Kirjoittaja Aihe: Jess... vihdoinkin jotain korjattavaa  (Luettu 2753 kertaa)

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Jess... vihdoinkin jotain korjattavaa
« : Heinäkuu 10, 2012, 20:05:23 ip »

Hep

Kateellisena sitä seuraa sivuilla noita Guzzin vikoja...... ;D
Tosin kun ajelee näillä hyvillä vanhoilla ei ole vioista mitään kerrottavaakaan.

MUTTA NYT.... alkoi tiputtelemaan orginaali öljyletku ( kanteen nostava putki ).
Uusi haaraputki tilalle ( lyhyt ilo...minihylsysatsi ja lenkkiavain ) ja taas saa työkalut pistää hyllyyn
Onhan tuo 12 v kuitenkin jo öljyletkulle "hyvä ikä"

Kysymys: Onkahan kukaan vaihtanut vanhoihin  liittimiin uusia teräspunosletkuja ??
              ja mikähän motikka on tankin letkuliittimen päässä ( jackal )..... varmaan jokin "regulaattori"

MR


Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Jess... vihdoinkin jotain korjattavaa
« Vastaus #1 : Heinäkuu 11, 2012, 09:54:24 ap »
Tankin etupäässä oleva pyöreä kapine josta lähtee bensaletku ruiskulle on bensiinipaineregulaattori. Se varmistaa riittävän paineen ruiskulle ja tarvittaessa päästää "liiat" tankkiin takaisin.
Sen joskus huomasin ( Nevadassa ), että bensaletkut on syytä uusia "joskus". Eli vanhat alkuperäiset rupesivat haurastumaan. Etolasta ao. letkua pari metriä ja uudet RST-klemmarit - vot! Eikä käy ns. järjen päälle, kunhan ei pistä tupakiksi samalla hetkellä... :P

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Jess... vihdoinkin jotain korjattavaa
« Vastaus #2 : Heinäkuu 11, 2012, 10:07:50 ap »
Kysymys: Onkahan kukaan vaihtanut vanhoihin  liittimiin uusia teräspunosletkuja ??
              ja mikähän motikka on tankin letkuliittimen päässä ( jackal )..... varmaan jokin "regulaattori"

no itse teetin jarruletkut teraspunoksesta. hyvat on jarrut nyt, varsinkin kun on nyt jackalissa sportin jarrut :)

se motikka on siis paineregulaattori, ja voi hajota. alkuperainen maksaa hunajaa, mutta ainakin mista tahansa autotarvikeliikkeesta saa samaan paineeseen saadetyn tilalle. liittimien rakentaminen saattaa mietityttaa. siksi teinkin alkuperaisesta liittimen.

Hajakenttä

  • Viestejä: 961
Vs: Jess... vihdoinkin jotain korjattavaa
« Vastaus #3 : Heinäkuu 11, 2012, 16:29:56 ip »
Tekniikan puolella on juttua enemmänkin näistä polttoaineletkuista. Kahlasin tuota käyttö- ja huolto-ohjetta vajaan vuoden ikäisestä Nevadasta. Nyt siellä on mainittu polttoaineputkien vaihtoväliksi 4 vuotta. Joku sanoi jossain, että ei ole vanhemmissa niille vaihtoväliä mainittu.

Kaverin Volvossa (auto) katkesi polttoaineen syöttö ja tankissa kuului kova lorina. Kaivettiin tankista ulos pa. pumppu kaikkine leluineen, ja niinhän siellä oli pumpun ja suodattimen välinen letkunpätkä irronnut klemmarinsa alta. Siinä letkussa ei näkynyt mitään kirjoitusta, mutta se oli ihan pehmeä ja tahmea. Pumppuremontti oli tehty pari vuotta sitten. Siinä kai uusittu se pätkä, varmaan ei voi tietää. Nyt laitettiin letkua, jossa lukee "Multi Fuel". Sillä autolla on aina, yli 10 vuotta, ajettu 95 pensalla ja nykyisin 95E10 pensalla tietysti.

Kannattaa näköjään olla tarkkana. Nevadan polttoaineeksi luvataan 95E10 ja siksi varmaan se 4 vuotta on varmuuden vuoksi ohjeistettu. Ajan kyllä 98E5:llä. Ehkä kuitenkin noudatan tuota vaihtoväliä. Ei se niin iso menoerä ole.
Sentire la forza!
Terv: Timo

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Jess... vihdoinkin jotain korjattavaa
« Vastaus #4 : Heinäkuu 11, 2012, 18:18:40 ip »
On muuten jännä juttu tuo letkujen vaihto; aika monikin huolto-ohje pyytää niitä vaihtelemaan tietyin aikavälein. Myös jarruletkut. Kuinka moni on oikeasti vaihtanut esimerkiksi jarruletkut huoltokirjan vaatimin välein? Yleensä 5-10 vuotta niiden vaihtoväli.

Eikös tälläkin foorumilla joskus yhdessä ihmetelty tätä letkuhommaa, varsinkin sitä että letku saattaa kestää alkoholibensaa, mutta letkun ulkokuori ei!! Tämä kannattaa ottaa huomioon letkua uusiessa. Varsinkin tankkiin laitettavissa pumppuyksiköissä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Jess... vihdoinkin jotain korjattavaa
« Vastaus #5 : Heinäkuu 11, 2012, 18:44:47 ip »

Varsinkin tankkiin laitettavissa pumppuyksiköissä.
[/quote]

Heh..heh.... kaikkiin paikkoihin ne pumppuja laittaa  ;D

Jarruletkuja en ikään ole vaihtanut pyöriin... eli ei ole letkuja rikkoontunutkaan.
Taitaa tämä ennakoiva ajo vaatia  niin vähän jarruja..... enemmän moottorijarrutusta.
Muistan kaverin joka ajeli autolla ilman toista kenkää... kuuleman mukaan oli puhuttu "höyhenjarrutuksesta"...  ja eihan sitä jatsarit jalassa semmoisiin kykene.  ::)

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää