Kirjoittaja Aihe: Norgen laukut  (Luettu 2606 kertaa)

hannujussi

Norgen laukut
« : Heinäkuu 27, 2012, 20:20:33 ip »
No nyt se sitten tapahtui. Olen matkan varrella miettinyt monta kertaa, että milloinkahan Norgen laukut alkavat "porsia". Takalauku toinen etukiinnityksen korvake napsahti poikki, ei kuitenkaa ehtinyt pudota kyydistä kun huomasin heilumisen. Sivulaukut ovat jotakuinkin samaa tekoa, vettä sisäänsä ottavaa mallia. Harmittaa kun kuitenkin hyvä ja suht arvokaskin pyörä on pilattu heppoisin varustein. samoin katteiden kiinnitykset ovat varsin arveluttavaa laatua, kaksi kiinnityspistettä katkennut ihan normaalissa ajossa 2007 mallin pyörästä. Mitä laukkuja Gruppon asiantuntijat suosittelevat tilalle? Olisiko esim Givillä jokin sarja joka kävisi mahdollisimman pienin muutoksin Norgeen tai sitten jonku muun laatua tarjoavan valmistajan sarja. katteiden kiinnitykseen täytynee kehitellä jotain vahvempaa rakennetta muovikorvakkeiden tilalle. ???

themetus

• Vieras
Vs: Norgen laukut
« Vastaus #1 : Heinäkuu 27, 2012, 21:29:45 ip »
Mites nuo uudet Norgen laukut? 4v Norgessa oli muistaakseni paremman tuntuiset laukut ja käyvät varmaan samoihin "telineisiin". Niitä saa ainakin harmaana ja mustana. Punaista ei taida olla 4v koneella.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #2 : Heinäkuu 27, 2012, 21:32:14 ip »
Hepcon raudat: http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi/Koffer-Traeger/Koffertraeger/MG-Koffertr-HB-V-850-1100-1200-Breva-Norge-schw::4445.html

Niihin laukut http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi/Koffer-Traeger/Koffer/Koffersatz-Moto-Guzzi-40L-schwarz-silber::2022.html

Perälle jos tarvii niin tuo on hyvä.   http://www.louis.de/_3052cd4fa6a3a1f180b9054e7666c9d25a/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=510&wgr=241&list_total=11&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10024296

Sille teline http://www.givi.it/My-motorcycle/?ma=MOTO+GUZZI&mo=Norge-850-1200-06--11   tuo teline jättää perälaukun vähän liian ylös ja eteen. Että jos kakspäällä ajelee niin joutuu ehkä vähän säveltää. Pienemmällä laukulla ehkä ihan ok.

Onhan noita laukkuja moneen lähtöön. Mulla on sportissa suurinpiirtein noitten linkkien mukaiset tavarat. Samat menee norgeen. Noi on ainakin hyväksi havaittuja laukkuja. Kestää ja pitää veden ulkopuolella.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

NorgeGTL

« Vastaus #3 : Heinäkuu 28, 2012, 07:30:04 ap »
   Itse olen ratkaissut Norgen laukkuasian siten, että ensin asennetaan nuo HepcoBeckerin telineet, joihin kiinnitetään SWMotechin soviteosat, joihin saadaan kiinni Traxin 37- tai 45-litraiset alulaukut, mustina tai alumiininvärisinä, kannet aina mustat. Omat on mustassa pyörässä mustat 45-litraiset. Perälaukkuna on Givin 55-litrainen Maxia itse tehdyllä telineellä, jolla laukun saa riittävän alas ja riittävän taakse. Maxia on leveä ja aiheuttaa sen, että Traxien auetessa ylöspäin, yäytyy kantta hieman muljauttaa, että mahtuu aukeamaan.
   Tilavuutta on 145 litaa, jota voi lisätä, kuten olen tehnyt, helposti Traxien päälle asennettavilla laajennettavilla pikkulaukuilla, joilla saa vielä lisätiöaa 2x15 litraa. Alkaa riittää vaativallekin.

Paketti on erinomaisen toimiva ja epäilyistä huomimatta alulaukut, molemmat värit, käyvät jopa tyyliin. Ei ehkä kaikkein edullisin mutta siitähän nyt ei ollutkaan kyse.

Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Robe

« Vastaus #4 : Heinäkuu 28, 2012, 15:30:53 ip »
Minulla on Norgen katteiden kanssa sama ongelma ja olen pari korjausta tehnyt 2 komponettimassalla jolla korjataan puskureita.
Lopputulos on hiukan vaihdellut, osa liimatusta osista ovat pysyneet liimattuna osa on purkautunut uudestaan.
Viimeisin kokeilu on polymeerimassalla, toistaiseksi on kestänyt.

Toinen pahalaatuinen ongelma katteiden kanssa on se että ne rämisevät, en ole yrityksistä saanut ne niin liikkumattomaksi ettei ääntä lähtisi kun kuoppaan ajaa.