Asentelin tuon kuvassa yllä olevan värkin erääseen LM1:seen. Soveltuu silloin oikein hyvin kun kaasuttimet ovat kiinteästi kiinni sylinterikannessa kuten useimmissa pyöreäsylinterisissä. Kumikurkkukiinnitteisissä kaasuttimissa laitteen toiminta on epävarmempaa kaasuttimien liikkeen ja kumikurkkujen joustavuuden vuoksi.
Laite ei juurikaan kevennä vaan sen tarkoitus on pitää kaasuttimet synkronissa parhaiten.
Cali kolmosessa tankin alareuna on alempana kuin kaasuttimien kannet.
Itsellä on jo kehitteillä ratkaisu keventämiseen, siis muukin kuin ruiskun asennus jolloin ei tarvita juuri muuta kuin ns keinotunto.
Hommahan on fysiikkaa: Vaikuttavat tekijät ovat jousivoima, kitka ja välitys.
Jousivoimaan ei voi vaikuttaa, kitkaa voi pienentää mutta ei poistaa mutta välitystä voi muuttaa.
Tässä pyörässä kaasukahvalta lähtee yksi, noin 10 cm mittainen vaijeri joka menee suoraan jaotinsylinteriin jossa vaijeri haaroitetaan kahdeksi erilliseksi vaijeriksi. Samalla saadaan vaijerit kulkemaan sarven sunntaisesti.
Aion siirtyä vuosissa taapäin, säilyttää kahden vaijerin ratkaisun mutta niin että jaotinsylinteri heivataan kitkoineen pois välistä. Näin minimoituu osa kitkasta ja epäbalanssikohteista ja vaijeritkin menevät suorempaa reittiä loivilla mutkilla. Vaijereitahan saa metritavarana muutamalla eurolla per metri.
Koska jousivastus isossa kaasuttimessa on merkittävä ja lisäksi on vielä kiihdytyspumpun tuoma vastus, ei auta kuin pidentää kaasukahvan kiertomatkaa laittamalla muuttuvakehäinen vaijerikelapari kaasukahvan jatkoksi. Kierron alkumatkalla vaijeri kiertyy runsaasti pieniläpimittaiselle kehälle ja on siten kevyt kääntää. Loppuliike onkin sitä raskaampi. Loppuliikettähän ei tarvita kuin kovissa kiihdytyksissä tai jatkuvassa nopeassa ajossa yli 120 km/h. Tämän tyypin pyörällä kovaa-ajo tarve tuskin kotimaan reiteillä kovin usein realisoituu vaan ajelu on enemmän köröttelyä. Varsinkin kun on kysymys henkilöttärestä joka tätä vehjettä jatkossa ajaa.
Yksi kevyen kaasuvivun ratkaisu on laittaa alipainetoimiset kaasuttimet kuten Bing, Keihin tai vastaava jolloin paine-ero saa luistin liikkumaan ja ihmisvoimaa ei tällöin tarvita kuin kaasuläpän kääntöön.