Pienimmät lukemat menee 80mv:iin ja kaasu täysin auki 4,95V
Calin ohje MG koulutusviedosta: kaasuläppä täysin kiinni ("0 astetta auki") 150 mV +/-15mV. Sen jälkeen säädetään läppä tyhjäkäyntiasentoon arvoon 536 mV, +/-20mV (vastaa kaasuläpän avautumiskulmaa 3,6 astetta +/-0,1).
=> Koskaan ei siis pitäisi ymmärtääkseni näkyä missään arvoa, joka on alle 536 mV (0,5V), joka on arvo silloin, kun kaasu on vapaana ja läppä lepää säätöruuviaan vasten tyhjäkäyntiasennossa. Jos näkyy 80 mV (0,08V, vain 1/6 minimistä) joskus, se tuntuisi viittaavan siihen että matkalla tps-ecu on jotain ongelmaa, kun tulee väärää viestiä. En ole asiantuntija mutta en muista että Caleihin olisi ollut muita ohjearvoja (kuten V11 malleihin on, ainakin kolmea eri "settiä"). Tuollainen näkyy jo Guzzidiagillakin, kun näytössä olisi 0 astetta tyhjäkäyntiasennossa kun pitäisi olla n.3,6 astetta. Ja tämän pitäisi myös samalla softalla toimia: johto kiinni, PC "kainaloon", tee csv tiedosto käsky päälle ja ohje tallentaa kaasuläppä (tps) V, kaasuläppä (tps) asteet, kierrosluku ja öljlyn lämpötila. Sitten ajoon. Sen jälkeen analysointia hypähteleekö tps arvo oudosti...