Joo, konetyyppi ratkaisee. Molemmat 90 asteen V-kakkosia mutta pikkulohko eli pikkuguzzin kone modernimpi ratkaisu jostain -80 -luvulta. V7 ja sen perilliset on "isoja" koosta riippumatta.
 Alunperin kuuskytluvun n 600cc koneesta on kehittynyt nykyinen jo lähes tuplakokoon yltävä moottorisarja. Rakenne ja ulkonäkö on samankaltainen mutta sisältö vaihtelee. Seitkyt- ja kahdeksankymmentälukujen Guzzien osat ovat hyvin pitkälle keskenään vaihtokelpoisia. Vielä yhdeksänkymentäluvun puolella oli käytössä samoja osia kuin seitkytluvun alussa. On todellista salapoliisityötä selvittää jonkin yksittäisen osan vuosimallia ja ja pyörämallia mihin se oikeasti on kuulunut. Periaatteessa on mahdollista vaihtaa osia päikseen ikähaitarin sisällä mutta käytännössä kestävän rakenteen saa vaihtyamalla uudemman mallin osia vanhempaan. Eikä useinkaan ulkonäölliset yksityiskohdat edes muutu. 
Oman osuutensa Guzzin tuotannossa ovat kaksitahtiset sporttipyörät ja endurot kahdeksankymmentäluvulta ja sitä ennen sekä kaksi- ja nelimukiset rivikoneet samoilta ajoilta. Joitakin kuusisylinterisiäkin tekivät mutta eri merkillä. Lisäksi Guzzi oli alihankkijana, ja on vieläkin, muutamalle muullekin lentokone-, auto- ja moottoripyörävalmistajalle.
mm