Ostin AGV:n umpikypärän 2003. Se oli hyvä kypärä. Hiljainen, mukava päässä ja muutenkin bueno, mutta...silmälasien kanssa oli erittäin hankala toimia näppärästi. Ja yhden sangat siinä menivätkin...
Ostin kesällä 2006 Tallinnasta ( motomarket.ee ) Schubert Conceptin, kun sain hyvin edullisesti. Hyvä kypärä, hiljainen ja erinomaisen näppärä käytössä. Se kului ja erityisesti se avattavan osan mekanismi meni huonoksi.
Korvasin sen 2011 keväällä avattavalla Davidalla, Verneri sen myi. Se oli hyvä, erittäin hyvä - parempi kuin Schubert. Hiljainen, näppärä, mukava. Sen myin vakuutusyhtiölle viime syksynä - pahus.

Etsin uutta samanlaista Ranskaa myöden, vaan eipä niitä enää mistään saa.

Tänä kevään ostin Airoh Sv 55S -kypärän. Suht. edullinen, hyvä hihna ja aurinkovisiiri. Hieman äänekäs, mutta ei haittaa, kun on tulpat korvissa. Yhdellä kädellä avattava, mutta leuanalus on auki, joka aiheuttaa hieman suhinaa ja pyörrettä. Siihen pitäis rakentaa itse pehmustus tjsp.
Minulla kun on Calissa se ruokapöydän kokoinen pleksi, niin sen takana kaikki kypärät toimivat aikas hyvin. Sen olen huomannut, että pärinä ja tärinä ovat riippuvaisia kuinka paljon pää on pleksin yli ja kypärästä riippumatta.
( Saas sitten nähdä mitä tulee, kun ( jos ) saan sen Stelvion käsirahan jotenkin kokoon...

)
Saattaisi olla, että Laminar Lip siihen auttaa, en tiedä. Mutta se on turhan tyyris muovinpala...
Omat speksit kypärälle :
- Avattava - ehdoton vaatimus.
- Aurinkovisiiri - lähes välttämättömyys.
- Sopiva ja mukava päässä - välttämättömän tärkeä. Yleensä pehmusteet muotoutuvat tai naama muotoutuu...

Muut ominaisuudet tulevat sitten mukana ja ovat yleensä kaikissa samantapaisia ja - mielestäni - vähemmän tärkeitä. Nykyään hihnalukko on näppärä kieleke ja visiirin irroitus pesua varten on kaikissa helppo.
Samoin takapenkkiläisen HJC on ilmeisen hyvä. Se on myös avattava, eikä vielä ole kuulunut pärinää, että pitäis olla toisenlainen kypärä. Onneksi on eka mitä koskaan on pitänyt, joten paremmasta ei ole tietoa...