Vintagen saivat Suomeen vähän myöhässä alkuperäiseen sopimukseen nähden pikkuisen myöhässä, mutta hyvää kannattaa odottaa niinkuin viisaat sanovat. Tyyppihyväksyntäkin aiheutti oman viiveensä, mutta edelleen odottelin ilman paniikkia kun vettä tuppasi satamaan kaiken aikaa.
Sisäänajo on taas sellainen asia josta lienee mielipiteitä yhtä monta kuin on miehiäkin. Jotenkin järkeville tuntuu ohjeet, joiden mukaan hissuttelu on pahasta ja kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia pitäisi harrastaa alkuunsa reippaanlaisesti. Kierroksiahan ei toki tarvitse kerätä hirmuisesti, pääasia on jotta sylinteriin syntyy reippaasti painetta jolloin renkaat istuvat paremmin. Näin olen menetelyt tietämättä asian oikeaa laitaa. Takana tulijat toki hermostuvat, mutta ei voi mitään. Ensihuolto menee pitkäksi kun jonoa on. Taidampa vaihtaa ainakin öljyt ennen sitä. 20 - 50 mineraali lienee sopiva ? Ohjekirjassa antoivat suosituksena Agip racing 10 - 60. Eipä taida meidän kylältä tuommoista löytyä.
Ihan heti en usko 4000 kierroksen tarpeellisuuteen ainakaan matka-ajossa. Tämähän tarkoittaisi, ettei viitosta voi tarjoilla kuin lähempänä puolentoista sadan vauhtia. Toisaalta kone ravistaa miehekkäästi vedätettäessä siinä 3000 rpm kieppeillä joten yli tuon kiekkoja mielellään pitelee. Tai sitten alle, 100 km/h = 2700 rpm.
Niin, mukana Iron Butissa jos sellainen toteutuu.
MakikEr