Herrat joilla on pääsy GuzziDiag ohjelman lukittuun esittelyketjuun voisivat ehkä muokata kohtaa:
Ohjelmallinen CO –säätö on monilla malleilla (esim. 1999-2002), joissa ei ole katalysaattoria ja käytössä on 15M ECU. Jos on katalysaattori, (alkaen 15RC) CO -arvo hoituu lambdatunnistimen ja ECUn yhteistyönä automaattisesti.
Perään maininnan, että tuo automaattinen säätö kytkeytyy/kytketään yleensä pois käytettäessä ei tehtaan karttoja, jolloin säätö pitää tehdä manuaalisesti.
Juutubessa Paulin Daytonan co säätöesittelyssä (
https://www.youtube.com/watch?v=6_5kUSljwEw ) hänellä toimii lukema -38. Pakoputken co arvo on luultavimmin n.4%. Räätälöidyt custom kartat voi pohjautua esim. toiseen Guzzi malliin (mm 1-lambda Stelviossa ja Grisossa käytetään samaa karttaa ja Nevada Classic i.e. ja V11 tehdaskartta on keskenään sama) ja jos lambda-off:n "oikea" manuaalinen asetus voi toisella pyörällä olla -8 ja toisella +8, kun pakoputkesta tulee molemmista haluttu (co n.4%). Australian "Funny-Wild-Bunnies"* äijien kartat on puolestaan tehty etanolittomalle bensalle, jolloin GuzziDiag co säädössä mennään täällä meillä paljon plussalle, että putkesta saadaan tuo 4% tai AFR 13.0 kohdille.
Päästörajat (mitataan tyhjäkäynnillä): Ennen 1.1.1991 käyttöönotetuilla moottoripyörillä ei ole päästövaatimuksia. 1.1.1991 - 16.6.1999 raja-arvot ovat CO 4,5 % ja HC 1000 ppm. 17.6.1999 tai sen jälkeen ilman katalysaattoria, rajat CO 3,5 % ja HC 600 ppm. Katalysaattorillisen raja-arvoja en löytänyt. (Saksassa 1989 alkaen 4,5% ei kat ja 0,3% kat)
*)paikallishuumoria, joka ehkä yllättäen (?) ei tarkoita "päästä tärähtäneitä aavikon villirusakkoja", vaan itseironisesti viittaa iloisiin ja villeihin "pupuihin" erään miestenlehden keskiaukeamalla 