Käyn iltapäivällä katsomassa sen pikkuBrevan "pitkän" filtterin koodin. Se on kieltämättä hieman harvinaisempi kuin peltitötteröt mitä isolohkoisissa on sisällä, ulkona tai erillisen kannen alla. Joka tapauksessa kuuluu Championin vakiofiltterihin ja siten paikalliselta Championin edustajalta tilattavissa jos ei ole hyllyssä. Tutkittu asia kun niitä kerta minunkin hyllyssäni on. Kahden hengen huushollissa tällä hetkellä neljä isolohkoa ja kaksi Benelliä joten huolto-osia on tullut tilattua joskus tukuttainkin. Tällä hetkellä ei yhtään pikkulohkoista. Normi tilaus Piikkiöstä on 2 - 3 ilmansuodatinta, saman verran öljynsuodattimia, pari bensansuodatinta sekä epälukuinen määrä vaijereita ynnä muita huolto-osia kuten tiivisteitä.
Taitaa mulla olla vaikeuksia asettautua yhden pyörän omistajan asemaan kun nyt talvisäilytyskautena pyöriä on parkissa kahden kaupungin ja yhden kunnan alueella ja siihen autoprojektikin vielä päälle.
Voi olla henkilökohtaisia eroja siinä kuinka pitkään pitää jotakin pyörää. Viitisentoista vuotta ajoin, aluksi, japaninpyörillä ja käytäntö oli vaihtaa uuteen ainan kun uutuusmalli tuli markkinoille eli parhaimmillaan pari kertaa vuodessa. Silloin en itse kajonnut tekniikkaan vaan huollot teetin merkkihuollossa vaihtelevalla menestyksellä.
80-luvun loppupuolella siirryin Guzzi-kantaan mutta epäluuloisena säilytin yhtä japanilaista tallin perällä. Jonka sitten parin vuoden päästä myin pois tarpeettomana. Sen jälkeen olen tehnyt kaikki huollot, korjaukset, muutostyöt, lisävarustelut ja entsiöinnit itse. Apua olen tarvinnut kansipajalta venttiilien sovitukseen kanteen ja venttiilikoon muutoksiin ja maahantuojalta ruiskun uudelleen ohjelmointiin.
Jännä huomata kuinka paljon olen oppinut tekemään itse. Koneremontti sujuu, vaihteistot, kardaanit ja perät korjaantuu, jopa kilpakäyttöön asti, Tonti-rungon oikaisu, satulan päällisen ompelu, teräs-, rosteri- ja alumiiniosien hitsaus, erilaisten akseleiden ja kierreosien valmistus ja kunnostus, monenlaiset pintakäsittelyt, katekorjaukset, katteiden design-muotoilu ja kantavienkin rakenteiden valmistus vaikka hiilikuidusta ja varmaan muutakin normaalin päivätyön ohella. Lisäksi tulee osaamista lainsäädännöstä että tiedän mitä laki sanoo jos teen joitakin muutoksia tietyn ikäiseen moottoripyörään. Tyydytystä tuo kun käyttää pyörän muutokset Testmill Pentanovalla hyväksytettävänä, kuten laki määrää, vie sitten katsastuskonttorille ja leimat molemmista paikoista tulee kiitosten kera.
Tuskinpa omistamalla Hondaa olisi kehittynyt moisia harrastetaitoja. Paha sanoa näin jälkikäteen mitä olisin sen sijaan tehnyt. Olisinko rakentanut omakotitalon, hankkinut kesämökin ja käynyt etelänmatkalla marraskuussa...