ip »
Ja vielä näinkin: jos ei Porin kokoisesta käpykylästä löydy suodatinta, niin pakkohan se jostain muualta on haalata. Mutta en kyllä kylkiäisiksi ota muutamaa litraa öljyä enkä muuta roinaa, jota en tarvitse ja jota saan lähempääkin. Enkä ole tukussa ostamassa suodattimiakaan kun en ole tietoinen kuinka kauan/paljon milläkin pyörälläni tulevaisuudessa ajelen, en vaikka antaisivat 10 filsua yhden rahdeilla, mitä suuresti ihmettelisin. Joo, nää on pienet markkinat täällä arktisessa, ja tarviihan kaikenlaisten yrittäjienkin jotenkin kaivaa katetta ja jostakin, eihän ne hyväntekeväisyyttäkään harrasta. Bisneksessä vaan on se ilkeä pointti, että asiakkaat nykyään äänestää mielellään jaloillaan, varsinkin kun huomaavat, että puolet halvemmalla saa saman kaman kotona klikkailemalla...

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #18 : Lokakuu 03, 2012, 15:10:03 ip »
Oli vuosi 1983 keväällä, kun ensikerran Moto Italian numeron veivasin,oli virma aluillaan ,pitiköhän soittaa ihan "soittoaikaan".  Silloinkin palvelu oli  jo kohdillaan,liekkö ollut hyllyssä muuta kuin esitteitä,mutta yritys paistoi jo silloin. Ei ollut nettiä , mitä klikkailla,mutta oli kumminkin toimiva maahantuoja ,se oli paljon se. Eikä niitä pyöriäkään tainnut monta vielä silloin mennä,mutta hengissä ovat pysyneet. Ja ovat sitä varaosavarastoa kasvattaneet,kiertonopeus ei luultavasti ole ekonomien mieleen mutta palvelee meitä harrastajia. Taitaa tätä nykyä olla harvoja maahantuojia joka edelleen varastoi edes jonkin verran osia,ei tarvitse odotella "Hollannin varastolta"tulevia terveisiä niinkuin perheemme muille harrastepeleille tahtoo käydä. Ja löytyy myös vanhempaan kalustoon osia,tästä kiitos.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #19 : Lokakuu 03, 2012, 15:16:47 ip »
Niinkuin tässä keskusteluketjussa on käynyt ilmi, niin lähimmästä autotarvikeliikkeestä tai supermarketista oisit käypäsen filtterin saanut. Pitää vaan etsiä tarvikkeen tyyppinumeron mukaan, ei pyörän merkin ja mallin.
Forza Moto Guzzi!

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #20 : Lokakuu 03, 2012, 15:24:45 ip »
Ketjun olisi voinut tosiaan aloittaa tuolla tekniikka osiossa: Mikä tarvike öljynsuodatin kävisi  Brevaani ,kun täällä Porissa ei ole saatavana alkuperäisiä?

jjp

  • Viestejä: 201
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #21 : Lokakuu 03, 2012, 15:36:47 ip »
Piikkiö lähetti palat samana päivänä. Asiasta ei kuulunut mitään, kunnes kolme viikon kuluttua Kape kysyi puhelimessa, että miksi en noutanut paloja, kun ne palautettiin. Sanoin, että
en ole saanut mitään ilmoitusta postista. No, seuraavana päivänä - perjantai - tupsahti ao. postin ilmoitus luukkuun. Tämä tapahtui pe illalla klo 20 jälkeen, ollessani
saunassa. Matkaa postista meille on n 5 km ja paikka on Espoon keskus, ei siis Perä-Mettälän pitäjän Syrjäperän kylä!

Reklamoin postiin ja sain "copy-paste" -vastauksen, kun olin sitä kahdesti kysynyt. Mutta vastaus olis tasoa "Mitäs tänne valitat"!

Tällainen toiminta Itellalle on enemmän kuin poikkeus. Kohdalleni on näitä tapahtunut usein, eikä Itellassa kukaan asioista välitä.
Kyseessä on monopolin tulos: Kun ei ole kilpailua, niin ei tarvitse asiakkaita edes kohdella, saati palvella.

Meille oli tuossa taannoin tulossa paketissa ruoka-tarvikkeita. Pilaantuvaa tavaraa. Olikohan kolmas paketti kun löysi perille? Tai neljäs? Vaihdoin nimittäin toimitusosoitteeksi työpaikkani. Milloin ei voitu toimittaa, kun ei ollut ovikoodia. Ei ollut ei. Aukinainen alaovi vaan. Milloin ei vastattu. Ei vastattu, kun ei soitettu. Toivottavsasti maistui.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #22 : Lokakuu 03, 2012, 17:31:43 ip »
Joo, ei lähikaupasta kannata ostaa kuin se unohtunut hiiva. Kyllä ne sillä pärjää.
Mutta tuskin tätäkään foorumia olisi olemassa ilman Moto Italiaa. Mihin sitä sitten kirjoittaisi? Satakunnan Kansaan, vai Turun Sanomiin?   ;D

pekkakos

  • Viestejä: 14
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #23 : Lokakuu 03, 2012, 19:41:51 ip »
Niinkuin tässä keskusteluketjussa on käynyt ilmi, niin lähimmästä autotarvikeliikkeestä tai supermarketista oisit käypäsen filtterin saanut. Pitää vaan etsiä tarvikkeen tyyppinumeron mukaan, ei pyörän merkin ja mallin.

Jaa että Prismasta sais pikku Brevaan suodattimia? Hohhoijaa...Joo, lähin paikka Moto Italian lisäksi oli kyllä Rovaniemen Motonet, ja nekin myi väärää filtteriä. Varmaan on Prismassa kova kysyntä pikkulohkomopon filttereille? Et oo kyllä ihan tosissas!

Mutta se pitää sanoa, että kun perjantaina soitin Moto Italiaan, niin suodatin oli tiistai-iltana koneessa kiinni ja testaus käynnissä. Itellan touhuista en tiedä eikä kinosta, mutta sen tiedän, että Saksasta ja Englannista saat pyörään kun pyörään, oli veteraani tai mikä mopo tahansa, kaman kuin kaman kolmessa arkipäivässä. Koska - ne osaa bisneksen ja ARVOSTAA asiakasta. Tietävät, että asiakas palaa, kun palvelu ja hinta/laatu on kohdallaan. Puhutaan sitten tarvike tai alkuperäisistä OEM osista. Eri asia on, jos opn jotenkin suhteessa paikalliseen maahantuojaan, tai haluaa ehdottomasti maksaa kaikesta tuplahinnan vain siksi, että voi sanoa rahaa löytyvän. Kyllähän tauhkaa löytyy itse kultakin, mutta se ei olekaan tämä pointti. Rahalla voi rehvastella ja kehua, mutta hölmöähän se on, loppupeleissä...Mutta jos oikein mietitään, niin ei näissä kaksipyöräkoneharrastuksissa juuri järjestä ole kysekään. Jostain muusta. Se myönnettäköön, ja hyväksytään.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #24 : Lokakuu 03, 2012, 20:08:55 ip »
No niin. Soo soo pojat, riita poikki ja voita väliin. Tulee pitkä talvi jos kiukuttelu alkaa jo nyt.
Pikkulohkon patruunafiltteriä ei saa marketista se on selvää. Ebayhin laittaa MOTO GUZZI NEVADA BREVA 750 oilfilter, nii vaihtoehtoja on reilusti. Kannattaa sitten tilata kerralla muutama.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #25 : Lokakuu 03, 2012, 20:46:19 ip »
Ei se motoitalia mikään apteekki sentäs ole. Kun hinnan sopii tilatessa niin ei tarvi jälistäpäin manata. Kyllä ne tietää että tavaraa saa muualtakin.

Paljon tilailen itekkin sakemanneilta koska sd:llä on hyvät nettisivut ja kaikkea pikkunippeliä löytyy helposti. Mutta ei siinä hinnassa kyllä oikeestaan eroa ole.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #26 : Lokakuu 03, 2012, 21:45:34 ip »
Oikeessa oot en ihan tosissaan tälläkään kertaa ollut. Juurihan tuolla mm kirjoitti, että vain lyhkäsempää patruunamallia saa vain ufina. Supermarketti oli vain lievästi karrikoitu vaihtoehto. Ei sopinut sinun tapaukseesi. Prismasta sai esim Toyota Camry V6:ssa yms käytettävän suodattimen, joka sopi esim Centauroon. Kyseessähän on nyt erikoisosa, jonka saat vain Moto Italiasta tai ulkomailta. Ulkomaan vaihtoehtoon verrattuna kärsit korkeintaan 15€ tappion. Onko tuo nyt itkun arvoinen asia. Olen monta kertaa tehnyt tikusta asiaa Piikkiön suuntaan, jolloin tarvikkeiden toimituskuluksi jää puhdas nolla. 15€:lla pääsee parisataa kilometriä.
Forza Moto Guzzi!

pekkakos

  • Viestejä: 14
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #27 : Lokakuu 04, 2012, 07:05:34 ap »
Khöm...johan sohaisin. Kaikki vain siitä pikku jutusta, että joku unohti kertoa toimituskuluista. Sovitaanko niin, että meni oman hölmöyteni piikkiin, kun en älynnyt sitä puhelimessa tiedustella kun pikkutötteröä tilasin. Hinnan kyllä kysyin, ja sehän tulee aina ilmoittaa asiakkaalle ALVillisena. Olisin olettanut, että olisivat kohteliaasti myös kertoneet, paljonko rokottavat pelkän tötterön toim. kuluina, varsinkin kun ne ovat noin ronskit. Rahallisesti tämä ei ollut se tärkeä juttu, vaan periaatteesta on kyse. Huomaan, että markkinat meillä ovat sen verran pienet, että tiettyjen merkkien harrastajat näyttävät olevan yhden toimittajan armoilla. Hyvä, että on edes se yksi, mutta tämä ei aina ole ihan kivaa asiakkaan kannalta. Asiakashan on aina se KING, joka on aina oikeassa! :D

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #28 : Lokakuu 04, 2012, 10:25:24 ap »
Käyn iltapäivällä katsomassa sen pikkuBrevan "pitkän" filtterin koodin. Se on kieltämättä hieman harvinaisempi kuin peltitötteröt mitä isolohkoisissa on sisällä, ulkona tai erillisen kannen alla. Joka tapauksessa kuuluu Championin vakiofiltterihin ja siten paikalliselta Championin edustajalta tilattavissa jos ei ole hyllyssä. Tutkittu asia kun niitä kerta minunkin hyllyssäni on. Kahden hengen huushollissa tällä hetkellä neljä isolohkoa ja kaksi Benelliä joten huolto-osia on tullut tilattua joskus tukuttainkin. Tällä hetkellä ei yhtään pikkulohkoista. Normi tilaus Piikkiöstä on 2 - 3 ilmansuodatinta, saman verran öljynsuodattimia, pari bensansuodatinta sekä epälukuinen määrä vaijereita ynnä muita huolto-osia kuten tiivisteitä.
Taitaa mulla olla vaikeuksia asettautua yhden pyörän omistajan asemaan kun nyt talvisäilytyskautena pyöriä on parkissa kahden kaupungin ja yhden kunnan alueella ja siihen autoprojektikin vielä päälle.

Voi olla henkilökohtaisia eroja siinä kuinka pitkään pitää jotakin pyörää. Viitisentoista vuotta ajoin, aluksi, japaninpyörillä ja käytäntö oli vaihtaa uuteen ainan kun uutuusmalli tuli markkinoille eli parhaimmillaan pari kertaa vuodessa. Silloin en itse kajonnut tekniikkaan vaan huollot teetin merkkihuollossa vaihtelevalla menestyksellä.

80-luvun loppupuolella siirryin Guzzi-kantaan mutta epäluuloisena säilytin yhtä japanilaista tallin perällä. Jonka sitten parin vuoden päästä myin pois tarpeettomana. Sen jälkeen olen tehnyt kaikki huollot, korjaukset, muutostyöt, lisävarustelut ja entsiöinnit itse. Apua olen tarvinnut kansipajalta venttiilien sovitukseen kanteen ja venttiilikoon muutoksiin ja maahantuojalta ruiskun uudelleen ohjelmointiin.

Jännä huomata kuinka paljon olen oppinut tekemään itse. Koneremontti sujuu, vaihteistot, kardaanit ja perät korjaantuu, jopa kilpakäyttöön asti, Tonti-rungon oikaisu, satulan päällisen ompelu, teräs-, rosteri- ja alumiiniosien hitsaus, erilaisten akseleiden ja kierreosien valmistus ja kunnostus, monenlaiset pintakäsittelyt, katekorjaukset, katteiden design-muotoilu ja kantavienkin rakenteiden valmistus vaikka hiilikuidusta ja varmaan muutakin normaalin päivätyön ohella. Lisäksi tulee osaamista lainsäädännöstä että tiedän mitä laki sanoo jos teen joitakin muutoksia tietyn ikäiseen moottoripyörään. Tyydytystä tuo kun käyttää pyörän muutokset Testmill Pentanovalla hyväksytettävänä, kuten laki määrää, vie sitten katsastuskonttorille ja leimat molemmista paikoista tulee kiitosten kera.
Tuskinpa omistamalla Hondaa olisi kehittynyt moisia harrastetaitoja. Paha sanoa näin jälkikäteen mitä olisin sen sijaan tehnyt. Olisinko rakentanut omakotitalon, hankkinut kesämökin ja käynyt etelänmatkalla marraskuussa...

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #29 : Lokakuu 04, 2012, 11:00:10 ap »
Huomaan, että markkinat meillä ovat sen verran pienet, että tiettyjen merkkien harrastajat näyttävät olevan yhden toimittajan armoilla. Hyvä, että on edes se yksi, mutta tämä ei aina ole ihan kivaa asiakkaan kannalta. Asiakashan on aina se KING, joka on aina oikeassa! :D

On se nyt vaan kuitenkin hyvä, että on edes se yksi toimittaja, jolla kuitenkin on sitä tavaraa hyllyssä.

Ei näissä "valtamerkkien" puljuissa monesti mitään varaosavarastoa ole, vaan toimitusajat venyy joskus kohtuuttomasti. Hyvä esimerkki vuoden takaa : ostin ylivuotisen enduro-Bemarin ja vein sen ensimmäiseen huoltoon. Eipä ollut firmassa edes öljynsuodatinta hyllyssä...

Itse olen ylipäänsä yllättynyt siitä, että tämmöisen marginaalimerkin kuten Guzzin myynnillä edes pysyy firma pystyssä näin pienillä markkinoilla. Tuskinpa tulee jatkossakaan paljon kilpailua Guzzi-rintamalle...

Tomituskulut ovat korkeahkot, olen niistä joskus itsekkin purnannut. Postiennakko on turhan kallis toimitustapa, mutta ymmärrän hyvin senkin, että muutaman työntekijän firmalle ei ole taloudellista työllistää yhtä ihmistä kyttäämään, maksavatko asiakkaat laskunsa tai ajelemaan Matkahuollon toimipisteelle, jos se ei satu olemaan nurkillä. Jos Suomessa pitää jotain lähetellä, niin Matkahuolto kyllä pesee Itellan hinnassa ja nopeudessa.

Siitä täytyy kyllä antaa Motoitalialle täydet pisteet, että koskaan ei ole valitettu "harmaatuoduista" pyöristä. Jokunen vuosi sitten oli suhtautuminen näiden omatoimisesti ulkomailta tuotujen pyörien suhteen aika nuivaa "valtamerkeistä" puhuttaessa. Asiakkaalle suoraan sanoen vittuiltiin päin näköä monessakin merkkiliikkeessä.

Useimmat meistä Guzzi-harrastajista tilaavat osan tavaroista ulkomailta, mutta kyllä minä ainakin kysyn ensin hinnan ja saatavuuden Motoitaliasta. Aina se ulkomainen toimittaja ei ole ollut halvempi vaihtoehto.