Heissä on puolensa ja puolensa. Monasti säntillistä sakkia. Tutkailen välillä paikallisia palstoja:
Asiakas halusi että V11 avokardaani rasvataan. Työn vastaanottaja sanoi että ”kardaania ei tarvitse rasvata”. Asiakas sanoi ”jos kysyisit nyt kuitenkin korjaamonkin puolelta”. Vastaus: vähintään puoli tuntia työtä, kolmen päivän päästä olisi ensimmäinen vapaa aika. Asiakas raportoi asiaa pikkusen myrtsinä Guzzipalstalla. Kohta kyseisen merkkiliikkeen omistaja vastasi.
”
…olemme valtuutettu Guzziliike ja se tarkoittaa mm. sitä, että kun otamme tehdäksemme ajoneuvoa koskevan työn, meidän on toimittava kaikkien käypien ohjeiden mukaan jotka valmistaja meille esittää. Kirjoitamme korjaamolle työtilauksen työn vastaanotossa, korjaamolla tehdään lisäksi aina asianmukainen ajoneuvon vastaanottotarkistus. Sen jälkeen ajoneuvo käsitellään korjaamolla Guzzi -asiantuntijoidemme toimesta työtilauksen mukaisesti. Sitten tehdään koeajo ja lopputarkastus korjaamopäällikön tai toisen kvalifioidun työntekijämme toimesta. Tämän jälkeen työ annetaan takaisin vastaanottoon, joka päättää työtilauksen, kirjoittaa laskun ja antaa ajoneuvon takaisin asiakkaalle, kun on ensin antanut hänelle selonteon tehdystä työstä.
”
Että näin rasvataan sielläpäin kardaani. Minulla kai kävi sitten aloittelijan tuuri, kun asiaan ei mennyt Motomatin ohjeet luettuani kauaa (oikeat työkalut löydettyäni) ilman sen kummempaa "kvalifikaatiota".