Projektini jatkuu. -> ->

Uudet sytkäpuolat eivät poistaneet nytkytystä. Ja vaikka ohmit on samat (1ohm ensiö ja 3.2kohm toisio), niin n. 5 sek käynnin jälkeen syttyy EFI valo. Vikalokiin tulee myös merkintä (coil right, coil left), että nyt on sekin nähty "toiminnassa" - turhaan. Valosta huolimatta käy ja kukkuu siis. Laitoin alkup. takasin. Pyörä kulkee, kuin nelipyttyinen auto kolmella sylinterillä ja epätasaisesti nykien. Ei ole mukavaa se. Jokin ei toimi tarkoitetulla tavalla. Yksi ruiskusuutin ja tps uusittu, sytkäpuolat vaihdettu ja ajeltu lambda-off sekä fyysisesti, että off-kartalla. Seuraavaksi vaihdan RPM anturin. Josko viimein
Paras käynti on ollut +10% bensakartalla lambda-on. Kulutus? Ehkä 6 l/100km, ei mitattu.
Ongelma siis tuli, kun ensimmäisen kerran koskaan resetoin ecusta itseoppivat arvot GuzziDiagilla.
Kun tein tuon itseoppivien arvojen nollauksen, niin
en muuttanut mitään muuta. Ecussa vakiokartta. Käytin säädetyn (ventt.+balanssi) koneen lämpimäksi. Sammutin ja tein resetit. Ensin tps ja sitten itseoppivat arvot. Virta pois 30 sek. ja käyntiin. Tallensin GuzziDiagilla lokit ennen ja jälkeen (liitekuva). Kuvien kirjoittamisen välillä on 12 minuuttia ja allaoleva heti resetin jälkeen. Siinä lambda ensin saavuttaa toimintalämmön ja sitten alkaakin zig-zaggi. Pitäisi alkaa kaiketi uusi oppimisprosessi, mutta

Tämän jälkeen annoin olla yön yli ja kylmällä koneella käytin tyhjäkäyntiä 5 minuuttia, kun jostain vielä sellaisen resetointi-ohjeen muistin lukeneeni.
Akunkengät koitin myöhemmin yön yli irti ym."voodoota", mutta zig-zag on ja pysyy. Kesän mittaan olen sitten vaihdellut ensin uusia osia ja muutellut karttoja, sekä lambda-on, että lambda-off. Myös sekä tps, että itseoppivien resettiä olen tehnyt niin kylmällä, kuin kuumalla koneella. Ei vaikutusta

Uuden kartan syöttämisen jälkeen tulee
ensi kerralla nykäisy, kun siirtyy tyhjäkäyntikierroksilta kartalle.
Pyörä lähtee aina hyvin heti käyntiin oli kone sitten kylmä tai kuuma ja kartta perus tai muokattu.
Polttoaineena on ollut nyt kokoajan pelkkä bensiini. Lambdakäyrä juoruaa, ettei pauku kunnolla. Käynti on karkeaa, katkonaista ja tehotonta läpi koko kierrosalueen. Nyt ei lasketella kovaa mistään mutkasta ulos

, eikä löntystellä isolla vaihteella kohti auringonlaskua

Olisi varmaan edullisin ja helpoin viedä merkkihuoltoon resetoitavaksi, mutta kun on leikkiin ryhtynyt, niin se uteliaisuus

. Ja myöhemminkin karttamuokkauksia tehdessä on se reset tarpeen. Ehkä kokeilen sitä eri GuzziDiag versioilla 0.45:n lisäksi. Löytyy 0.42, 0.43, 0.46 ja 0.47. Pyöräksi voisi myös valita toisen 15RC/PF1C mallin, kuten Breva 750, jos GuzziDiagissa on bugi Nevadan resetin kohdalla.
p.s. Jos häiriö on ecusta, niin voisikohan resetillä ruiskusuuttimien komennot mennä ristiin ? Jotenkin voisin kuvitella, että väärä ruiskuajotus saattaisi ajossa tuntua Guzzin V2 koneessa tuolta "kuin nelipyttynen auto kolmella sylinterillä". Onko kukaan kokeillut ?
p.p.s. Muistuttaa "hyvin mielenkiintoinen vika" ongelmaa 2014 keväältä ( http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4711.msg37697#msg37697 ). Lähtikö se 15RC PaulDaytonalle vai onko motomatilla hyllyssä ?