Ei ole tarkoitus peloitella ketään, mutta riskit on syytä tiedostaa - ecuun sisään ohjelma joka oikeasti ei ole sinne tarkoitettu
Nykyinen versio GuzziDiag Writerista osaa tarkistaa, että ecuun yritetään tuupata *.bin -tiedostoa, eikä esim. Ducatidiag ddg -tiedostoa. Mitään muuta kuin vain ja ainoastaan Guzzin ecuun kuuluvaa salaamatonta binääritiedostoa ei kannata alkaa Guzziin siirtämään.
Tämä, ja kaikki muu tarpeellinen huomioiden toimin taas sanansaattajana: GuzziDiag kehittäjät saavat yhä enemmän ja enemmän sähköposteja, joissa kirjoitetaan lyhyesti: „minulla on Guzzi, voisinko saada uusimman ohjelmiston”.
Jos kenellä on kiinnostusta asiaan ja taho tiedossa, jolla on ymmärrystä, rohkeutta, osaamista ja työkalut asian hoitoon, laitan liitteeksi uusimpia ohjeita. Mitään estettä ei ole ryhtyä asiaan myöskään itse, lukuunottamatta kirjoitustoimintoa (GuzziDiag Writer -työkalun käyttö) kaikki on jokseenkin vaaratonta. Toki, kaikki vastuu on 100% aina itsellä.
Lukeminen (GuzziDiag Reader):
Ei mitään vaaraa. Vaikka toimenpide keskeytyy, riittää että kytketään virrat pois, odotetaan 30 sek (että ecu on varmasti "nollilla") ja kytketään virrat taas normaalisti päälle. Kaikki toimii.
Kirjoittaminen (Guzzidiag Writer):
1. GuzziDiag OBD -työkalun pitää toimia OK (yhteys, tiedonsiirto yms. tulee testattua)
2. Lukuvaiheen on täytynyt mennä läpi virheettä (varmistaa että ecun ja pc ohjelman keskinäinen herjanheitto on OK)
3. Tarvittaessa sulake pois ajovalosta tai akku lataukseen, ettei jännite laske liikaa kirjoittamisen aikana, PC verkkovirrassa
4. Jos haluaa varmentaa asiaa jotekin, voi sammuttaa kaikki ylimääräiset ohjelmat PC:stä kirjoittamisen ajaksi
(esim. tehtäväpalkissa oikealla alhaalla lymyävät käynnissä olevan ohjelmat)
5. Kirjoitusvaihe on tarkka vaadittavine sisäisine salasanoineen ja hyvin aikakriittistä, ecu tarvitsee vaatimansa vastaukset aina heti
6. Ei paniikkia, jos ei onnistu heti tai tiedonsiirto katkeaa kirjoittamisen aikana, 30 sek virrat (sytytys) pois, taas päälle ja uusi yritys
7.
