Kirjoittaja Aihe: Guzzidiag - suomen kielellä  (Luettu 524750 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #810 : Helmikuu 25, 2018, 17:50:23 ip »
Minimituntiliksan, minimitunneista. Eli tunti "etsimiselle" ja tunti työlle.
Nykyisistä velotuksista en tiedä kun en ole huoltoa tarvinnut. Itseä en ole viitsinyt laskuttaa. Pitäisi olla jokin sivupersoona. Toisaalta taitaa ollakin sillä se toinen minä laittaa rahaa surutta menemään ja se toinen puolikas on hiton nuuka. Eilen ei jälkimmäinen ollut läsnä....

Mutta se on varma että yhdenkin huoltotoimenpiteen hinnalla saa hankituksi tarpeelliset välineet jolla homman voi tehdä itse. Opiskelu ei maksa mitään kun vähän aikaa. Oppiminen tapahtuu parhaiten tekemällä mutta teoria pitää olla jossain määrin hallussa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2018, 19:04:35 ip kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #811 : Helmikuu 25, 2018, 18:43:31 ip »
Pitäisi laittaa edes osa säästetystä työn arvosta taskuun, niin ei hukkaan menisi säästö.
Taitaa liikkeillä olla satkun luokkaa tunti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #812 : Helmikuu 25, 2018, 19:13:11 ip »
Pitäisi laittaa edes osa säästetystä työn arvosta taskuun, niin ei hukkaan menisi säästö.
Taitaa liikkeillä olla satkun luokkaa tunti.

Osalla kavereista on pyöriä joita he käyttävät säännöllisesti merkkihuollossa. Heille on aivan luonnollista että silloin tällöin muutamia satasia siirtyy huollon tilille ja käyttöön saa täydellisessä kunnossa olevan uutta vastaavan pyörän.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #813 : Helmikuu 27, 2018, 22:54:58 ip »
7SM-pyörien omistajille eli 1400-sarjan laitteille ja eräille Aprilia-malleille on nyt saatavissa Reader, Writer lähiaikoina ja XDF-muunnintiedosto. Tarkoittaa että 1400-sarjan tähänastisten moottorinohjausten sisältöä voi tarkastella sekä säätää ja kirjoittaa uudelleen säädetty moottorinohjaus. Ohjeitten mukaan pitää olla kärsivällinen sillä tiedonsiirto kestää varsin kauan: noin puoli tuntia suuntaansa. Pyörän ja tietokoneen virran tarve on turvattava toimenpiteiden ajaksi.

Nyt saatavana XDF-muunnintiedostot: 1400 EURO3 V0.12, 1400 EURO4 V0.12 ja 1400 MGX21 V0.12

Itselläni on Euro3-pyörä eli voin, ensin itse kokeiltuani, valistaa muita saman moottorinohjauksen omaavien pyörien eli pre-2016-mallien suhteen. GuzziDiagin käyttö on ollut jo kauan arkipäiväistä toimintaa 1400-mallien suhteen.
Nyt nämä muokkaukseen soveltuvat lisäosat ovat kokonaisuudessaan käytettävissä ja mitä todennäiköisesti kohta myös ohjelmoitavissa pyörien moottorinohjaustiedostoihin.

GuzziDiag on toiminut jo pitkään kaikissa Guzzi-malleissa ja siitä yleensä on iso ilo ja rahansäästö vikatilanteissa. Nyt pääsee vielä lisäksi säätämään uusimman 7SM tiedostoja! Potkua tonnistoon....

http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2018, 15:24:47 ip kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #814 : Helmikuu 28, 2018, 06:37:33 ap »
Osaakos C14 hyppiä useamman kartan välillä, vai käyttääkö se vain yhtä ruiskutuskarttaa kerrallaan?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #815 : Helmikuu 28, 2018, 08:21:20 ap »
Lähetä Matti mullekkin se tiedosto kun olet saanut sen luettua.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #816 : Helmikuu 28, 2018, 13:26:00 ip »
Lähetä Matti mullekkin se tiedosto kun olet saanut sen luettua.
Kernaasti.
Ottaa hieman aikaa kun pyörä on talvisäilössä ja osia irrotettuna. Mutta keväämmällä voi jotain tapahtua.

Lainaus
Osaakos C14 hyppiä useamman kartan välillä, vai käyttääkö se vain yhtä ruiskutuskarttaa kerrallaan?

Tämä asia selvinnee. Normaalisti moottorinohjauskartat valitaan ohjaustangon napilla olosuhteiden ja ajotavan mukaan. Pyörässä niitä on kolme joista kahdella ei ole käyttöä lainkaan. Veloce on liian ärhäkkä ja levoton ja Pioggia on niin löysä että hermo menee jos sillä yrittää edetä. Helpompi on rajoittaa vetoa aikaisin puuttuvan luistoneston avulla Turismoasetuksella. Luistonestolla on kolme asetusta sen puuttumisherkkyydessä.

Mutta tuota et liennyt kysynyt vaan sitä että valitseeko moottorinohjaus moottorinohjauskarttavalikoimasta aktiivisesti jonkin sellaisen kohdan joka sopii parhaiten käsillä olevaan tilanteeseen? Vastaus on että en tiedä. Mutta tuskin.

Vaan asioita voi selvitä kun alan pöyhimään. Ainakin työkalut ovat jo olemassa. Pitää ryhtyä asentamaan niitä säätöläppäriini.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #817 : Helmikuu 28, 2018, 14:33:11 ip »
Tuo karttahyppelyän on kaukoidän laitteissa ollut arkipäivää yli kymmenen vuotta. Ihme jos ei vieläkään eurooppalaiset ole tässä junassa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #818 : Maaliskuu 01, 2018, 22:30:53 ip »
V9-malleihin on myös saatavissa XDF-tiedosto. Sinnekin siis pääsee touhuileen. Kovaa kyytiä on ollut  viimeaikoina näissä päivityksissä. Joutuu itsekin kohta hommiin.

Uusi XDF: V9 V1.08 löytyy kohdasta MIUG3
http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
TunerPro perusversio ilmaiseksi tästä: http://www.tunerpro.net/downloadApp.htm

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #819 : Maaliskuu 02, 2018, 20:55:40 ip »
Missä 7SM Writer latauslinkki ?
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #820 : Maaliskuu 02, 2018, 21:53:32 ip »
Kun katsot Writerin logitiedot niin ehkä selviää. Vaikuttaa siltä että on vielä hieman säädettävää....

Mitään isompaa kiirettä ei ainakaan minulla ole 7SM säätöön. Laite toimii harvinaisen hienosti niillä asetuksilla kuin nyt on, kuluttaa vähän ja kulkee iloisesti. Itse asiassa ensimmäinen Guzzi minulla johon ei ole ollut himo käydä säätämään. Brevan laitoin toimimaan halujeni mukaan vaikka otti melkein yhden kesän. Aiempiakin pyöriä piti rukata. Vielä aiempiin olen vaihtanut MegaSquirtin.

Ex maahantuojan huoltomies kaupitteli päivitystä mutta en antanut kajota. Olisi myös maksanut rahaa. Eiköhän ne tehtaan päivitykset tule ajallaan ilmaiseksi katseltaviksi ja ladattaviksi.

Pyöräni on Euro3 joten päästöasioihin ei ainakaan tarvitse puuttua.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #821 : Maaliskuu 11, 2018, 19:20:19 ip »
IAW7SM Writer on julkaistu.

1400-malleihin (7SM) uudet XDF-tiedostot:
1400 EURO3 V0.13
1400 EURO4 V0.13
1400 MGX21 V0.13

V7 ja V9 XDF:t (MIUG3) ajan tasalla.
V7 V1.07
V7 II V1.13
V7 III V1.02
V9 V1.08

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 13, 2018, 12:54:58 ip kirjoittanut motomatti »

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #822 : Maaliskuu 14, 2018, 23:00:50 ip »
Koodaaja 10.3.2018:
"
Sen jälkeen kun niin monet Aprilia -kuskit ovat painostaneet minua, olen laittanut IAW7SM Writer -tiedoston jakeluun. Se ei ole vielä 100% varma, mitä tulee väärän ohjelman kirjoittamiseen ecuun. Omasta kokemuksesta: älä koskaan kirjoita ohjelmistoa ecuun, mikä ei siihen kuulu (HW, HardWare versio).  Se johtaa (ensinnäkin) käyttökelvottomaan moottorinohjauslaitteeseen (ecu).  Sen voi pelastaa ainoastaan avaamalla.  Olen tehnyt kaikkeni jotta tämä ei olisi mahdollista.  On olemassa vaan yksi heikko kohta: moottorinohjauslaitteessa oleva ohjelmisto ei kerro HW -versiota.  Tämä lienee tilanne ensimmäisten Cali 1400 mallien kohdalla, silloin kyseessä tulisi olla HW100.
"
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2018, 09:02:19 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #823 : Maaliskuu 19, 2018, 20:02:07 ip »
Lainaus
Kilpajuoksua Marellin -koodareiden kanssa
Koodaaja 17.3.2018:
"
Beetle totesi että kun V 0.02 Writerilla oli kirjoitettu tiedosto sisään, tuli aina 'ROM Error' eikä moottoria voinut käynnistää.  Tiedostossa on tarkistussumma mutta ei pelkästään niin, että ohjelmoinnin lopussa on lähetettävä oikea tarkistussumma, vaan tiedoston sisällä on vielä toinenkin tarkistussumma, joka on lasketaan toisin. Tämä tarkistetaan käynnistettäessä ja mikäli se ei täsmää, käynnistystä ei sallita (koska "flash muistin kirjoittamisessa on täytynyt 'kääntyä bitti nurin' ").

V0.03 versiolla tämä asia on nyt hoidettu.  Nyt voidaan modifioida vapaasti (eikä pelkästään syöttää valmiita tehtaan karttoja sisään, kuten Aprilia -porukka on tehnyt Race Map -karttojensa kanssa).  Ensimmäinen Beetle -Map on testauksessa.
"
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #824 : Maaliskuu 19, 2018, 20:54:54 ip »
Tässä varmaan kannattaa edelleen olla odottavalla kannalla ennen kokeiluja Writerilla. Ei ole kiva saada ECUa polvilleen. Mutta vaikuttaa varsin lupaavalta. Mahtanen olla ensimmäinen käyttäjä näillä main. Tuletko Camn paikalle kun alkaa tapahtua?

GuzziDiagin toiminnot toimivat edelleen oikein. Ovat jo kohta kaksi vuotta toimineet. Vanhemmille malleille jo paljon pidempään. Parin 1400:n kanssa katsottu asioita ja saatu aikaan tyytyväisyyttä pienellä sijoituksella. Lähinnä vikalogin lukua ja perusasetusten tekoa. Vaativin homma tähän asti on ollut kaasuvaijereiden vaihdon ohjelmointi ECUun. Myös takajarrun anturimuutoksen vuoksi piti hieman GuzziDiagia sille näyttää....