Kirjoittaja Aihe: Audi ostamassa Ducatin  (Luettu 10746 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Audi ostamassa Ducatin
« Vastaus #15 : Huhtikuu 19, 2012, 09:17:57 ap »
Aika näyttää onko VAG:llä muuta tarkoitusta kuin ostaa pois jo moneen kertaan mainitut tekniset oivallukset ja niiden patentit kuin varsinaisesti tehdä moottoripyöräbisnestä. Jos oikein ryhtyvät moottoripyöriä tekemään niin ehkä VAG:n suojissa merkki voi saada ohessa sellaista mainetta että saksalainen insinöörikin uskaltaa sen hankkia. Mutta en usko että saksalainen innovointi voisi tuoda mitään ainutlaatuisuutta merkkiin josta Ducati on tähän asti tunnettu. Pikemminkin päin vastoin.
Tuli vain mieleen kuinka erästä italialaista mp-pajaa on heitelty kuin riepusäkkiä. Tarkoitan ent. Aermacchia, ent Cagivaa, nyk. MV Agustaa. Sitä ovat pallotelleet edestakaisin Castiglionin klaani ja H-D pariin otteeseen. Jälkimmäinen maksaa ensin miljoonia, pitää hetken ja myy takaisin yhdellä Eurolla kuten uutisista taannoin saatoimme lukea.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Audi ostamassa Ducatin
« Vastaus #16 : Huhtikuu 21, 2012, 18:51:11 ip »
Siitä tulee sellainen vitriinipyörä. Audimiesten on parasta lähestyä aihetta katselemalla ensin lasin läpi.
Forza Moto Guzzi!

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Audi ostamassa Ducatin
« Vastaus #17 : Lokakuu 16, 2014, 20:26:17 ip »
http://www.asphaltandrubber.com/news/ducati-announces-dvtdesmodromic-variable-timing/

Nyt lähti sitten VAG -tekniikka kulkemaan Borgo Panigalen suuntaan. Muuttuva ajoitus tulossa desmodromiseen ventiilinohjausjärjestelmään. 1,198cc v-twin moottorista 160hv ja 136Nm ja samalla polttoaineenkulutus 8% alaspäin.  Alakierroksilla imu- ja pakoventtiilien yhtäaikainen aukioloaika pieni ja suuren tehon alueella suuri (jos nyt ymmärrän tämän overlap -asian oikein). Ei näyttäisi vaikuttavan venttiilien säätötoimeen koska säätö tapahtuu nokka-akselia käyttävän hammaspyörän "sisällä".  Hienot videot.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Audi ostamassa Ducatin
« Vastaus #18 : Lokakuu 16, 2014, 21:04:03 ip »
Tästä tekniikasta on vain lyhyt matka siihen että kaasuläppä jää historiaan.
Kyseisestä aiheesta olen jo jonkin aikaa vouhkannut.
Hondalla on myös hyvä alku tällä rintamalla mutta antavat ilmeisesti Ducatin ottavan riskin kyseisen tekniikan lanseerauksessa.

Siinä taas ei ole mitään uutta että suuttimet ruiskuttaa kuumien imuventtiilien varsiin. Itsellänikin on sellainen moottori. Tein sen jo muutostyönä muutama vuosi sitten alkoholikäyttö kiikarissa.

Mutta hienot videot ja animaatiot ovat siellä jossain tehneet.

Systeemissä ei ole suuresti eroa BMW:n vastaavaan. He vain eivät sitä vielä ole laittaneet moottoripyörään kun ei ole ilmeisesti ole ollut tarve: ilmankin kulkee.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Audi ostamassa Ducatin
« Vastaus #19 : Lokakuu 16, 2014, 21:46:46 ip »
Eikös tuo nyt aikalailla eroa Bmw:n Vanoksesta siinä määrin, että tuo säätää ajoitusta vain vähän. Bemarillla koko noston matkalla. Mielestäni Fiatilla on kehittynein järjestelmä. Sillä voidaan ajaa erilaisia, kuvitteellisia, nokkaprofiileja. Venttiilit voivat aueta vaikka kaksi kertaa yhden nousun sijaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Audi ostamassa Ducatin
« Vastaus #20 : Kesäkuu 19, 2016, 17:16:07 ip »
Saksan mediasta:
VW:n ykkösmies Matthias Müller haluaa paremman hyötysuhteen ympäristöystävällisiä autoja, ja vähentää mallivalikoimaa merkittävästi. Tähän asti oli tehty päinvastoin, kun tavoitteena oli tulla maailman suurimmaksi autovalmistajaksi.  Nyt tapetilla on akkuteknologia, sähköautot ja itse ajavat autot. Tässä tilanteessa pidetään akkutehdasta järkevämpänä (”vihreänä”) investointina, kuin suhteellisen paljon kuluttavia ajoneuvoja valmistavan Ducatin omistamista. Koko ostonhan on spekuloitu perustuneen pitkälle Piechin henkilökohtaisiin mieltymyksiin, tuo harrastus sattui nyt vaan maksamaan 742 miljoonaa. Saattaa olla, että Ducati ja MAN -laivamoottorit saavat lähteä, vaikka Ducatin voitto oli 54 miljoonaa 2015 ja pyörien myynti lisääntyi 10.000 kappaleella.
V11 - it defines you.

Machiavelli

  • Viestejä: 266
Vs: Audi ostamassa Ducatin
« Vastaus #21 : Kesäkuu 24, 2016, 02:43:50 ap »
No joo, kaikki tämä informaatio tukee mun asennetta... jos Audi on ostanut Ducatin niin asiat ovat pahasti pielessä... Audi on jo merkkinä vastenmielinen....

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Audi ostamassa Ducatin
« Vastaus #22 : Kesäkuu 24, 2016, 11:29:33 ap »
Merkkien imagoasioissa ”kauneus on katsojan silmissä”.  Jännittävää on mielestäni seurata, miten päättäjät katsovat parhaiten tulevaisuudessa yhtiönsä arvoa ja tuloksentekokykyä kasvattavansa. Nythän kirjoiteltiin lehdistössä, että Euro 5 –määräysten aikana dieseleistä ei saada enää kilpailukykyisesti riittävän vähäpäästöistä. Autot tulevat siis olemaan joko bensa- tai sähkökäyttöisiä.

”Varustamme Volkswagen-konsernin uudet TSI ja TFSI -bensiinimoottorit pienhiukkassuodattimella.”
”Volkswagen karsii kalustoaan kovalla kädellä lopettamalla lähivuosina ainakin 40 automallin valmistuksen.”

Tässä katsannossa Ducatin omistaminen, merkin huippuarvostuksesta ja -osaamisesta huolimatta, lienee toistarvoista.
V11 - it defines you.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Audi ostamassa Ducatin
« Vastaus #23 : Kesäkuu 24, 2016, 13:41:33 ip »
Taitaa päättäjät olla niin kytköksissä valmistajiin että tuskin dieselit menee poistolistalle.